וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: אפגש עם פוטין אם הוא יחליט שהוא מסיים את המלחמה

עודכן לאחרונה: 2.12.2022 / 14:11

את הדברים אמר ביידן לאחר פגישתו עם נשיא צרפת, שהבהיר כי השניים סיכמו שהם לעולם לא ידחקו באוקראינים להתפשר בצורה "שלא תהיה מקובלת עליהם". הקרמלין דחה את הדברים: "ביידן בעצם מתכוון שמשא ומתן אפשרי רק אחרי שפוטין ייסוג מאוקראינה"

ולדימיר פוטין מדבר עם אמהות שאיבדו את בניהן במלחמה באוקראינה/ruhyrx

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הביע את נכונותו להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - "אם הוא יחליט שהוא מחפש דרך לסיים את המלחמה", סייג. את הדברים אמר היום (שישי) לכתבים לאחר פגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. הנשיא מקרון הבהיר כי סיכם עם ביידן שהם לעולם לא ידחקו באוקראינים להתפשר בצורה "שלא תהיה מקובלת עליהם". השניים הדגישו כי ימשיכו לעמוד נגד המלחמה באוקראינה.

בתגובה לדברים, הקרמלין מסר כי פוטין פתוח לשיחות שמטרתן "להבטיח את האינטרסים שלנו". דובר הקרמלין, עם זאת, קבע כי מוסקבה מסרבת בתוקף לתנאי וושינגטון לשיח: "ביידן אמר בעצם שמשא ומתן אפשרי רק אחרי שפוטין יעזוב את אוקראינה", הסביר הדובר דמיטרי פסקוב. לדבריו, המאמץ לשיחות כשל אחרי שארצות הברית לא הכירה בשטחים שרוסיה כבשה באוקראינה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בשיחה עם נבחרת הכדורגל. טוויטר, צילום מסך
"לא נדחוק באוקראינים להתפשר בצורה שלא מקובלת עליהם". ביידן/צילום מסך, טוויטר

לאחר שיחותיהם בבית הלבן, נשיאי ארצות הברית וצרפת פרסמו הצהרה משותפת, בה התחייבו "להמשיך לתמוך בהגנת אוקראינה על ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית", תוך הגברת אספקת מערכות ההגנה האווירית ותוכניות לוועידה בינלאומית בנושא אוקראינה בפריז ב-13 בדצמבר. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברור, התלונן שמדינות אירופה לא הגישו הצעה קונקרטית לתיווך בינם ובין אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully