וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה אחרי רצח יורי וולקוב: בן 22 מחולון נעצר בחשד למעורבותו

עודכן לאחרונה: 25.11.2022 / 18:03

החשוד נתפס כמעט 24 שעות אחרי הדקירה במעבר החצייה. במהלך המעצר נפצעו שני שוטרים מנשיכת כלב שהיה בדירה - וירו בו. בן ה-22 נאשם בעבר בסחיטה באיומים, אך השופט החליט השנה שלא יישלח למאסר: "לא משקף את אורחות חייו"

בווידאו: אלה וולקוב- אשתו של יורי/צילום: דוברות איכילוב

צעיר בן 22, תושב חולון, נעצר היום (חמישי) בחשד למעורבותו ברצח יורי וולקוב במעבר החציה בחולון אמש. במסגרת החקירה המתנהלת ביחידה המרכזית במחוז תל אביב נגבתה עדות מאלמנתו, לנה, ונאספו תיעודים ממצלמות האבטחה, זאת לצד הסרטון ממצלמת הרכב שהראה את השתלשלות האירוע ממרחק מטרים ספורים. החשוד נעצר בעבר אחרי שסחט באיומים ידידה של אביו ודרש שתעביר אליו דירה שהייתה בבעלותה.

לפי המשטרה, במהלך החקירה, הגיע צוות בילוש לבית ברחוב יוטבתה בחולון, שם אחרי כמה שעות של מארב זיהו שני חשודים עוזבים את הבית עם קטנועים. השוטרים עצרו אותם, בזמן ששוטרים אחרים נכנסו אל הבית. תוך כדי מעצר החשוד במעורבות ברצח, כלב נשך שני שוטרים ופצע אותם קל; בתגובה, השוטרים ירו לעברו ופצעו אותו. מהירי נפצעה גם צעירה, ששהתה במקום עם החשוד.

יורי וולקוב. באדיבות המשפחה
יורי וולקוב/באדיבות המשפחה

רוכב האופנוע בן ה-22 החשוד ברצח של יורי וולקוב בחולון הואשם בדרישת נכס באיומים - אך הגיע להסדר טיעון שכלל שישה חודשי עבודות שירות וחמישה חודשי מאסר על תנאי בלבד. בפסק הדין שניתן לפני כחצי שנה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, קבע השופט כי "נראה מכלל הנתונים כי אין מקום למיצוי דין עם הנאשם, שכן האירוע על פניו נראה ככזה שאינו משקף את אורחות חייו".

לפי כתב האישום, באירוע שהתרחש ב-2019 הוא סחט ידידה של אביו, אותה האשים במצבו הרפואי ודרש כפיצוי שתעביר אליו דירה שהייתה בבעלותה. החשוד איים לדקור אותה ושיש מישהו שיכה אותה, עד שלבסוף חתמה והעבירה את הדירה על שמו.

סנגורו של החשוד טען גם הוא כי האירוע "אינו משקף לחלוטין את אורחות חייו". הוא ציין כי הוא "לקח אחריות על המקרה, מצטער עליו ומבין את המצב, כשרצונו להשאיר אותו מאחוריו". הוא ביקש לדון אותו לעד שלושה חודשי עבודות שירות על מנת "שימשיך בניהול חייו בצורה נורמטיבית".

מעצר החשודים ברצח יורי וולקוב בחולון 24 בנובבמר 2022. דוברות משטרת ישראל
המעצר בחולון/דוברות משטרת ישראל

האירוע החל כשיורי ולנה היו בדרכם חזרה מדירה שראו בחולון. לנה סיפרה כי רוכב האופנוע עבר ברמזור אדום וחתך אותם במעבר חצייה. היא שלפה את הטלפון וצילמה אותו. הוא עקב אחריה עד למעבר החצייה הבא, עצר לידה ודרש ממנה למחוק את התמונה.

לדברי בתם של השניים, דריה, האם הסכימה והמשיכה להתקדם. הרוכב לא הרפה ואמר שתראה לו שמחקה. בשלב זה יורי התקרב וניסה להרגיע את המצב. "תתקדם, הכול בסדר", אמרו לו. בתגובה, הרוכב דקר אותו בלבו עם סכין. יורי המשיך ללכת עוד כמה צעדים - והתמוטט לעיני אשתו. בבית החולים וולפסון נקבע מותו.

בווידאו: מעצר החשוד ברצח יורי וולקוב במעבר החצייה בחולון/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מעצר החשודים ברצח יורי וולקוב בחולון 24 בנובבמר 2022. דוברות משטרת ישראל
המעצר בחולון/דוברות משטרת ישראל
מעצר החשודים ברצח יורי וולקוב בחולון 24 בנובבמר 2022. דוברות משטרת ישראל
המעצר בחולון/דוברות משטרת ישראל

"אמרנו לו שזה אסור. הוא היה נראה לא בסדר", שחזרה לנה. "אמרתי ליורי שאולי אצלם אותו ונשלח למשטרה. זאת הייתה הסיבה שהוא הרג אותו". וולקוב, בן 52 במותו, עבד כ-20 שנה ככוח עזר רפואי בבית החולים איכילוב בתל אביב, והותיר אחריו שלושה ילדים ונכדה.

"אבא שלי היה גיבור", אמרה דריה, בת 27. "הוא העיף את אימא שלי מאחוריו וכנראה הציל את חייה. בהתחלה היא לא הבינה שהוא דקר אותו. היא חשבה שאולי קיבל אירוע לב והתחילה לצרוח 'תעזרו לי'. כנראה שזאת הייתה סכין נשלפת".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • חולון
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully