וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולשים בטוחים: סמוטריץ' אשם במו"מ התקוע מול הליכוד

מנתוני "באזילה" שנאספו עבור וואלה עולה כי 80% מהגולשים ברשת סבורים כי יו"ר הציונות הדתית אחראי לקשיים במשא ומתן הקואליציוני. לפי הגולשים, סמוטריץ' "רכב" על הצלחת עוצמה יהודית, וכעת מעוניין רק בעמדת כוח. 8% הפנו אצבע מאשימה לעבר בן גביר, ורק 7% כלפי נתניהו

סמוטריץ' בטקס לזכרו של רבין בכנסת: "שירותי הביטחון עודדו את יגאל עמיר לבצע את זממו"/ערוץ הכנסת

80% מהגולשים ברשתות החברתיות סבורים שיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הוא האחראי למשבר במשא ומתן הקואליציוני שמעכב את הקמת ממשלת הימין - כך עולה היום (שני) מנתוני חברת "באזילה", החברה המובילה בארץ למודיעין גלוי המומחית בניטור וניתוח שיח ברשת, שנאספו עבור וואלה.

רבים מהגולשים סבורים כי סמוטריץ' "רכב" על הצלחת יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, וכי מה שמעניין אותו הוא כוח. שמונה אחוזים מהגולשים האשימו את בן גביר במצב, בעוד רק 7% הפנו אצבע מאשימה כלפי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
הגולשים רואים בו האשם במצב. סמוטריץ'/ראובן קסטרו

לעומת זאת, בכל הנוגע למחלוקת בין הליכוד לעוצמה יהודית, הגולשים חלוקים. חלק מהם מותחים ביקורת על נתניהו, שלטענתם נכנע ללחצים פוליטיים בשל הרצון העז להקים ממשלה, אחרים מותחים ביקורת על ה"סחטנות" של בן גביר וטענו כי הוא "מגזים", "מפריז בכוחו" ו"מנסה להכשיל את הקמת הממשלה". היתר הביעו תמיכה בנתניהו, שנאלץ להתמודד עם דרישות כל המפלגות. בעקבות המשברים במו"מ, גולשים רבים מעריבים כי הממשלה שצפויה לקום לא תחזיק מעמד, נוכח "הסחטנות של כל הצדדים".

בימים האחרונים המו"מ בין המפלגות תקוע, נוכח סירוב נתניהו להעניק לסמוטריץ' את תיק הביטחון או האוצר, אותו דורש יו"ר ש"ס אריה דרעי. ביום שישי פורסם בוואלה! כי בליכוד הציעו ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לכהן בתפקיד שר החוץ בממשלה הבאה. לדבריהם של שני גורמים פוליטיים בגוש הימין, סמוטריץ' סירב להצעה.

בנימין נתניהו, איתמר בן גביר בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
הגולשים חלוקים בדעותיהם. נתניהו ובן גביר בהשבעת הכנסת/ראובן קסטרו

אתמול, גם השיחות בין הליכוד לעוצמה יהודית נתקעו, זאת לטענת בכירי המפלגה בשל העובדה כי בליכוד חזרו בהם מההסכמה לתת להם את המשרד לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה. היום ניסו גורמים בלשכת נתניהו ליצור קשר עם בן גביר, אך האחרון סינן את השיחות מהם.

"יש קו אדום", אמרו לוואלה גורמים בעוצמה יהודית. "רצינו בהתחלה את תיק החינוך או התחבורה כתיק נוסף, הציעו לנו במקום את נגב וגליל", אמרו הגורמים. "אמרנו 'כן', ואתמול בליכוד חזרו בהם מההסכמה. אם אין אמון ביננו, איך אפשר להתנהל ככה?". עם זאת, ההערכה בגוש נתניהו כי מדובר במשבר פתיר והצדדים ישובו לשיחות בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully