וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' עולה למתקפה: "לא ייתכן שיהפכו אותנו לאויבים"

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 19:20

על רקע המלחמה על התיקים והמו"מ התקוע להקמת הממשלה, סמוטריץ' התייחס לציוץ שהשווה אותו לסינוואר. "הציונות הדתית היא שותפה מלאה של המחנה הלאומי ושל הליכוד", הבטיח, "נעמוד על הדרישות שלנו כדי להבטיח הקמת ממשלה טובה ויציבה שתוביל מדיניות ימין אמיתית"

סמוטריץ' בטקס לזכרו של רבין בכנסת: "שירותי הביטחון עודדו את יגאל עמיר לבצע את זממו"/ערוץ הכנסת

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ פרסם הערב (ראשון) ציוץ בו התייחס לכרזה שהשוותה אותו ליחיא סינוואר תחת הכיתוב "זה נבלה וזה טרפה סרוחה". זאת, בעקבות התעקשותו של יו"ר הציונות הדתית לקבל את תיק האוצר או תיק הביטחון.

לדבריו של סמוטריץ', הציונות הדתית היא שותפה מלאה של המחנה הלאומי והליכוד. "לא יתכן שבכל פעם שאנחנו לא עומדים דום מול דרישות הליכוד - יהיו מי שיהפכו אותנו לאויבים, יסיתו נגדינו ויכפישו אותנו", טען. "נעמוד על הדרישות שלנו כדי להבטיח הקמת ממשלה טובה ויציבה במהירות האפשרית שתעשה טוב ותוביל מדיניות ימין אמיתית".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) יצא נגד דבריו של סמוטריץ', אותו כינה "שותף מצויין, ראוי, נאמן וחבר טוב". עם זאת, כתב: "מה שהוא עושה בציוץ הזה, אלו שיטות של השמאל. לקחת ציוץ (שאני דוחה ומגנה בתוקף) של איזה בוט במקרה הטוב ולהפוך אותו למראית הכול... לא מתאים לך ידידי היקר. בוא נתמקד במה שחשוב כרגע ולא ברעשי הרקע".

בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"נעמדו על דרישותינו". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

בשבוע האחרון ספג סמוטריץ' ביקורת חריפה מצד תומכי ליכוד שבין היתר אף השוו אותו לנפתלי בנט וטענו כי דרישותיו במשא ומתן הקואליציוני מוגזמות. זאת, בין היתר בטענה שהוא מפלגה עם שבעה מנדטים בלבד ולא אמור לקבל תיק בכיר בממשלה הבאה.

ביום שישי פורסם בוואלה! כי בליכוד הציעו ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לכהן בתפקיד שר החוץ בממשלה הבאה. לדבריהם של שני גורמים פוליטיים בגוש הימין, סמוטריץ' סרב להצעה. ההנחה הייתה, כך על פי אותם גורמים, שסמוטריץ' ישתכנע לסגת מדרישתו לכהן בממשלה הבאה במשרד האוצר או במשרד הביטחון - דרישה שבשלב זה תוקעת את המו"מ הקואליציוני להרכבת הממשלה. נוכח המו"מ התקוע, הודיע סמוטריץ' בצאת השבת כי ביטל את נסיעתו לניו יורק לכנס השלוחים של חב"ד, וזאת כדי למצות את המו"מ הקואליציוני בהקדם.

נתניהו הציע את התפקיד לסמוטריץ' בפגישתם ביום שלישי בכנסת. לאחר מכן, ההצעה הגיעה לסמוטריץ' פעם נוספת דרך גורם פוליטי נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully