וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנות מאסר לצעיר שפרץ לדירה בחיפה ואנס עיוורת בת 82

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 18:36

בית המשפט גזר על אחמד ח'טיב, שהורשע באונס קשישה, 15 שנות מאסר בפועל לצד תשלום פיצוי בגובה 90 אלף שקלים. לפי הכרעת הדין, הוא פרץ לביתה שבצפון הארץ בשעת לילה, אז ביצע בה את העבירות

בווידאו: הארכת מעצר לחשוד באונס קשישה בחיפה/צילום: יואב איתיאל, עריכה: איתי עמרם

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) 15 שנות מאסר בפועל על אחמד ח'טיב שהורשע באונס ובעבירות מין באישה בת 82 הסובלת מלקות ראייה, כשפרץ לדירתה בצפון הארץ באוגוסט 2020. בנוסף למאסר, גזר עליו בית המשפט לשלם לה פיצויי בגובה 90 אלף שקלים.

לפי הכרעת הדין, בת ה-82 ישנה במיטתה בחדר השינה, וחבר שלה ישן על ספה בסלון. אז נכנס ח'טיב לדירה דרך המרפסת ונטל קופסת סיגריות ומשקפי שמש מהסלון. לאחר מכן, הוא נכנס לחדר השינה בו ישנה הקשישה, נגע בגופה וביצע בה עבירות מין חמורות. בשלב מסוים ולאחר שמיששה את חלקו האחורי של ראשו הבינה כי מדובר באדם זר שנכנס לדירה.

המשטרה עצרה את חטיב, העובד כקבלן קידוחי בטון, לאחר ארבעה ימים. כוח יס"מ ליווה את בלשי תחנת משטרת חיפה, שיצאו לעילוט לבצע את המעצר. מעצרו הוארך תשע פעמים, עד שהוגש נגדו כתב האישום בגין עבירות של בעילה שלא בהסכמה, מעשי סדום, מעשים מגונים וכן התפרצות לדירה לבצע פשע.

הארכת מעצר לחשוד באונס קשישה בחיפה בבית משפט השלום בחיפה 30 באוגוסט 2020. יואב איתיאל
נכנס לחדר השינה בו ישנה הקשישה, נגע בגופה וביצע בה עבירות מין. הנאשם באונס בת ה-80/יואב איתיאל

עדותה של הקשישה נגבתה על ידי החוקרת רס"מ אפרת חרפי, שמצאה אותה אמינה. עדות בת ה-80 התיישבה גם עם עדותו של מכרה. כמו כן, למרות עיוורונה, היא הצליחה לספק תיאור כללי של בגדי הנאשם. היא אף טענה כי הרגישה חול על בגדיו של חטיב, מה שהתיישב באופן חלקי עם גרסתו.

כמו כן, ממצאי הדנ"א של חטיב נמצאו על מצעי המיטה של הקשישה. משום שהוא בעל עבר פלילי והורשע בעבירה של איומים כמה חודשים לפני המקרה בחיפה, נתוניו כבר היו קיימים במאגר המשטרה. גם טביעות האצבעות שלו נמצאו במרפסת של בת ה-80. מצלמות האבטחה בבניין אף תיעדו את חטיב בשטחים הציבוריים, בלובי, וכן בגרם המדרגות.

עוד עלה מהחקירה כי חטיב לא הגיע לחיפה לבד כפי שסיפר, אלא יחד עם חבר, על מנת לחגוג את עיד אל-אדחא. בחקירה עלה כי השניים הגיעו לעיר רכובים על טרקטורון. חברו של חטיב מסר עדות וסיפר כי בשלב מסוים הנאשם הלך למקום אחר, ושב רק לאחר כמה שעות. לפנות בוקר השניים נסעו יחד בחזרה לעילוט.

היכל בית המשפט חיפה. יואב איתיאל, אתר רשמי
15 שנות מאסר בפועל לאדם שאנס בת 82. בית המשפט בחיפה/אתר רשמי, יואב איתיאל

בהכרעת הדין כתבו השופטים: "לאור כושרו הפיזי והקוגניטיבי של הנאשם בליל האירוע כפי הוכח, המסקנה המתחייבת היא שגם אם אכן הנאשם היה תחת השפעה כלשהי של סם, הדבר לא פגע ביכולותיו הבסיסיות".

תובעת פרקליטות מחוז חיפה עו"ד ענבל ברנסון אשר ניהלה את התיק עמדה בטיעוניה על החובה להביע מסר עונשי ברור ותקיף כנגד מי שפוגע בגופה של אישה וזכותה לאוטונומיה על גופה והוסיפה: "לא קשה לדמיין את האימה שיחוש כל אדם המתעורר באמצע הלילה בביתו ובמיטתו ומוצא אדם זר הגוהר עליו ותוקף אותו מינית, והדברים נכונים במשנה תוקף ביחס למתלוננת".

"ברגל גסה וביד אכזרית ניפץ באחת את עולמה המוגן והבטוח", ציין השופט מנדלבאום בגזר הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully