וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים שלא מפחדים: האנשים שהחליטו להישאר באיסטנבול למרות החשש הביטחוני

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 7:50

שישה בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בפיגוע במרכז איסטנבול, אך שלוותם של ישראלים רבים לא נפגעה והם החליטו להמשיך את הטיול בדיוק כפי שתכננו. "יש שאלות, יש חששות, אבל אין ביטולים", סיפר מהאר "נימר" חוסין, סוכן נסיעות בעיר

זירת הפיגוע ברחוב איסתיקלאל, כיכר טקסים, איסטנבול טורקיה, בבוקר שאחרי, 15 בנובמבר 2022/ללא

הפיגוע שאירע אתמול (ראשון) במרכז איסטנבול שבטורקיה וגבה את חייהם של שישה בני אדם, לצד פציעת עשרות נוספים, העלה בקרב מי שכבר הגיעו לביקור בעיר התיירות או שרכשו כרטיס טיסה לימים אלו - שאלה לגבי המשך צעדיהם. חלקם, החליטו להמשיך בשגרה.

"ישנתי טוב מאוד", אומר לוואלה מאהר "נימר" חוסין, סוכן נסיעות בן 59 משפרעם הנמצא באיסטנבול עם קבוצת של כ-30 תיירים ישראלים, "בבוקר יצאתי מהמלון, עברתי בזירת הפיגוע שהיא 50 מטר מהמלון, הלכתי עם אשתי ושתינו אספרסו במקום הרגיל. הרחוב פתוח. יש יותר משטרה ורואים הרבה עיתונאים אבל שוב יש ברחוב גם הרבה תיירים".

"יש אצלנו ביטוי בערבית 'מה שכתוב אין לברוח ממנו' ואני מאמין שככה גם אצל היהודים. אנחנו נשארים פה עד יום שישי כמתוכנן, אין שום שינויים. קיבלנו הוראות מהחברה המקומית השותפה שלנו שקיבלה הנחיות מרשויות הביטחון שהנחו 'תמשיכו רגיל', אמר.

מעצר אחלאם אל-בשיר, הניחה את המטען לפיגוע ברחוב אסתקלאל, כיכר טקסים, איסטנבול טורקיה,. משטרת איסטנבול, צילום מסך
"המלון שלנו הוא במרכז העיר 50 מטר מזירת הפיגוע". אחלאם אל-בשיר, המחבלת שהניחה את המטען/צילום מסך, משטרת איסטנבול

"אז היום כמו שתכננו מראש אנחנו באזור סבאנג' המרוחק שעה וחצי ‏מאיסטנבול, אבל המלון שלנו הוא במרכז העיר 50 מטר מזירת הפיגוע, יצאנו ממנו הבוקר ונשוב אליו בערב. ברור שיש כמה אנשים שיש להם קצת חששות או פחד אבל כל האנשים בקבוצה רוצים להמשיך רגיל. בערב נאכל מחוץ למלון כרגיל", הוסיף חוסיין.

עוד הוא ציין כי ביום שישי שוב תצא מטעם החברה שלו קבוצת תיירים. "יש שאלות, יש חששות, אבל אין ביטולים".

המחבלת החשודה בפיגוע בלב איסטנבול 13 בנובמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
״יש שאלות, יש חששות, אבל אין ביטולים״. המחבלת החשודה בפיגוע לצד תיירות ישראליות/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שוטרים בזירת הפיגוע בכיכר טקסים באיסטנבול. רויטרס
״יש פקקים מטורפים כנראה כי יש הרבה משטרות". שוטרים בזירת הפיגוע/רויטרס

"הכל חזר לשגרה", סיפרה לוואלה דלית מזכרון יעקב הנמצאת באיסטנבול בחבורה של שני זוגות חברים. "יש פקקים מטורפים כנראה כי יש הרבה משטרות. הבנתי מנהג המונית שיש דרכים חסומות. אנחנו מתכננים עוד שעתיים לחזור שוב לכיכר טקסים ורחוב איסתיכלל, כמתוכנן".

לא היו ישראלים בין ההורגים והפצועים בפיגוע, ולאחר שעות של פעילות אינטנסיבית של המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי של משרד החוץ, חדר המצב והקונסוליה הישראלית באיסטנבול אותרו כלל מנותקי הקשר שהיה חשש לשלומם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully