וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים סיכמו עם הליכוד: הנחה לתלמידי ישיבות בתחבורה ציבורית, כמו סטודנטים

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 10:40

על פי הסיכום בין המפלגות, תלמידי ישיבה יזכו להנחה של 33% מהמחיר המקורי, ובמסלולים מסוימים גם בהנחה שיכולה להגיע עד 50%. בעבר ניסו להעביר הצעת חוק דומה בנימוק, לפיו החוק כיום יוצר אפליה היות וגם בחורי הישיבות הם אוכלוסייה מוחלשת

דרעי תועד לוחש לרב הראשי יצחק יוסף: "יש מלחמה גדולה על תיק הדתות, השם ירחם"/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, סיכמו הבוקר (ראשון) עקרונית עם הליכוד על הנחה בתחבורה ציבורית לתלמידי ישיבות, בדומה לסטודנטים. מדובר בהנחה קבועה של 33% מהמחיר המקורי, ובמסלולים מסוימים גם בהנחה שיכולה להגיע עד 50%.

מדובר בהצעת חוק שביהדות התורה החלו לקדם בעבר, אך לא הצליחו להשלים את החקיקה בשלוש קריאות. כך למשל חברי הכנסת של יהדות התורה הגישו הצעה שבה נקבע כי כל תלמיד הלומד ב"מוסד על תיכוני להשכלה מקצועית, טכנית, תורנית או דתית" יהיה זכאי להנחה בתחבורה ציבורית. אז הם הסבירו כי החוק כיום יוצר אפליה היות וגם בחורי הישיבות הם אוכלוסייה מוחלשת לא פחות מתלמידים ונדרש איזון והשוואה בין כלל התלמידים.

חרדי מתפלל באוטובוס, 2009. אביר סולטן, פלאש 90
חרדי מתפלל באוטובוס/פלאש 90, אביר סולטן

בתוך כך, לפחות שלושה שבועות נותרו על שעון המנדט של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, אך בליכוד מקווים לצאת השבוע מהמשבר בשיחות הקואליציוניות, ולהאיץ את המגעים להקמת ממשלה חדשה. המוקש העיקרי שעיכב ומעכב את התקדמות השיחות הוא דרישתו של יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שדורש להתמנות למשרד האוצר, אותו דורש גם יו"ר ש"ס אריה דרעי, לו נתניהו העניק את הבכורה בבחירת התיקים. בליכוד החלו לדחוף אתמול את דרעי וסמוטריץ' להידברות ישירה ביניהם, כדי להגיע לפשרות והסכמות שיאפשרו התקדמות במשא ומתן. ש"ס והציונות הדתית נמצאות במחלוקת גם סביב משרד הדתות, ולא מן הנמנע כי בתמורה לוויתור על משרד האוצר - סמוטריץ' יצטרך להתפשר על הדתות לטובת דרעי.

בליכוד ניסו בשבועיים האחרונים לדחוף את סמוטריץ' לתיק אחר, החל מהחינוך, המשפטים, הפנים, התחבורה ואפילו למשרד החוץ, כפי שנחשף לראשונה בוואלה ביום שישי. לכולם סמוטריץ' סירב, ונותר איתן בדרישתו לקבל את אחד התיקים - האוצר או הביטחון - עליו נתניהו מסרב בתוקף לוותר. בסוף השבוע הועלתה הצעה למנות שר מהציונות הדתית במשרד הביטחון, עם סמכויות על המתנחלים והפלסטינים, אך גם לכך סמוטריץ' סירב. בניסיון ללחוץ אותו במשא ומתן, נתניהו סיכם בשבוע שעבר עם יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, על שורה של התחייבויות למאחזים ולהתנחלויות בהסכמים הקואליציוניים, שנועדו להציג את סמוטריץ' כמי שלא נלחם על עקרונות, אלא על ג'ובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully