וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסדרונות הפרקליטות מתוחים לקראת מהלכי הממשלה החדשה: "מתכוננים למלחמה"

4.12.2022 / 22:21

ברקע המהלך שמספר 2 בעוצמה יהודית מבקש להעביר, ולאחר הוצאת צו ההרחקה לפעילת הליכוד, במערכת המשפט מאיימים לשבות אם מקרה כזה יחזור על עצמו. "יש ההבנה שהולכת להיות כאן בעיה מערכתית קשה"

בווידאו: יצחק וסרלאוף בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

ימים מתוחים עוברים על בכירי משרד המשפטים ופרקליטות המדינה. "לשכת עורכי הדין, הנהלת בתי המשפט וגם הסתדרות העובדים, כולם מתכוננים למלחמה", אמר היום (ראשון) בשיחה עם וואלה בכיר בפרקליטות ברקע השינויים שמבקשת הממשלה החדשה להעביר. "יש ההבנה שהולכת להיות כאן בעיה מערכתית קשה, אני מאמין ויודע שכל הארגונים האלה יגיבו".

תחילה, חברת הכנסת יצחק וסרלאוף, מספר 2 בעוצמה יהודית, הגיש היום למזכירות הכנסת הצעק חוק, לפיה הממשלה היא זו שתבחר את שני עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים. בנוסף, ביום חמישי האחרון הוציא בית המשפט השלום בתל אביב צו למניעת הטרדה מאיימת נגד פעילת הליכוד, אורלי לב, שהטרידה את התובעת הראשית במשפט נתניהו, ליאת בן ארי ובנה. "נחצה קו אדום. לפני שנתיים עברנו גיהנום. הועלו רחפנים והוגשו תלונות במשטרה", אמרה בן ארי בדיון.

יצחק וסרלאוף בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
מתנגדים להצעתו. ח"כ וסרלאוף/ראובן קסטרו

הבכיר בפקליטות התייחס לשמועות, לפיהן בן ארי חשבה לפרוש מתפקידה בעקבות ההטרדות. "כשהתחילו כל הפרסומים על הבן של ליאת היא לקחה את זה מאוד קשה. הבן שלה הוא חייל בסיירת מובחרת וזה מאוד השפיע עליה והיא חששה וזה גורם לה לתהות למה היא צריכה את זה", סיפר הגורם. "אחרי זה היא נרגעה והבינה, ואני מוסיף שבטח בגלל חוליגנית אחת מישהו ברמה של ליאת לא צריכה לעזוב".

לדבריו, אם מקרים כמו אלו יחזרו מערכת המשפט תשבות. "התגובה תהיה החל משביתה דרך הפגנות ועד הגשת תביעות לשון הרע ותביעות דיבה נגד מי שיפיץ שקרים במזיד נגד משפטנים, פרקליטים ועובדי ציבור מסורים. חלאס מורידים את הכפפות".

יו"ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי, אמר שצריך להמתין עם הכרזה על שביתה, אך עדיין הביע גיבוי, ומתח ביקורת על המהלכים שהממשלה החדשה מבקשת להעביר. "עמדותיי ברורות, אני נגד פסקת התגברות, נגד פגיעה בעצמאות מערכת המשפט ונגד שינוי הוועדה לבחירת שופטים. בית המשפט העליון צריך להיות הזרוע שבוחנת את המעשים של הרשות המבצעת וברור שבמדינה דמוקרטית המילה האחרונה צריכה להיות של בתי המשפט ולא של הפוליטיקאים. אני מוטרד מההצהרות חדשות לבקרים של כל מיני גורמים פוליטיים ומודאג מצביונה של מדינת ישראל".

אבי חימי יו"ר לשכת עורכי הדין בכנס השנתי ה-19 של ארגון היועמ״שים, אוניברסיטת תל אביב, 5 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"אני נגד פסקת התגברות, נגד פגיעה בעצמאות מערכת המשפט ונגד שינוי הוועדה לבחירת שופטים". חימי/ראובן קסטרו

שופט העליון בדימוס והיועץ המשפטי לשעבר, אליקים רובינשטיין, גם הביע התנגדות לשינוי השיטת לבחירת שופטים. "השיטה הוכיחה את עצמה במשך כ-70 שנים במבחן התוצאה של איכות השפיטה בישראל לכל דרגותיה גם אם פה ושם היה מינוי שלא הצליח. "באופן מובהק התוצאה היא טובה, לכן בוועדה לבחירת שופטים יש שיתוף ואיזון בין גורמים מקצועיים ופוליטיים, ולכן שינוי כזה משמעותו פוליטיזיציה מובהקת של בחירת השופטים".

נשיאת העליון בדימוס דורית בייניש גם הביעה התנגדות למהלך: "אני חושבת שבחירת שופטים צריכה להיות על בסיס מקצועי, ולכן יש מקום שהלשכה תבחר את חבריה בוועדה". נציג לשכת עורכי הדין בוועדה, מוחמד נעאמנה, הוסיף: הרעיון הגיוני בדיוק כמו הרעיון שלשכת עורכי הדין תמנה את נציגי הממשלה בוועדה. וביתר רצינות - יש להצטער על הניסיון להרחיק מהוועדה את נציגי ציבור עורכי הדין, שהניסיון מלמד על חשיבותם כגורם מאזן בוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully