וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בטור בניו יורק טיימס: "הממשלה שלי נפלה בגלל שהקמפיין השקרי נגדה הצליח"

עודכן לאחרונה: 27.11.2022 / 13:48

רה"מ לשעבר סיכם את כהונתו בטור לעיתון האמריקני והודה כי ממשלתו קרסה לאחר שלא הצליחה להדוף את "המידע הכוזב" שהפיצה האופוזיציה נגדה. בטור שיבח בנט את עבודת ממשלתו, לא הזכיר את לפיד, אך החמיא למנסור עבאס: "חשבתי שהוא תומך טרור, גיליתי מנהיג אמיץ"

בנט אחרי ששקד הודתה ב"טעויות": "מי שאומר שהקמת הממשלה הייתה טעות - בפוסט טראומה"/ניב אהרונסון

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט סיכם את כהונתו בטור שהתפרסם היום (ראשון) בניו יורק טיימס. בטור כתב בנט כי ממשלתו נפלה בגלל ש"הקמפיין השקרי נגדה" מצד האופוזיציה הצליח. "הממשלה שלי לא עשתה עבודה טובה בהדיפת המידע הכוזב ששטף את ישראל", כתב בנט.

בנט פירט בטור כיצד האופוזיציה ארגנה קבוצות שהטרידה את משפחותיהם של ח"כים מהקואליציה, וכינתה אותם "תומכי טרור". בנט התייחס גם לתלונתה של יו"ר הקואליציה דאז ממפלגתו, עידית סילמן, שמאז ערקה לליכוד, על כך שילדיה מאויימים בבית הספר. הוא התייחס גם לגל הפיגועים ששטף את ישראל, ובכך שהאופוזיציה טענה שהגורם לו הוא העובדה שידיה של הממשלה כבולות בגלל השותפה, מפלגת רע"ם.

בנט שיבח את יו"ר המפלגה מנסור עבאס, וכתב כי לפני פגישתם סבר שעבאס הוא תומך טרור, אך גילה מנהיג אמיץ, "מענטש". הוא תיאר את הימים בהם פגש אותו לראשונה, שבועות לפני הקמת הממשלה. בנט תיאר כי בזמן שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נועד עם עבאס בפגישות חשאיות, בניסיון להקים ממשלה, הוא העדיף להיפגש איתו גלויות. "לאחר שהזמנתי את עבאס להיפגש הוא שאל אותי 'באיזו דירה סודית תתקיים הפגישה?'. הוא היה רגיל להתחבא כי האנשים שנפגש איתם לא רצו שזה יתגלה. עניתי לו: 'אנחנו ניפגש בלשכה שלי בכנסת. אתה לא סוג ב', אני לא מתבייש להיפגש איתך'".

נפתלי בנט בטקס חניכת בית תנועת פנימה, לוד, 14 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
לא הזכיר את לפיד. בנט/ראובן קסטרו

בנט שיבח את עבודת הממשלה בראשותו, אך לא הזכיר בטור את שותפו, ראש הממשלה יאיר לפיד. "החלטתי להקים ממשלה עם אנשים שבחלומות הכי פרועים שלי לא חלמתי שאעבוד איתם". הוא תיאר את המצב הקשה - ביטחונית, כלכלית וחברתית - שירש מקודמו נתניהו ואת הרגע בו סיפר למשפחתו על ההחלטה שקיבל. "זה היה ביום שבת, לקחתי את גילת וארבעת ילדיי ואמרתי להם שאני הולך לעשות משהו קשה, שאני לא יודע בעצמי אם אצליח בו. הרבה אנשים יגידו עלי דברים קשים, אבל אני עושה את זה לטובת המדינה".

הוא תיאר את מסע ההסתה לפני קום הממשלה, בתקשורת הממוסדת וברשתות החברתיות, שבסופו גם פרש ממפלגתו ח"כ עמיחי שיקלי. הוא העביר מסר לנתניהו לקראת הקמת הממשלה החדשה. "האתגר הגדול ביותר עבור ישראל הוא שמירה על כל חלקי החברה הישראלית ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully