וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמרה במצבו של בכיר מועצת חכמי התורה, הרב בעדני

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 7:57

הרב בן ה-94 מאושפז בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק במצב קשה מאוד. מיד לאחר מותו באוגוסט של הרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני הקודם של ש"ס - תפס הרב בעדני את מקומו באופן לא רשמי. החודש עוד עמד בראש ישיבת המועצה שגיבתה את מהלכיו של דרעי במו"מ הקואליציוני

שמעון בעדני. יעקב כהן, פלאש 90
עמד בראש ישיבת המועצה שנתנה גיבוי לדרעי במו"מ הקואליציוני. הרב בעדני/פלאש 90, יעקב כהן

הרב שמעון בעדני, חבר בכיר במועצת חכמי התורה של ש"ס, מאושפז בבית החולים במצב קשה מאוד, לאחר שהערב (שני) חלה החמרה במצבו. הרב בן ה-94 מאושפז בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. מיד לאחר מותו באוגוסט של הרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני הקודם של ש"ס - תפס הרב בעדני את מקומו באופן לא רשמי.

הרב הורדם והונשם לאחר פעולות החייאה שביצעו בו. לפני כחודש וחצי אושפז הרב במצב קשה בבית החולים, שם היה מאושפז במשך כמה שבועות. לאחר מכן שוחרר ואף עמד בראש ישיבת מועצת החכמים האחרונה שהתקיימה החודש שבו קיבל דרעי גיבוי למהלכים הפוליטיים שהוביל במו"מ הקואליציוני. דרעי עזב הערב את שיחות המו"מ הקואליציוני ונסע לבית החולים מעייני הישועה להתעדכן במצבו.

בחודש אוגוסט נפטר הרב כהן, מנהיגה הרוחני הקודם של ש"ס, בגיל 91. מאז ש"ס נמנעה ממינוי רשמי של יורש אך את ישיבת מועצת חכמי התורה הוביל הרב בעדני וכונה בהודעות מטעם המפלגה כנשיא.

הרב שמעון בעדני ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ירושלים. מרץ 2016. הגר נצר, עיבוד תמונה
בעדני ודרעי/עיבוד תמונה, הגר נצר

בעדני נקשר בשנים האחרונות לכמה סערות תקשורתיות. לפני כשלוש שנים ביקר הבכיר בהנהגה הרוחנית של ש"ס ביקר אצל הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" בחסידות ברסלב שהורשע בעבירות מין בנשות קהילתו. הביקור עורר זעם, והרב בעדני ספג עליו ביקורת ציבורית קשה. לאחר הביקורת הבהיר הרב כי מדובר בביקור משפחתי בלבד ושלל אפשרות להתייעץ עם ברלנד כדמות רוחנית: "למה שיילכו אליו? הוא גדול הדור? אדמו"ר? מה הוא? הוא כלום", אמר.

שנה קודם לכן התבטא בעדני נגד מצעד הגאווה בתל אביב. בשיחה שהקלטה ממנה הגיעה לוואלה! תהה הרב: "לכלוך כזה ברחוב ולעשות את זה גאווה? בעם ישראל לא היה דבר כזה. זה מאוס".

הרב נשאל על ידי אחד מתלמידיו על קיום המצעד בתל אביב. הוא העלה בפניו את החשש מכך שקבוצת תלמידים שלומדת מדי יום בעיר עלולה להיתקל באירוע בסיום הלימודים ושאל מה יש לעשות. בתשובה הורה הרב לעכב את התלמידים עד לסיום האירוע או לשחררם מבעוד מועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully