וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ הקואליציוני: הליכוד הציעה לסמוטריץ' את תפקיד שר החוץ, הוא סירב

עודכן לאחרונה: 19.11.2022 / 18:52

לדבריהם של שני גורמים פוליטיים בגוש הימין, ההנחה בליכוד הייתה כי יו"ר הציונות הדתית ישתכנע לסגת מדרישתו לכהן בממשלה הבאה במשרד האוצר או במשרד הביטחון - מה שתוקע בשלב זה את המו"מ הקואליציוני. במקביל בן גביר הודיע: מתפצל מסמוטריץ' - אך הבלוק עדיין קיים

בווידאו: נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא, המו"מ הקואליציוני נמשך/לע"מ

בליכוד הציעו ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לכהן בתפקיד שר החוץ בממשלה הבאה - כך נודע לוואלה! אתמול (שישי) על פי שני גורמים פוליטיים בגוש הימין. לדבריהם, סמוטריץ' סרב להצעה. ההנחה הייתה, כך על פי אותם גורמים, שסמוטריץ' ישתכנע לסגת מדרישתו לכהן בממשלה הבאה במשרד האוצר או במשרד הביטחון - דרישה שבשלב זה תוקעת את המו"מ הקואליציוני להרכבת הממשלה. נוכח המו"מ התקוע, הודיע סמוטריץ' בצאת השבת כי ביטל את נסיעתו לניו יורק לכנס השלוחים של חב"ד, וזאת כדי למצות את המו"מ הקואליציוני בהקדם.

נתניהו הציע את התפקיד לסמוטריץ' בפגישתם ביום שלישי בכנסת. לאחר מכן, ההצעה הגיעה לסמוטריץ' פעם נוספת דרך גורם פוליטי נוסף.

מוקדם יותר היום יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שוחח עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו והפציר בו להיענות לדרישות התיקים של בצלאל סמוטריץ. לדברי בן גביר, הדרישה של סמוטריץ לתיק הביטחון היא דרישה לגיטימית שתאפשר להגשים מדיניות ימין על מלא, להקים ישובים חדשים ביהודה ושומרון, לאשר אלפי יחידות דיור, לעצור את הבניה בשטחי c, ולעצור את הפינויים בגבעות.

בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
סירב לתפקיד שר החוץ. סמוטריץ'/ראובן קסטרו

במקביל, נמסר ממפלגת עוצמה יהודית כי בהתאם להסכם שנחתם ערב הבחירות, וכהליך טכני שנועד לאפשר את הקיום הנפרד של הסיעות - תוגש לוועדת הכנסת הודעה על קיום סיעות נפרדות. עם זאת, בן גביר הדגיש ואמר לנתניהו כי הבלוק בינו לבין סמוטריץ' קיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully