וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן בירך את נתניהו על ניצחונו בבחירות: "הממשלה החדשה תמשיך את שיתוף הפעולה"

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 17:55

הנשיא הטורקי שיגר איגרת ברכה ליו"ר האופוזיציה, שצפוי לשוב לתפקיד ראש הממשלה. ארדואן איחל להמשך קיום היחסים בין המדינות בכל התחומים. לאחר מכן נשיא איחוד האמירויות שוחח עם נתניהו והזמין אותו למדינתו

בווידאו: נתניהו חגג במטה הליכוד: "זכינו להבעת אמון אדירה"/צילום: קונטקט

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שיגר היום (חמישי) איגרת ברכה לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. "אני מאמין שהממשלה החדשה תמשיך את שיתוף הפעולה בין המדינות בכל התחומים בדרך שתביא שלום ויציבות לאזור", כתב הנשיא הטורקי.

לאחר מכן שוחח נשיא איחוד האמרויות, השייח' מוחמד בן זאיד, עם נתניהו וגם בירך אותו על ניצחונו. ראש הממשלה המיועד הבטיח שהיחסים בין המדינות יפרחו אף יותר לאחר הסכם השלום ההיסטורי שהשניים השיגו יחד. בן זאיד הזמין את נתניהו לביקור במדינתו. "אשמח לבקר אותך בקרוב ולקדם את היחסים בינינו, חבר יקר", השיב נתניהו.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אחרי נאום בפרלמנט של אלבניה בבירה טירנה, 17 בינואר 2022. רויטרס
"מאמין ששיתוף הפעולה יימשך". ארדואן/רויטרס

בשבוע שעבר אמר ארדואן כי חרף תוצאות הבחירות, טורקיה רוצה לשמור על יחסים ברי קיימא עם ישראל על בסיס אינטרסים משותפים וכבוד לרגישויות של כל אחד מהצדדים. "כל עוד מכבדים את הערכים שלנו - טורקיה, ישראל וכל האזור ירוויחו", הסביר נשיא טורקיה.

במהלך כהונתו הקודמת של בנימין נתניהו ידעו יחס ישראל-טורקיה עליות ומורדות, ובשנים האחרונות לכהונתו בין 2018 ל-2021 היו היחסים בין המדינות במשבר חמור. מיד אחרי שנתניהו עזב את תפקיד ראש הממשלה החל ארדואן ליזום מגעים עם ישראל שהבשילו אחרי שנה לנורמליזציה ביחסים בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully