וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמצים להרכבת ממשלה: נתניהו וסמוטריץ' נועדו, "חלה התקדמות בכלל הנושאים"

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 7:51

בליכוד שואפים להחתים את כל המפלגות על הסכמים ביממה הקרובה, אך השבעת הממשלה ככל הנראה תתעכב בשל קושי בהחלפת יו"ר הכנסת ומינוי דרעי, שהורשע בפלילים, לשר. אחרי חתימת ההסכמים עם עוצמה יהודית ונעם, גם ההסכמות עם ש"ס ויהדות התורה קרובות לחתימה

בווידאו: נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא, המו"מ הקואליציוני נמשך/לע"מ

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נועד הלילה (שני) עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', יחד עם צוותי המשא ומתן משני הצדדים, כחלק מהמאמצים להקמת ממשלה. בתום הפגישה, שנארכה כשלוש שעות, נמסר מטעם הליכוד כי "הפגישה התקיימה באווירה טובה וחלה התקדמות בכלל הנושאים". עוד נמסר, כי הצדדים ייפגשו שוב במהלך היום "במטרה להקים ממשלת ימין בהקדם האפשרי".

נתניהו נפגש אתמול עם כל ראשי הסיעות בקואליציה במאמץ להתקדם במגעים להרכבת ממשלה. בהמשך להסכם התפקידים עם עוצמה יהודית שנחתם ביום שישי, אתמול נחתם הסכם גם עם ח"כ אבי מעוז ממפלגת נעם. גם ההסכמות עם ש"ס קרובות לחתימה, והשיחות מול יהדות התורה יימשכו היום.

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו בתום פגישתם, 28 בנובמבר 2022. דוברות הליכוד, אתר רשמי
"חלה התקדמות". נתניהו וסמוטריץ'/אתר רשמי, דוברות הליכוד

בליכוד שואפים להחתים את כל המפלגות על הסכמים ביממה הקרובה, אך נתניהו אינו מתכנן להודיע עדיין לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידו להקים ממשלה. זאת, בשל דרישות שותפותיו לחקיקה שתקדים את השבעת הממשלה, ובראשן - הדרישה של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שר הפנים והבריאות המיועד, לחוקק חוק שיאפשר לו להתמנות לשר, למרות שהורשע בשנה שעברה בעבירות מיסוי. על מנת לקדם את החוק שיאפשר למנות את דרעי לשר עוד לפני ההשבעה, הקואליציה לעתיד צריכה להחליף תחילה את יו"ר הכנסת, מיקי לוי, באיש מטעמה, כדי שלא יהיו עיכובים בחקיקה בכנסת.

אמש, נחתם הסכם בין סיעת נעם לליכוד, במסגרתו הוחלט על הקמת רשות לזהות לאומית-יהודית - בראשה יעמוד ראש מפלגת נעם, אבי מעוז, שיכהן גם כסגן שר במשרד ראש הממשלה. מעוז יהיה אחראי גם על הארגון "נתיב" ועל יחידות נוספות.

המינוי של מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה נועד לאפשר לקואליציה "ראש שקט" סביב חקיקה פרטית שתקודם בכנסת. בליכוד חששו כי ח"כ מעוז, שמוביל קו חריף נגד הקהילה הגאה ומייצג עמדה קיצונית בנושאי דת ומדינה, יאתגר את הקואליציה בהצעות חוק והעדיפו למנות אותו לסגן שר. כך, הוא לא יוכל לקדם הצעות חוק בוועדות או במליאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully