וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האגרת: נתניהו שוחח עם נשיא טורקיה ארדואן

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 16:01

ראש הממשלה המיועד שוחח עם נשיא טורקיה, שבוע אחרי שהאחרון שיגר לנתניהו איגרת ברכה על ניצחונו בבחירות. זוהי שיחתם הראשונה של המנהיגים זה 9 שנים. גם מלך ירדן ונשיא איחוד האמירויות בירכו את נתניהו

בווידאו: נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא, המו"מ הקואליציוני נמשך/לע"מ

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, במשך כ-12 דקות. זאת, שבוע אחרי ששיגר לו איגרת ברכה, בו בירך אותו על ניצחונו בבחירות. "אני מאמין שהממשלה החדשה תמשיך את שיתוף הפעולה בין המדינות בכל התחומים בדרך שתביא שלום ויציבות לאזור", כתב הנשיא הטורקי.

בהודעה שיצאה מלשכתו של נתניהו, נכתב כי הוא הביע בפני ארדואן את תנחומיו על רצח אזרחי טורקיה בפיגוע שאירע במדינה השבוע והציע את עזרתה של ישראל במאבק נגד הטרור במדינה. הנשיא ארדואן לנתניהו והביע תנחומים על רצח הישראלים בפיגוע באריאל. לדברי לשכת נתניהו שני המנהיגים סיכמו לפעול במשותף כדי לכונן "עידן חדש" ביחסים בין טורקיה וישראל, ושוחחו על הדרכים לפעול כדי לחזק משמעותית את היחסים הכלכליים והמדיניים בין שתי המדינות.

לפי הודעה של לשכת נשיא טורקיה, נתניהו הוא שיזם את השיחה עם ארדואן. בהודעה הטורקית נמסר כי נתניהו שיבח את מאמצי התיווך של ארדואן בין אוקראינה לרוסיה ואמר כי הם חשובים לעולם. ארדואן אמר לנתניהו כי יש לטורקיה ולישראל להמשיך ביחסים ע"י כך שיכבדו את הרגישויות של כל אחד מהצדדים ועל בסיס אינטרסים משותפים.

בתחילת השבוע, מלך ירדן עבדאללה התקשר לנתניהו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. גם נשיא איחוד האמירויות, השייח' מוחמד בן זאיד, שוחח עם ראש הממשלה המיועד.

במהלך כהונתו הקודמת של בנימין נתניהו ידעו יחס ישראל-טורקיה עליות ומורדות, ובשנים האחרונות לכהונתו בין 2018 ל-2021 היו היחסים בין המדינות במשבר חמור. מיד אחרי שנתניהו עזב את תפקיד ראש הממשלה החל ארדואן ליזום מגעים עם ישראל שהבשילו אחרי שנה לנורמליזציה ביחסים בין המדינות. השיחה האחרונה ביניהם היתה ב-2013, בסיום ביקורו של נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה בישראל, אז התנצל נתניהו על תקרית המרמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully