וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברו של אחד מהנרצחים באריאל על השיחה האחרונה: "דקרו אותי, תנעלו את הדלתות"

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 12:15

שי נקר תכנן לפגוש את חברו הטוב מוטי אשכנזי בתחנת הדלק באריאל, אלא שזמן קצר לפני מועד המפגש - הגיע המחבל מוחמד מוראד סאמי סוף למקום ודקר למוות את אשכנזי. בראיון ל-103FM מספר נקר על השיחה המטלטלת שניהלו בזמן הפיגוע, ואיך הכל יכול היה להימנע

מוטי אשכנזי נדקר אתמול (שלישי) למוות בפיגוע שהתרחש באריאל שבו נרצחו שני בני אדם נוספים. בראיון ל-103FM מספר חברו שי נקר על רגעי האימה בשיחתו האחרונה עם אשכנזי, אב לשלושה וסב לשניים, ואיך הכל יכל להימנע.

"קבעתי עם מוטי והחברים, הייתי אמור להגיע לתחנת הדלק שתי דקות אחריהם, קבענו להיפגש שם", סיפר נקר. "פתאום אני שומע בטלפון בזמן השיחה איתם את מוטי אומר 'דקרו אותי, תנעלו את הדלתות'. ניתקו לי את הטלפון מהלחץ. אתה חושב שאתה מדמיין, לא מבין מה אתה שומע. אני לא כל כך זוכר את הסיטואציה".

כמה שניות אחר כך, כך מספר נקר, קיבל שיחה נוספת. "'דקרו את מוטי, תגיע לפה'. היסטריה מטורפת. לחצתי על הגז והגעתי. החניתי את הרכב והתחלתי לרוץ למעלה. מצאתי את החבר'ה שם די בפאניקה, אז דבר ראשון הוצאתי אותם מהמשאית, שלא יחוו את זה. ראיתי את מוטי עובר עיסויים והחייאות והייתי שם עם הצוות. התקשורת, האינטרנט והשמועות המשיכו, ויצרו איתי קשר האישה והילדים".

החיילים שנטרלו את המחבל בפיגוע באריאל 15.11.22. דוצ, מערכת וואלה
החיילים שנטרלו את הפיגוע מספרים/מערכת וואלה, דוצ

"אני חושב שזו הייתה אחת הסיטואציות הקשות בחיי", אומר נקר על שיחתו עם בני משפחתו של אשכנזי. "אבל העדפתי לשמור על קור רוח. לא שיקרתי, אמרתי להם שהוא נפצע, העדפתי לא לספר להם את חומרת הפציעה. הם נכנסו להיסטריה וקיבלתי צרחות של 'תן לי לדבר עם אבא'. אתה לא יכול לספר לילדים שאבא שלהם עובר החייאה, אתה כולך עדיין מחזיק תקווה שאולי נס כלשהו יגיע.

"אני חייב לציין את הצוות הרפואי שלא זז ממנו במשך 25 דקות, הם לא התייאשו. אני ממש גאה שיש לנו כאלה צוותי רפואיים. אבל כן, יש לי קצת ניסיון בקורסים שעברתי, ראיתי את הפציעות וידעתי שאם הוא ייצא מזה זה יהיה בגדר נס", סיפר נקר.

לאחר האירוע, כך סיפר, נסע לבית החולים. "היה לנו קצת בעיה, לא ידענו לגבי זיהוי הגופה. עצם העובדה שהוא פונה באמבולנס צבאי היוותה איזושהי בעיה. רק בשלוש וארבעים הבן שלו שלח לי שהם קיבלו זיהוי וודאי".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
מוטי אשכנזי, הרנצח בפיגוע באריאל. באדיבות המשפחה
הותיר אחריו שלושה ילדים ושני נכדים. מוטי אשכנזי/באדיבות המשפחה

"אני עובד עם מוטי כשלוש שנים יום יום, בוקר בוקר, אפילו הילדות רואות אותו בבוקר, אומרות 'הנה מוטי'. תמיד עוצר, לוקח אותן סיבוב במשאית, להן זו האטרקציה כי גדולה שיכולה להיות", סיפר נקר על היחסים עם חברו.

"הוא היה איש מחוספס אבל היה לו לב של גוזל. לא פעם ולא פעמיים הוא היה עוזר בסתר. אני יודע את זה כי הוא היה שולח את זה איתי. עזר תמיד. שבוע שעבר היה לו יום פסיכי, עבד מארבע בבוקר עד ארבע בצהריים,- ונסע לבן שלו לעזור לו לעבור דירה. כל פעם הייתי אומר לו 'מוטי, למה?', והוא היה אומר לי 'אלה הילדים שלי, זה הכייף שלי, זה מה שעושה לי טוב'. זה היה מוטי".

"מאבטח זה לא לשבת בבוטקה, לקבל אקדח ולהגיד 'אני מאבטח'"

על התנהלות אנשי הביטחון באיזור הפיגוע, הגיב נקר גם כן. "יש לי נטייה בחיים לא לשפוט בן אדם בכזה מצב, אבל אתמול חרגתי", אמר. "לא יכולתי אתמול. אני מתנצל על הנוסח אבל זה לא היה שונה מליל הגלשונים מבחינתי. חבר'ה, מאבטח זה לא מילה, זה לא לשבת בבוטקה, לקבל אקדח ולהגיד 'אני מאבטח'. אנחנו באזור עוין, יכולת למנוע את המשך הפיגוע".

כנשאל איזו התנהלות ראה, סיפר כי "המאבטח ירה באוויר במקום במחבל. תראה, אנחנו לא סתם נקראים אזור שגם בצבא וגם במשטרה מוגדר רמה א' פלוס. אנחנו לא יכולים להחזיק אנשים, ואני מכבד את כולם, להגיד 'אנחנו נותנים לכם אקדח, אתם מאבטחים וזהו, אתם רק תבדקו תעודות זהות'. זה אזור עם התרעות רבות, מישהו חייב לתת על זה את המענה. הפיגוע הזה יכל להיעצר. 20 דקות זה זמן בלתי נתפס. אני חושב שאנחנו באמת יצאנו ברוך השם עם כזו כמות דלה של נפגעים".

"קשה לעכל", משיב נקר בתשובה לשאלה המתבקשת, איך חוזרים יום אחרי אירוע כזה לחיים. "לא חוזרים, לא חוזרים. אין מילה אחרת. לא יודע, אני רוצה לקום, ללכת לשגרה, לקחת את הילדים למסגרות - אבל כן, זה קשה. נמצא את הדרך. אנחנו צריכים לקדש את החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully