וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב בכיר בש"ס נגד מצעד הגאווה: "מלוכלך, מקולקל ומטונף"

8.6.2018 / 8:47

לאחר שבמשך תקופה בחרו במפלגה להתעלם מקיום המצעד והפסיקו לעסוק בנושא, הרב שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, התבטא בחריפות נגדו בתשובה לשאלת תלמידו. בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נשמע הרב אומר, "זה נורא ואיום, אנחנו צריכים לשבת ולבכות"

אתר רשמי

הרב שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, התבטא ביממה האחרונה נגד מצעד הגאווה שיתקיים היום (שישי) בתל אביב. בשיחה שהקלטה ממנה הגיעה לוואלה! NEWS תהה הרב בן ה-90: "לכלוך כזה ברחוב ולעשות את זה גאווה? בעם ישראל לא היה דבר כזה. זה מאוס".

הרב בעדני, אחד מהמנהיגים הרוחניים הבכירים של מפלגת ש"ס, נשאל על ידי אחד מתלמידיו על קיום המצעד בתל אביב. הוא העלה בפניו את החשש מכך שקבוצת תלמידים שלומדת מדי יום בעיר עלולה להיתקל היום בארוע בסיום הלימודים ושאל מה יש לעשות. בתשובה הורה הרב לעכב את התלמידים עד לסיום האירוע או לשחררם מבעוד מועד.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לרצח ביפו: אלמנתו של ראש העדה הנוצרית נדקרה למוות בדירתה
סוף הרמדאן ויום אל-קודס יחד: צה"ל נערך להפגנות ענק היום בגבול עזה
מצעד הגאווה: מפת החסימות המלאה ברחובות תל אביב

הרב שמעון בעדני ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ירושלים. מרץ 2016. הגר נצר, עיבוד תמונה
הרב בעדני לצד יו"ר ש"ס אריה דרעי/עיבוד תמונה, הגר נצר

"זו פריצות", קבע הרב. "נורא ואיום. זה כואב לנו ומעיקר הדין צריכים לשבת ולכאוב כאב. לעשות קריעה (קריעת בגד במסגרת דיני אבלות. י"א) על דבר כזה. איך הגענו למקום מלוכלך, מטונף ומקולקל שעושים מצעד כזה. זה כאב עצום. אנחנו צריכים לשבת ולבכות. זו בושה וחרפה".

זו אינה הפעם הראשונה שבה דמות רבנית בכירה בש"ס מתייחסת בגישה כה חריפה למצעד. גם הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני הקודם של המפלגה שהלך לעולמו לפני כארבע שנים, אמר שיש "להעביר את המצעד לסדום" ותקף בחריפות את ההומאים שהם "רשעים, מתועבים, בעלי זימה". בשנים האחרונות כמעט ולא נשמעו אמירות מצד רבנים בכירים נגד קיום המצעד אך עמדתם הנחרצת נגד קיומו - ברורה. בשנה שעברה הודיע יגאל גואטה מש"ס על התפטרותו מהכנסת על רקע הביקורת שספג מרבנים בזרם הספרדי, בהם גם רבנים המזוהים עם תנועת ש"ס, שקראו לפיטוריו בעקבות השתתפותו בחתונת אחיינו ההומו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מצעד הגאווה. ShutterStock
מצעד הגאווה בתל אביב/ShutterStock

היחס של החברה החרדית למצעד הגאווה מורכב. ב-2002, כשהבית הפתוח החליט לצעוד בירושלים, התעוררה מחלוקת בין הרבנים כיצד להתייחס אליו. האם לחשוף את הנוער החרדי לעצם קיומו או להתעלם? השאלה העסיקה את המגזר החרדי כולו ואחרי מעט הפגנות בהשתתפות קיצוניים בלבד, עברו לפוליטיקה ומאז גם שם הפסיקו לעסוק בנושא.

המסר לפיו יש להימנע מקיום מחאות נגד מצעד הגאווה התחדד ברצח של שירה בנקי. המגזר החרדי הוקיע את הרוצח ישי שליסל ואת מעשיו אך הדגיש שהמצעד מבחינתו הוא "תועבה". עם זאת, הוא נמנע מקיום מחאות פומביות נגדו. נגד המצעד בירושלים מתקיימת מדי שנה הפגנה אחת קטנה שאותה מוביליה "העדה החרדית", זרם חרדי קיצוני שמרביתו ממאה שערים. גם בהפגנה זו משתתפים עשרות אנשים בלבד והמיינסטרים החרדי אינו חלק ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully