וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה שתפתור את המשבר? במקום האוצר - ש"ס תקבל את הפנים, התחבורה ועוד 3 תיקים

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 7:33

רה"מ המיועד נתניהו נפגש עם סמוטריץ' בניסיון לפתור את המשבר, כשבתווך הביע יו"ר ש"ס דרעי נכונות לוותר על תיק האוצר. על פי ההצעה דרעי יכהן כשר הפנים והתחבורה, ומפלגתו תקבל בנוסף את משרדי הבריאות, הדתות ואת משרד הנגב, גליל ותפוצות

בווידאו: סמוטריץ עם כניסתו לפגישה עם נתניהו בכנסת/יקי אדמקר

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נפגשו היום (שני) בניסיון לפתור את המשבר במסגרת המשא ומתן הקואליציוני ביניהם. זאת, ברקע ההתעקשות של סמוטריץ' על תיק בכיר כמו הביטחון או האוצר. בפגישה השתתף גם ח"כ יריב לוין מהליכוד. בסיום הפגישה הביעו גורמים בליכוד אופטימיות זהירה בנוגע להתקדמות לעבר פתרון המשבר. בהמשך נפגשו פעם נוספת נתניהו וסמוטריץ', ובסיום הפגישה נועד נתניהו עם יו"ר ש"ס אריה דרעי.

דרעי הביע נכונות לוותר על תיק האוצר כדי לפתור את המשבר במו"מ הקואליציוני, אך בשלב זה אין עדיין התקדמות מול סמוטריץ'. יו"ר ש"ס ביקש לקבל את תיקי הפנים, התחבורה והבריאות, זאת בנוסף לתיק הדתות ותיק הנגב והגליל ותפקיד שר נוסף בממשלה. על פי ההצעה דרעי עצמו יכהן כשר הפנים והתחבורה וגם ישמש כסגן ראש הממשלה, ויתר התיקים - בריאות, דתות, ונגב גליל ותפוצות - יתחלקו בין חברי המפלגה.

בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
נתניהו וסמוטריץ' בהשבעת הכנסת/ראובן קסטרו

נכון לעכשיו מייעדים בליכוד לציונות הדתית את תיקי האוצר, העלייה והקליטה, ושר נוסף במשרד הביטחון עם סמכויות על ההתיישבות ביהודה ושומרון. סמוטריץ' דורש גם את תיק החינוך אך בליכוד מעוניינים להשאיר אותו במפלגה. לעוצמה יהודית מייעדים בליכוד את תיקי ביטחון הפנים, החקלאות והמורשת.

ליהדות התורה מייעדים בליכוד את תיקי השיכון, משרד ירושלים, שיפוצל ממשרד המורשת, המשרד לשוויון חברתי ואת ראשות ועדת הכספים. במפלגה זועמים על חלוקת התיקים המסתמנת לציונות הדתית ולש"ס. גורמים במפלגה אמרו כי החלוקה "חסרת כל פרופורציה מול ההצעות שקיבלנו. אנחנו מדברים על נושאי מהות והם בינתיים מחלקים את השלל". במפלגה דורשים שלא ייסגרו נושאי התפקידים, אלא בישיבה משותפת של ראשי מפלגות הקואליציה. כמו כן, הלילה (שלישי) הודיעו לליכוד על הפסקת שיחות המשא ומתן להרכבת הממשלה הבאה ודרשו הבהרות על מפתח המנדטים לכל שר ומהי חבילת התפקידים המוצעת למפלגה. גורם במפלגה הדגיש: "ההחלטה התקבלה באווירה טובה. זה לא פיצוץ".

אריה דרעי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
יקבל גם את הפנים וגם את התחבורה? דרעי/ראובן קסטרו

בשבוע האחרון ספג סמוטריץ' ביקורת חריפה מצד תומכי ליכוד שבין היתר אף השוו אותו לנפתלי בנט וטענו כי דרישותיו במשא ומתן הקואליציוני מוגזמות. זאת, בין היתר בטענה שהוא ראש מפלגה עם שבעה מנדטים בלבד ולא אמור לקבל תיק בכיר בממשלה הבאה.

ביום שישי פורסם בוואלה! כי בליכוד הציעו ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לכהן בתפקיד שר החוץ בממשלה הבאה. לדבריהם של שני גורמים פוליטיים בגוש הימין, סמוטריץ' סרב להצעה. ההנחה הייתה, כך על פי אותם גורמים, שסמוטריץ' ישתכנע לסגת מדרישתו לכהן בממשלה הבאה במשרד האוצר או במשרד הביטחון - דרישה שבשלב זה תוקעת את המו"מ הקואליציוני להרכבת הממשלה. נוכח המו"מ התקוע, הודיע סמוטריץ' בצאת השבת כי ביטל את נסיעתו לניו יורק לכנס השלוחים של חב"ד, וזאת כדי למצות את המו"מ הקואליציוני בהקדם.

נתניהו הציע את התפקיד לסמוטריץ' בפגישתם ביום שלישי בכנסת. לאחר מכן, ההצעה הגיעה לסמוטריץ' פעם נוספת דרך גורם פוליטי נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully