וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענן עשן: אבי מעוז הוא רק פעולת הסחה, מאחוריו מסתיר נתניהו מהלך מסוכן בהרבה

בן כספית

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 10:10

העברת סמכויות רגישות ונפיצות ביותר משר הביטחון לשליח של סמוטריץ', שיהפוך לריבון בשטחים, הן רעידת אדמה חסרת תקדים. קודש הקודשים מחולל ברגל גסה וכעת, בעוד השטח כולו בוער, הידיים הקיצוניות ביותר, של איש חסר מעצורים, יטפלו בחבית הנפץ המסוכנת - שרק מחכה לניצוץ

סמוטריץ' מבטיח: "תקום בימים הקרובים ממשלה טובה"/ערוץ הכנסת

אנחנו מזדעזעים, בצדק, מהסמכויות שניתנות לאבי מעוז. אנחנו מתפלצים, בצדק רב, למראית ה"תוכנית המשפטית" של יריב לוין, שמתכוון לרסק את מערכת המשפט, לבטל את עצמאות השופטים, להעביר את מינוי השופטים העליונים לכנסת, לרוקן את בית המשפט העליון מסמכויותיו ולעשות את כל זה עכשיו, בבת אחת. אפילו את לשכת עורכי הדין הם רוצים לסגור, כדי להשתלט בדורסנות על מעט האיזונים שעדיין עומדים על תילם.

בינתיים, אנחנו לא שמים לב ל-9-D שבחדר - סעיפים 21.2, 21.3 להסכם הקואליציוני בין הליכוד לציונות הדתית, בין בנימין נתניהו לבצלאל סמוטריץ'. אני מצטט: "סמכויות שר הביטחון הנוגעות למינוי מתאם פעולות הממשלה ומינוי ראש המינהל האזרחי יועברו לשר. המינויים יבוצעו בתיאום ובהסכמה עם ראש הממשלה".

"השר" הוא "שר במשרד הביטחון", שהוא בעצם שר האוצר, שהוא בעצם בצלאל סמוטריץ'. הסעיף מפרט את דרך העבודה: הייעוץ המשפטי למתפ"ש ולמינהל האזרחי ימשיך להגיע ממשרד הביטחון, אבל יוספו לו 23 תקנים של יועמ"שים שימונו כנראה ע"י השר החדש. כלומר, יאפשרו לסמוטריץ' להביא יועמ"שים מבחוץ כדי לאשר את חלומותיו הרטובים ביותר באשר למתרחש ביהודה ושומרון. להלבין כל דבר שאינו ניתן להלבנה על פי החוק הקיים, על פי הדין הבינלאומי, לאור המצב הכה מורכב, מסובך ונפיץ בשטחים האמורים.

בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
ימנה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש המינהל האזרחי. בצלאל סמוטריץ'/ראובן קסטרו

זוהי רעידת אדמה חסרת תקדים. אין עבורה מספיק שלבים בסולם ריכטר. זה לא קרה מעולם. קודש הקודשים הישראלי מחולל ברגל גסה וקלות דעת. מינויים של תת אלוף ואלוף, הנמצאים בידי מערכת הביטחון ואין רגישים מהם, מועברים לידיים חיצוניות השייכות לאחד האנשים הקיצונים במדינה. מעולם לא הועברו סמכויות מהותיות כאלה מידיו של שר הביטחון לידיים אחרות. מעולם לא הופרט תואר "הריבון ביהודה ושומרון", המסור באופן בלעדי לאלוף פיקוד המרכז הנמצא בפיקוח שר הביטחון, לידיים אחרות.

הסמכויות הללו נמצאות במשרד הביטחון מאז כבשה ישראל את יהודה ושומרון במלחמת ששת הימים. הן מטופלות ברגישות אינסופית, ניתנות בידיו של השר בלבד, באמצעות יועץ השר לענייני התיישבות. עיניו של העולם כולו נשואות למתרחש בשטח הזה. מכיוון שישראל לא החילה את החוק הישראלי על האזור הזה, בידיו של הריבון, קרי השלטון הצבאי, קרי שר הבטחון, נתון כוח עצום שיכול גם להשחית.

עכשיו כל זה יעבור לידיו של בצלאל סמוטריץ'. לא תמצאו ידיים קיצוניות מהן. אפילו לא אלה של בן גביר. כל זה יקרה כשהשטח עצמו בוער, חבית אבק השריפה מחכה לניצוץ, הגחלים הלוחשות ממתינות לבנזין. כל אלה יסופקו, בעוד כמה ימים, על פי חוק. ועוד לא דיברנו על זה שבאשר להר הבית, המוגדר על ידי ועדת ראשי שירותי המודיעין של ישראל כ"נפץ המסוכן ביותר במזרח התיכון", יהיו בכל הזמן הזה בידיו של אחד, איתמר בן גביר.

כבר היו סגני שר במשרד הביטחון שקיבלו סמכויות. מדובר היה בהאצלת סמכויות מטעם השר, כשהסמכות העודפת, הסופית, נשארת אצלו. מעולם לא דובר בסמכות כל כך מהותית, כל כך דרמטית, כך כך נפיצה, כמו הריבונות ביהודה ושומרון. ואם ינסו לנחם אתכם שעל פי ההסכם הכול צריך לקרות "בהתייעצות עם ראש הממשלה", תשתדלו לא להתנחם. מה חושב סמוטריץ' על ראש הממשלה כבר שמענו. הוא גם מצליח לקרקס אותו בימים אלה. לא מדובר כאן בילד כאפות אופייני לציונות הדתית. מדובר כאן באחד האידיאולוגים הקיצוניים, קשוחים וחסרי מעצורים שדרך על המפה הפוליטית שלנו אי פעם. מי שנעצר בעבר כחשוד בתכנון מעשי טרור והוגדר על ידי סגן ראש השב"כ יצחק אילן כ"מחבל יהודי". להלן, הריבון בשטחים.

בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022/ראובן קסטרו

מדובר גם בכסף גדול. צריך להבין: כל מה שקורה ביהודה ושומרון בכסף ממשלתי, נתון לסמכותו של המינהל האזרחי ומתפ"ש. מדובר במיליארדים. כבישים, תשתיות, חשמל, הכשרת מאחזים לא חוקיים, הריסת מבנים, סמכויות תכנון, אישרור, אישורי יציאה וכניסה. יש שם עשרות נפצים שיכולים להצית מאות חביות דלק, בהאנגר אחד. את כל הטוב הזה מפקיד עכשיו בנימין נתניהו, האיש שהתרחק מהרפתקאות צבאיות כל חייו, בידיים של פירומן.

אני מאלה שסבורים שבצלאל סמוטריץ' הוא אדם מוכשר, אולי אחד המוכשרים והחדים שהגיעו לכנסת ישראל בעידן הנוכחי. הוא יכול להיות שר אוצר מצוין. הוא היה שר תחבורה יעיל, חד ואפקטיבי (אם כי זמן קצר). אלא שהשילוב בין שר אוצר, מתאם פעולות בשטחים, מינהל אזרחי, אידיאולוגיה, מוטיבציה, משיחיות ונחישות סמוטריצ'ית, עלולה להוביל אותנו לסופה המושלמת, לרעידת האדמה האולטימטיבית. לחשוב שכל זה קורה כדי לחלץ את נתניהו מאימת הדין, ולהתחיל להתפלל (גם מי שלא מאמין).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully