וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חיסול אחיינו של מיכאל מור - בעולם התחתון חוששים: מלחמת העבריינים בצפון תוצת מחדש

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 6:51

אחרי שנים שהקרבות התנהלו הרחק מעין הציבור, עולה כעת הדאגה שחיסולו של רפי בן שלום אמש יציף אותם חזרה אל אור הזרקורים באופן שיפגע גם בחפים מפשע. בין היתר - גובר החשש שמלחמת הכנופיות בין שמוליק הרוש למור תצבור תאוצה

שני אירועי ירי בצפון בתוך שעה: חשד לניסיון חיסול קרוב משפחה של עבריין בכיר/דוברות משטרת ישראל

גורמים בעולם התחתון חוששים שמלחמת הפשע תזלוג לציבור, בעקבות החיסול אמש (ראשון) של העבריין רפי בן שלום, אחיינו של העבריין מיכאל מור. לאורך שנים קרבות הפשיעה התנהלו בחצר האחורית של הצפון, ובקרב אותם הגורמים עולה הדאגה שהן יוצפו מחדש אל אור הזרקורים, באופן שיפגע גם בחפים מפשע. מנגד, גורמים במשטרת ישראל אמרו כי לא היה איום קונקרטי על רפי בן שלום ולא מכירים איום קונקרטי על מי מהמעורבים בסכסוך.

בתום ישיבה לילית שכינס מפקד מחוז חוף, הוטלה חקירת הרצח על היחידה המרכזית של מחוז חוף, "בשל הדמויות המעורבות". בד בבד, הוטלה חקירת הירי לבית הקשישה בחיפה, שנפצעה בינוני, על היחידה למאבק בפשיעה של מרחב כרמל. שני האירועים, שהתרחשו במרחק כשמונה קילומטרים זה מזה, אינם קשורים האחד בשני.

רפי בן שלום, הורשע בעבר בשני ניסיונות רצח של דמויות המזוהות עם שמוליק הרוש, יריבו המר של מיכאל מור.. ללא, אתר רשמי
חוסל כחלק ממלחמת הפשיעה בצפון. רפי בן שלום/אתר רשמי, ללא

רפי בן שלום היה מוכר מאוד למשטרה, לא רק מעצם היותו קרוב משפחה של דודו העבריין, מיכאל מור. ב-2006 חברו "השוטרים הנוקמים" מנהריה לפגוע במור ובו. מטען הונח על אדן החלון בביתו, והתפוצץ. איש לא נפגע מעוצמת הפיצוץ ורסס כדוריות המתכת, אבל נגרם נזק. אמו תיארה אז כיצד ב-4 לפנות בוקר, בעוד היא ובנה בן ה-10 ישנו בסלון הבית, נשמע "פיצוץ אדיר" אותו דימתה "ממש בום, ממש כמו קטיושה".

ב-2015, בן שלום הורשע על פי הודאתו בשני ניסיונות רצח של דמויות המזוהות עם שמוליק הרוש, יריבו המר של מיכאל מור. כתב האישום המקורי במשפט זה מגולל את "סכסוך הדמים" בין מיכאל מור, אז תושב נהריה, ומקורביו, אותם הפרקליטות כינתה אז "קבוצת מור", לבין שמוליק הרוש, תושב נהריה גם היום, שאותו זמן שהה בכלא, ומקורביו, "קבוצת הרוש".

הארכת מעצר מיכאל מור בבית משפט השלום בעכו, יחד עם עורך דינו יהלו שפרלינג. יוני 2015. ערן גילווארג
הוביל סכסוך דמים. מיכאל מור/ערן גילווארג

לפי כתב האישום בו הורשע, רפי בן שלום עם חברו, נעים נפתלי מטירת כרמל, ניסו להצמיד מטען לרכבו של אביחי אלוש, אחיו של זיו אלוש, מהמוכרים בקבוצת הרוש. הם הופרעו במהלך עבודתם על ידי עובר אורח ונטשו את המקום. במקרה אחר, הצליח בן שלום להצמיד מטען רב עוצמה לרכבו של גיסו של הרוש, בעלה עובד הדואר של אחותו של הרוש, ששירתה אז בצבא קבע. הבעל יצא מהבית, ניגש לרכב הברלינגו שלו כדי לאסוף את בנו מגן הילדים, ואז הבחין בחוטים תחת הרכב. הוא הציץ מתחת לרכב, גילה את המטען והזעיק משטרה - שנטרלה אותו מבלי שהתפוצץ.

בעסקת טיעון שכרתו עורכי הדין דורון נוי ויהלי שפרלינג, סניגוריו של רפי בן שלום המייצגים דרך קבע גם בענייניו של מיכאל מור, עם פרקליטות מחוז צפון, נשלח אז בן שלום למאסר של שלוש שנים בלבד. היו לו מאסרים קודמים בעבירות אלימות, סחיטה באיומים ואיומים סתם, פגע וברח, שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה והפרעה לשוטר.

הסכסוך של אז, בין "קבוצת מור" ו"קבוצת הרוש" עדיין קיים, ולפי החשד הצדדים זוממים לפגוע זה בזה. לפני כשנה נעשה ניסיון לחסל אחיין אחר של מיכאל מור. האחיין ואחיו למחצה נפצעו קשה בפיצוץ, שהדיו הרעידו את נהריה. שמוליק הרוש אף נעצר אז עם שניים מחייליו. הם הכחישו כל קשר למיוחס להם ואחרי זמן מה שוחררו כולם. עד כה טרם פוענח ניסיון הרצח הכפול הזה.

העבריין שמוליק הרוש. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
יריבו של בן שלום. שמוליק הרוש/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

אמש, רפי בן שלום נורה למוות ברחוב אצ"ל בטירת כרמל. צוות מד"א שהוזעק למקום מצא אותו מחוסר הכרה והעניק לו טיפול רפואי ראשוני. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה תוך פעולות החייאה - אך שם בהמשך נקבע מותו. המשטרה הוזעקה למקום ופתחה בסריקות. חקירה נפתחה.

במקביל, קשישה בת 85 נפצעה בינוני מירי ברחוב ברוך כהן בחיפה. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים רמב"ם כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מפציעות חודרות. המשטרה הוזעקה אף היא למקום וחקירה נפתחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully