וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלוסי הודיעה על פרישה מהנהגת הדמוקרטים בקונגרס האמריקני

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 20:12

ננסי פלוסי שכיהנה בתפקיד יו"ר בית הנבחרים במשך שתי קדנציות והייתה לאישה הראשונה שכיהנה בתפקיד רב השפעה זה, הודיעה על פרישה. המתמודד שעשוי לתפוס את מקומה הוא האקים ג'פריס, שבאם יבחר, יהיה למחוקק השחור הראשון שמוביל את אחת הקבוצות הגדולות של המפלגות בקונגרס

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי לאחר שהודיעה כי תישאר בקונגרס אך לא תתמודד לבחירה מחדש כיו"ר בית הנבחרים. 17 בנובמבר 2022. רויטרס/אוולין הוקשטיין. רויטרס
"אנחנו האנשים - מדינה אחת, גורל אחד". ננסי פלוסי, הערב/רויטרס

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי, האישה הראשונה שכיהנה בתפקיד רב השפעה זה, הודיעה היום (חמישי) כי תפרוש מתפקיד המנהיגה הדמוקרטית בלשכה. זאת, יום לאחר שהרפובליקנים הבטיחו רוב דחוק בבית הנבחרים לאחר אמצע הקדנציה.

פלוסי בת ה-82 מקליפורניה ששימשה שתי קדנציות בתפקיד אמרה שהיא תישאר בקונגרס ותייצג את סן פרנסיסקו בבית הנבחרים, כפי שעשתה במשך 35 שנים. את מקומה כדמוקרטי הבכיר בבית הנבחרים עשוי לנסות לתפוס הנציג האקים ג'פריס מניו יורק. ג'פריס באם יבחר, יהיה המחוקק השחור הראשון שיוביל את אחת הקבוצות הגדולות של המפלגות בקונגרס.

ננסי פלוסי, דוברת בית הנבחרים האמריקני, ארצות הברית. רויטרס
האישה הראשונה שכיהנה בתפקיד רב ההשפעה של יו"ר בית הנבחרים. ננסי פלוסי/רויטרס

"הדמוקרטיה האמריקנית היא מלכותית אבל היא שברירית. רבים מאיתנו כאן היו עדים לשבריריות שלנו ממקור ראשון, באופן טראגי בחדר הזה. ולכן יש להגן על הדמוקרטיה לנצח מפני כוחות המאחלים לה לפגוע", אמרה פלוסי בנאום הפרישה, ורמזה למתקפה על הקפיטול בשנה שעברה על ידי תומכיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. "אנחנו האנשים - מדינה אחת, גורל אחד", הוסיפה. פלוסי גם ציינה בנאום את העלייה במספר הנשים המשרתות בבית מאז שהצטרפה אליו לראשונה. כמו כן, היא הודתה למשפחתה ולצוות שלה.

הרפובליקנים צפויים לזכות ביום רביעי בשליטה בבית הנבחרים בעקבות הבחירות לקונגרס, מה שייתן להם רוב דחוק בחדר ויאפשר להם לעכב את סדר היום החקיקתי של הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן. הדמוקרטים שמרו על השליטה בסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully