וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בשלוש זירות סמוך לאריאל: 3 נרצחים ו-3 פצועים - המחבל נורה למוות

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 14:43

שניים מהפצועים במצב קשה ואחד קל. המפגע דקר מאבטח בבדיקה בכניסה לעיר, המשיך לתחנת דלק, ודקר עוד שניים. בהמשך גנב רכב, נמלט לכביש 5, ודרס למוות אדם נוסף. אחר כך השתלט על מכונית אחרת, נסע נגד כיוון התנועה ופגע בנוספים. בשלב מסוים יצא מהרכב, ניסה לברוח ונורה

בווידאו: רגע נטרול המחבל בפיגוע באריאל/חדשות מהרגע בטלגרם

שלושה בני אדם נרצחו היום (שלישי) בפיגוע בשלוש זירות באריאל, שלושה בני אדם נוספים נפצעו, ביניהם אחד אנוש ושלושה במצב קשה. המחבל נורה למוות על ידי כוחות הביטחון בכביש 5. בתיעוד מרגע החיסול נראה המחבל כשהוא בורח מהמכונית, נורה - ונופל. כביש 5 נסגר לתנועה לשני הכיוונים. המחבל הוא מחמד מראד סאמי צ'יף בן 18, תושב הכפר חארס, והחזיק היתר עבודה לאזור התעשייה באריאל. לא היה לו רקע ביטחוני.

אחד הנרצחים בפיגוע הוא תמיר אבי חי, בן 50, תושב קריית נטפים שבשומרון. הוא הותיר אחריו שישה ילדים חמש בנות ובן בגילאים 12 עד 29. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהכיר את הנרצח ביכה את מותו ואמר: "זה רגע קשה לכולנו. שלושה נרצחים ושלושה פצועים. אנחנו מחבקים את המשפחה ואת היישוב קריית נטפים ברגע הקשה הזה".

תמיר אביחי שנרצח בפיגוע באריאל. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
הותיר אחריו בן וחמש בנות. תמיר אבי חי/מערכת וואלה!, באדיבות המשפחה
המחבל מהפיגוע באיזור תעשייה אריאל 15 בנובמבר 2022. --, אתר רשמי
בעל אישור עבודה בישראל. המחבל מהפיגוע באריאל/אתר רשמי, --

המפגע דקר מאבטח בזמן בדיקה בכניסה לעיר, המשיך לתחנת הדלק "טן", שם דקר עוד שני בני אדם. לאחר מכן גנב רכב, נמלט מהזירה, נסע בכביש 5 ודרס למוות אדם. בהמשך יצא מהרכב, גנב מכונית אחרת, הסתובב ונסע נגד כיוון התנועה, אז פגע במכונית אחרת ופצע נוסעים נוספים. לאחר מכן יצא מהמכונית השנייה וניסה לברוח מהזירה, אז כוחות הביטחון ירו בו למוות.

מחבל מהפיגוע באריאל נוטרל 15 בנובמבר 2022. TPS
חיסול המחבל. היום/TPS

פרמדיק מד"א נריה קתוע שטיפל במאבטח בכניסה לאריאל סיפר כי הוא היה בהכרה. "הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות, הכנסנו אותו לניידת לטיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה", סיפר. "פצוע נוסף במצב אנוש שהיה מחוסר הכרה טופל על ידי כוח רפואה של צה"ל".

פרמדיק מד"א תומר פיין וחובש רפואת חירום במד"א אנטולי פירר סיפרו: "סמוך למשאבות בתחנת הדלק שכבו שני פצועים שסבלו מפצעי דקירה. גבר כבן 35 היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות פרמדיקית של מד"א קבעה את מותו. הפצוע השני, גבר כבן 40 היה בהכרה מעורפלת, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל מתן תרופות ופלזמה על מנת לייצב את מצבו ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה שם הוא הורדם והונשם".

חובשת רפואת חירום במד"א אודליה שחף סיפרה: "הייתי בדרך והבחנתי במה שנראה כמו תאונת דרכים. ראיתי פצוע שוכב על הכביש ומיד ניגשתי אליו ובזמן שהתחלתי לטפל בו שמעתי צעקות 'מחבל מחבל'. ראיתי גבר רץ עם סכין לכיוון שלנו, התחלנו לברוח ואנשים שלפו אקדחים. הוא הספיק לדקור גבר כבן 35 ונפגע. ניגשתי לפצוע שנדקר באורח קשה ועצרתי לו את הדימום, ומהר מאוד הגיעו כוחות גדולים נוספים שלנו למקום וטיפול בנפגעים".

3 פצועים בפיגוע דקירה באריאל, מחבל אחד נוטרל 15 בנובמבר 2022. TPS
זירת הפיגוע השנייה. הבוקר/TPS
3 פצועים בפיגוע דקירה באריאל, מחבל אחד נוטרל 15 בנובמבר 2022. TPS
זירת הפיגוע בכביש 5. היום/TPS

בחמאס בירכו על הפיגוע, ובהצהרה כתבו כי "הצעירים הסוררים בגדה שוב מכים, והכיבוש הציוני מופתע. פעולה זו מדגישה את המשך האינתיפאדה המבורכת של הצעירים בהגנה על מסגד אל-אקצא ובתגובה לפשעי הכיבוש והמשך המהפכה עד להשגת מטרותינו לחירות".

אתמול נורתה למוות פלסטינית בת 19 מאש צה"ל באזור ביתוניא סמוך לרמאללה. על פי דובר צה"ל, האישה הייתה ברכב שהתקדם לעבר הלוחמים, שסימנו לו לעצור, אך הוא האיץ לעברם. בתגובה, החיילים ירו לעבר המכונית ופגעו בצעירה, סנא א-טל מדאהריה, שפונתה לבית חולים - שם נקבע מותה. במקביל, כוחות הביטחון עצרו כמה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. אין נפגעים בקרב הלוחמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully