וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנזק נחשף: תיעוד הפגיעה האיראנית במכלית הנפט ליד חופי עומאן

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 22:48

תיעוד CNN חושף את הנזקים שנגרמו למכלית הנפט שנפגעה מפצצה ששוגרה ממל"ט ליד עומאן. בתמונות נראה חור בדופן הספינה וחלקים שנראים כשרידים של המל"ט שפגע בה. גורמים בישראל העריכו שכלי טיס לא מאויש חמוש זה הוא מאותו סוג שסיפקו האיראנים לרוסים למלחמה באוקראינה

הנזק שנגרם למכלית הנפט המקושרת למיליארדר עידן עופר שהותקפה אתמול ליד חופי עומאן נחשפת הערב בתיעוד שפורסם ב-CNN. בתיעוד ניתן לזהות חור בדופן הספינה וחלקים שנראים כשרידים של המל"ט שפגע בה.

אתמול, דווח בסוכנות הידיעות AP כי מכלית הנפט, שמקושרת למיליארדר עידן עופר, נפגעה מפצצה ששוגרה ממל"ט ליד חופי עומאן. הספינה שהותקפה, Pacific Zircon, מופעלת על ידי חברת איסטרן פסיפיק הסינגפורית, ששייכת לעידן עופר. המכלית נראתה לאחרונה סמוך לחופי ליוא (Liwa) בעומאן. ביום שני היא יצאה מסוהאר בעומאן בדרך לנמל הים של בואנוס איירס בארגנטינה.

מכלית הנפט הבריטית "סטנה אימפרו" שנתפסה על ידי איראן במצרי הורמוז, 20 ביולי 2019. רויטרס
בישראל מעריכים שכלי טיס זה, מאותו סוג שסיפקו האיראנים לרוסים למלחמה באוקראינה. מכלית נפט/רויטרס

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, מסר כי בבית הלבן בטוחים שאיראן עומדת מאחורי התקיפה על מכלית הנפט שבבעלות ישראלית במפרץ עומאן. מחקירת הממשל האמריקני עולה כי התקיפה בוצעה באמצעות מל"טים דומים לאלו שסיפקה איראן לרוסיה בשביל המלחמה נגד אוקראינה. "אין כל הצדקה לתקיפה זו", נכתב בהצהרת סאליבן. "המעשה מערר את הגבולות, ופוגע בחופש התנועה באזור".

לפי גורם ביטחוני בישראל, לעידן עופר יש בעלות משנית על המכלית. עם זאת, לדבריו, כבר היו התקפות שיוחסו לאיראן במפרץ נגד מכליות הקשורות לאנשי עסקים ישראליים. ולכן, לא מן הנמנע שהאיראנים בחרו הפעם להגיב על התקיפות האחרונות שמיוחסות לישראל בסוריה בזירה הזאת, הוסיף הגורם הביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully