וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם בין מפלגת נעם לליכוד: תוקם רשות לזהות לאומית-יהודית בראשה יעמוד מעוז

עודכן לאחרונה: 27.11.2022 / 23:14

סגן השר מעוז יהיה אחראי על ארגון "נתיב". המינוי נועד לאפשר לקואליציה "ראש שקט" בחקיקה פרטית שתקודם בכנסת. בליכוד חששו שיו"ר נעם יאתגר את הקואליציה ולכן מינו אותו לסגן שר. מהאגודה למען הלהט"ב נמסר "מי שקרא לנו סוטים ופדופילים אינו ראוי לכהן כסגן שר בממשלה"

בווידאו: סמוטריץ עם כניסתו לפגישה עם נתניהו בכנסת/יקי אדמקר

הסכם בין סיעת נעם לליכוד נחתם הערב (ראשון), במסגרתו הוחלט על הקמת רשות לזהות לאומית-יהודית - בראשה יעמוד ח"כ אבי מעוז, ראש מפלגת נעם. סגן השר ח"כ מעוז יהיה אחראי גם על הארגון "נתיב" ועל יחידות נוספות.

המינוי של מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה נועד לאפשר לקואליציה "ראש שקט" סביב חקיקה פרטית שתקודם בכנסת. בליכוד חששו כי ח"כ מעוז, שמוביל קו חריף נגד הקהילה הגאה ומייצג עמדה קיצונית בנושאי דת ומדינה, יאתגר את הקואליציה בהצעות חוק והעדיפו למנות אותו לסגן שר. כך, הוא לא יוכל לקדם הצעות חוק בוועדות או במליאה.

באופוזיציה העתידית גינו את ההחלטה. יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד צייץ על כך בטוויטר וכתב, "עם כל יום שעובר מסתמן שבמקום ממשלת ימין על מלא, נבנית פה ממשלת טרלול על מלא. העובדה שנתניהו ימנה את אבי מעוז, נציגו של הרב טאו, לסגן שר בלשכת רה"מ היא לא פחות מטירוף הדעת. מהמפלגה עצמה נמסר כי "מהיום לפי נתניהו ואבי מעוז, יש יהודים סוג א' ויהודים סוג ב'. הגיור של ארגון 'נתיב' שעד היום פעלו בעיקר עבור חיילי צהל הופקר לידי קיצוני וגזען שיקבע בשבילנו מיהו יהודי ומי לא. מבחינת אבי מעוז אותם חיילים מספיק ראויים למות בצהל אך לא מספיק ראויים להיות יהודים".

יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי בני גנץ צייץ על כך גם הוא בטוויטר וכתב "זו לא זהות יהודית - זו זהות גזענית. ניאבק בממשלה הקיצונית של נתניהו בכל הכלים שברשותנו". גם ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה הגיב ואמר, "‏הצבתו של ח"כ מעוז בראש מנהלת לזהות לאומית היא יריקה בפרצופם של החילונים, המסורתיים, הנשים והקהילה הגאה. אחריותו על ארגון נתיב היא יריקה בפרצופם של רבים מיהודי התפוצות, שמפלגת נעם כופרת בזכותם לעלות לארץ. ח"כ מעוז יגלה שרוב הציבור יתייצב נגד ניסיונות ההדתה וזריעת השנאה של מפלגתו".

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר: "ההסכם עם אבי מעוז ומינויו המסתמן לסגן שר במשרד ראש הממשלה היא נקודת שפל. מי שקרא לנו סוטים, פדופילים ובעלי נטיות הפוכות, מי שכל פעילותו עוסקת באובססיביות ברצון לשלול מאיתנו זכויות ולהכשיר שנאה כלפי להט"ב- אינו ראוי לכהן כסגן שר בממשלת ישראל. חשוב שיהיה ברור - ראש הממשלה הנבחר נתניהו ומפלגת הליכוד הם הנושאים מעתה באחריות המלאה למדיניות הממשלה הנכנסת כלפי הקהילה הגאה. לא נאפשר פגיעה ולו הקטנה ביותר בזכויות שלנו, כל פגיעה בזכויות להט"ב תיענה בתגובה ציבורית רחבה של הרוב המוחלט בחברה הישראלית. נמשיך להיאבק לשוויון זכויות מלא ולא נזוז מילימטר מכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מנכ"ל ישראל חופשית אורי קידר מסר על כך כי "היום שבו האיש שמטרתו המוצהרת היא להילחם בכל מה ששונה ממנו מקבל את מראש הממשלה המיועד 'ראשות לזהות לאומית יהודית' ואת ארגון 'נתיב' - הוא יום עצוב לציבור ישראלי, לקהילת הלהט"ב, למיעוטים, לעלייה מברית המועצות לשעבר ולכל מי שערכים כמו ציונות, חופש ושוויון יקרים לליבם. נתניהו אולי מוכן להקריב את כולם, אבל הציבור בישראל יעמוד על רגליו האחוריות לפני שניתן לו להפוך את ישראל לאיראן".

התנועה הרפורמית מסרה בתגובה, "אנו מזכירות לראש הרשות המיועד כי יש יותר מדרך אחת להיות יהודי ויהודיה. ולא אבי מעוז ,שקיבל ג'וב עטור תקציבים מראש הממשלה המיועד יקבע למליוני יהודים ויהודיות בארץ ובתפוצות מהן הדרכים הללו".

"נתיב" אחראי על עלייה מרוסיה וממדינות נוספות בברית המועצות לשעבר. במשך שנים האחריות על "נתיב" היתה בידי אביגדור ליברמן וזאב אלקין. חלק גדול מהעולים ממדינות ברית המועצות לשעבר, שמספרם עלה משמעותית מאז תחילת המלחמה באוקראינה, היא של זכאי חוק השבות שאינם יהודים לפי ההלכה. המפלגות הדתיות בקואליציה רוצות לשנות את חוק השבות כך שיצמצם את הזכאות לעלייה לישראל לכאלה שאינם יהודים לפי ההלכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully