וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה מתקשה לגייס רוב להחלפת יו"ר הכנסת; השבעת הממשלה עשויה להתעכב

עודכן לאחרונה: 27.11.2022 / 19:42

יו"ר הציונות הדתית מסרב לחתום על הטופס לטובת מינוי יו"ר כנסת חדש, עד להתקדמות משמעותית עמו במו"מ הקואליציוני. במפלגתו טוענים כי לא קיבלו בקשה רשמית כזו. עם זאת, הערב צפוי נתניהו להיפגש עמו כדי להגיע להבנות

בווידאו: סמוטריץ עם כניסתו לפגישה עם נתניהו בכנסת/יקי אדמקר

הקואליציה מתקשה לגייס רוב של 61 חברי כנסת להחלפת יו"ר הכנסת ולקידום החקיקה שתכשיר את המינוי של אריה דרעי לתפקיד שר. יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' סירב היום (ראשון) לחתום על טופס שנדרש להגישו ליו"ר הנוכחי מיקי לוי לקראת מינוי של יו"ר חדש - זאת עד להתקדמות משמעותית עם מפלגתו במו"מ הקואליציוני. במפלגתו של סמוטריץ' אמרו בתגובה כי "לא קיבלנו בקשה רשמית כזו". הערב צפוי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו להיפגש עם סמוטריץ', בניסיון להגיע להבנות.

למרות שהכנסת ה-25 יצאה לדרך כבר לפני כשבועיים, יו"ר הכנסת מיקי לוי מכהן עדיין בתפקידו. בליכוד נמנעו ממינוי של יו"ר זמני, והעדיפו למנות את היו"ר הקבוע סמוך להשבעת הממשלה אך לאור העיכוב במו"מ הקואליציוני המהלך טרם יצא לפועל. בלשכתו של ח"כ מיקי לוי אמרו כי עם הגשת הבקשה להחלפתו, הוא יכנס את המליאה בתוך שבוע ימים. עיכוב זה צפוי לדחות את השבעת הממשלה בשבוע או שבועיים נוספים.

בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
סירב לחתום על הטופס. סמוטריץ'/ראובן קסטרו

מלבד שיחות המו"מ הקואליציוני שטרם הסתיימו עם רוב המפלגות, אריה דרעי אמר כי ברצונו להישבע כשר בממשלה החדשה יחד עם שאר השרים. בעקבות כך, על הקואליציה להמתין עד לסיום החקיקה שתאפשר את המינוי של דרעי למרות הרשעתו בעבירות מס ושאלת הקלון המרחפת מעליו. על מנת לקדם את החוק המדובר, הקואליציה לעתיד צריכה להחליף תחילה את יור הכנסת, מיקי לוי, באיש מטעמה, כדי שלא יהיהו עיכובים בחקיקה בכנסת.

כך או אחרת, נתניהו צפוי להחליט בימים הקרובים את מי מאנשי הליכוד הוא מתכוון למנות לתפקיד, כשהמועמדים המובילים הם יואב קיש ואופיר אקוניס, וגם דודי אמסלם ודני דנון דורשים עדיין להתמנות לתפקיד. המועמד של נתניהו צריך לקבל גם את אישור סיעת הליכוד בהצבעה בכנסת. עם השלמת המו"מ הקואליציוני וחלוקת התפקידים מול השותפות, נתניהו יקיים סבב שיחות מרתוני עם כל הח"כים של הליכוד בהם יחלק להם את התיקים והתפקידים שנותרו ויקבל את הכרעתו גם לגבי זהותו של יו"ר הכנסת הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully