וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 ילדים נותרו יתומים: תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי נרצחו בפיגוע באריאל

תמיר אביחי, בן 50 ואב ל-6 מקריית ענבים, נדרס למוות בידי המחבל: "בן אדם עם מלא שמחת חיים". מיכאל לדיגין, בן 36 מבת ים ואב לשניים, עלה לארץ רק לפני 5 שנים - ונרצח בדקירות. מוטי אשכנזי, בן 59 מיבנה, היה אב לשלושה וסב לשניים: "איש משפחה עם נשמה ענקית"

בווידאו: רגע נטרול המחבל בפיגוע באריאל/חדשות מהרגע בטלגרם

תמיר אביחי מקריית נטפים שבשומרון, מיכאל לדיגין מבת ים ומוטי אשכנזי מיבנה הם שלושת הנרצחים בפיגוע שאירע היום (שלישי) באריאל.

אביחי, בן ה-50, הותיר אחריו שישה ילדים, חמש בנות ובן בגילים 12 עד 29. "זו מציאות הזויה שאנשים צריכים לחיות בה, אי אפשר להתרגל", אמרו בנותיו של אביחי בריאיון לכאן 11. "אבא שלי היה בן אדם עם מלא שמחת חיים, עכשיו חסרה שמחת חיים בעולם. חשוב לנו להוקיר תודה לחייל שאזר אומץ וירה במחבל בלי לחשוב פעמיים, מששתפות בצער המשפחות השכולות האחרות", הוסיפו.

תמיר אביחי שנרצח בפיגוע באריאל. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
תמיר אביחי שנרצח בפיגוע באריאל/מערכת וואלה!, באדיבות המשפחה

"זה רגע קשה לכולנו. שלושה נרצחים ושלושה פצועים. אנחנו מחבקים את המשפחה ואת היישוב קריית נטפים ברגע הקשה הזה", אמר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהכיר את הנרצח וביכה את מותו.

רב היישוב קרית נטפים נתנאל עובד ספד לתמיר, "איך גדלת ילדים לתפארת. היית מכניס אורחים וחייכן. כולך חסד. תמיר ברגע הזה הפכת לאבן בפסיפס של תקומת ישראל. היינו רוצים לספר את תקומת ישראל מתוך בניה ועשייה. לא לשזור את גורלנו בצער". הוא הצהיר, "אנחנו בשומרון ובקרית נטפים נחושים ונעמוד כקהילה חזקה מאחורי המשפחה. אנחנו זקוקים למנהיגים חזקים - זו דרישה שלנו כעם. לפני שמדברים על כלכלה ונושאים אחרים, אנחנו צריכים להשאר בחיים".

בתו ספדה לו בבכי, "אבא המלך שלי, למה הלכת בלי להגיד לי שלום, אני החברה הכי טובה שלך. איך אפשר להמשיך לחיות כשלקחו את החבר הכי טוב שלי. אתה היחידי שמכיל אותי, הייתי נותנת את הכול בשביל שתהיה פה, שתבוא ותגיד שעבדת על כולנו".

מיכאל לדיגין, הנרצח בפיגוע באריאל. באדיבות המשפחה
מיכאל לדיגין, הנרצח בפיגוע באריאל/באדיבות המשפחה

לדיגין בן ה-36 עלה ארצה מרוסיה לפני חמש שנים והותיר אחריו אישה ושני ילדים. חלק מבני משפחתו מתגוררים בחו"ל, וקיבלו הודעה על האסון. ראש העיר בת ים צביקה ברוט אמר כי "אנו מחבקים את משפחתו של מיכאל, שעלתה לארץ מתוך ציונות לפני חמש שנים. אנחנו ערוכים לתת לרעייתו לשני הילדים תמיכה מלאה גם באמצעות מערכת החינוך".

יבגניה, אשתו של מיכאל לדיגין, סיפרה כי "הוא היה בן אדם מאוד טוב. טוב לב. הוא לא היה יכול להגיד לא לאנשים שמבקשים ממנו, יכול להיות שבגלל זה הוא היה במקום הזה, שמאוד רחוק מהבית, כשאחרים לא רצו. הבעל שלי עזר לכל האנשים, להורים שלי, לאנשים בעבודה. אני לא מבינה איך אני בלי בעל, אני לא מבינה או מדברת כלום, רק בעלי מדבר טוב". חברה של המשפחה הוסיפה כי "הוא היה בן אדם שיודע לעשות הכול, לארגן הכול. הילדים מאוד התלהבו ממנו, הוא שיחק איתם כל הזמן ומצא להם תעסוקה שלא יהיה להם משעמם".

מוטי אשכנזי, הרנצח בפיגוע באריאל. באדיבות המשפחה
מוטי אשכנזי, הרנצח בפיגוע באריאל/באדיבות המשפחה

הנרצח השלישי הוא מוטי (מרדכי) אשכנזי, בן 59, נשוי, אב לשלושה וסב לשני נכדים. מוטי עבד בחברת 'אמישראגז' כספק באיזור השומרון. משפחתו סיפרה כי "מוטי היה אדם אוהב מלא שמחת חיים, בעל למופת ואיש משפחה עם נשמה ענקית שתמיד אהב לעזור לכולם. הוא אהב את החיים וניצל כל רגע לעטוף את המשפחה בחום ואהבה. זו אבידה גדולה לכולנו ולכל מי שהכיר אותו".

עיריית יבנה ספדה לו ומסרה, "אנו משתתפים בצער המשפחה ועומדים לצידה בכל אשר יידרש. בשם תושבי העיר כולנו מחזקים אותם בשעה קשה זו". טרם פורסם מועד ההלוויה.

בעת הפיגוע מוטי אשכנזי התקשר לחברו, שי נקר, שעבד איתו בישראגז. "מוטי התקשר אליי וצעק, 'תנעלו את הדלתות, דוקרים אותי'", שחזר שי. "היו איתו שני עובדים והם התחילו לצעוק, 'דקרו את מוטי'. הם שלחו לי הודעה קולית מהלחץ, 'שי תחזור אליי דחוף', לא ידעו מה לעשות". הוא סיפר כי הוא מלווה את משפחתו של מוטי: "בזמן שעשו לו הנשמה הילדות שלו צעקו 'תביא את אבא, תביא את אבא'". הוא הגדיר את הנרצח כ"איש משפחה מקסים, היה עושה הכל למען המשפחה שלו".

המחבל מהפיגוע באיזור תעשייה אריאל 15 בנובמבר 2022. --, אתר רשמי
בעל אישור עבודה בישראל. המחבל מהפיגוע באריאל/אתר רשמי, --
3 פצועים בפיגוע דקירה באריאל, מחבל אחד נוטרל 15 בנובמבר 2022. TPS
זירת הפיגוע בכביש 5. היום/TPS

המחבל, מחמד מראד סאמי צ'יף, בן 18 ותושב הכפר חארס, יצא למסע ההרג בסביבות השעה 09:30
כשדקר מאבטח בזמן בדיקה בכניסה לעיר, המשיך לתחנת הדלק "טן", שם דקר עוד שני בני אדם. לאחר מכן גנב רכב, נמלט מהזירה, נסע בכביש 5 ודרס למוות את אביחי.

בהמשך יצא מהרכב, גנב מכונית אחרת, הסתובב ונסע נגד כיוון התנועה, אז פגע במכונית אחרת ופצע נוסעים נוספים. לאחר מכן יצא מהמכונית השנייה וניסה לברוח מהזירה, אז כוחות הביטחון ירו בו למוות. צ'יף החזיק בהיתר עבודה לאזור התעשייה באריאל. לא היה לו רקע ביטחוני. בנוסף לנרצחים, נפצעו בפיגוע שלושה בני אדם נוסף כשאחד מהם במצב אנוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully