וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל חוששים מאירועי חקיינות בעקבות הפיגוע באריאל: "יהיו לזה השלכות מיידיות"

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 22:57

גורמי ביטחון מעריכים כי העובדה שהמחבל הצליח לרצוח שלושה ישראלים למרות שהיה חמוש בסכין בלבד והוא לא משתייך לאף ארגון טרור, עלולה לגרום לצעירים פלסטינים לנסות לבצע פיגועים דומים. עוד מתחו ביקורת על התנהלות אוגדת יו"ש: "מוקדי החיכוך אמורים להיות מתוגברים"

בווידאו: החיילים שנטרלו את המחבל בפיגוע באריאל/צילום: דו"צ

בצה"ל חוששים הערב (שלישי) כי לפיגוע הקטלני באריאל, שבו נרצחו שלושה ישראלים, יהיו השלכות ביטחוניות חמורות בטווח המיידי. זאת, בשל העובדה כי המחבל הצליח לרצוח את תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי בעודו חמוש בסכין בלבד.

אחרי הפיגוע, התמלאו הרשתות החברתיות הפלסטיניות בדברי שבח למחבל, מחמד צוף בן ה-18 מהכפר חארס, ותהלוכה התקיימה לכבודו באזור ביתו. מדובר בפלסטיני צעיר, ללא עבר ביטחוני שלא ידוע על השתייכותו לארגון טרור כלשהו.

מחבל מהפיגוע באריאל נוטרל 15 בנובמבר 2022. TPS
זירת הפיגוע באריאל/TPS

"לפיגוע הזה יהיו השלכות מידיות על השטח. מדובר בפיגוע שיכול לשמש לחקיינות באופן מיידי כי השיטה של המחבל עבדה", אמרו קצינים באוגדת יהודה ושומרון. "להערכתנו הוא לא התכוון לצאת בחיים אחרי שדקר בפעם הראשונה. במבחן התוצאה לא היה שם אף אחד שעצר אותו. הוא התכוון לבצע פיגוע דקירה, ובפועל הצליח לרצוח שלושה אזרחים תוך דקות בודדות בזירות שונות".

עיקר הביקורת בתוך הצבא מתמקדת במשך הזמן מרגע פיגוע הדקירה הראשון ועד לרגע שבו ירה טירון של חטיבה 7 בחופשה את הכדור הראשון לעבר המחבל. "במבחן התוצאה נכשלנו בהגנה על האזרחים, והניסיון להטיל את האחריות על המאבטח שחשש לירות כדי לא לפגוע באזרחים שעמדו בקו הירי - היא לא נכונה", אמרו גורמי צבא.

המחבל מהפיגוע באיזור תעשייה אריאל 15 בנובמבר 2022. --, אתר רשמי
מחמד צוף בן ה-18, המחבל שביצע את הפיגוע באריאל/אתר רשמי, --

הגורמים גם מתחו ביקורת על התנהלות אוגדת יו"ש: "מוקדי חיכוך עם פלסטינים אמורים להיות מתוגברים בחיילים בשעות עומס, במיוחד בבוקר כשמגיעים פועלים פלסטינים לאזור התעשייה. גם זמן המענה לאירוע היה צריך להיות מהיר הרבה יותר, יש מספיק כוחות בגזרה".

עוד ציינו גורמי הביטחון כי קיימת בעיה ידועה בפיגועים מסוג זה - האזרחים מדווחים על אירועים חריגים למשטרה, ולצה"ל לוקח זמן להבין מה קורה. "מצד שני, יש לא מעט מצלמות באזור, שבמבחן התוצאה לא תרמו יותר מדי בזמן אמת להבנת האירוע המתגלגל", הוסיפו.

בתוך כך, אמרו הערב גורמי ביטחון כי גזרת יהודה ושומרון עדיין מתוחה וכי יש עדיין פוטנציאל לפיגועי ירי. עוד הדגישו הגורמים כי התקיים היום מעצר של פעיל טרור לאור יום בברוקין, על ידי כוח מיוחד של מג"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully