וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי נתק של עשור: שר הביטחון גנץ עורך ביקור מדיני בטורקיה

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 8:19

במהלך הביקור, הראשון של שר ביטחון ישראלי במדינה מאז 2010, גנץ ייפגש עם הנשיא ארדואן ועם שר ההגנה הטורקי כשעל סדר היום חידוש היחסים הביטחוניים בין המדינות. הביקור באנקרה הוא צעד נוסף בתהליך הנורמליזציה בין המדינות שהתחיל לפני כשנה

בווידאו: פגישת ראיסי וארדואן בטהראן/צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ הגיע אמש (רביעי) לביקור בטורקיה שמטרתו חידוש היחסים הביטחוניים בין שתי המדינות לאחר יותר מעשור של קיפאון. גנץ ייפגש במהלך ביקורו בבירה אנקרה עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ועם שר ההגנה הטורקי חלוסי אקאר.

למה זה חשוב

זהו הביקור הראשון של שר ביטחון ישראלי בטורקי מאז 2010, אז ביקר שר הביטחון אהוד ברק באנקרה.

הביקור וחידוש היחסים הביטחוניים בין המדינות הוא צעד נוסף בתהליך הנורמליזציה בין המדינות שהתחיל לפני כשנה.

בני גנץ שר הביטחון. מארק ישראל סלם,
גנץ/מארק ישראל סלם

במוקד החדשות

במהלך פגישתו עם שר ההגנה הטורקי גנץ השניים צפויים לדון על חידוש היחסים הביטחוניים. בכירים ישראלים ציינו כי נושאים נוספים שיידונו הם ההתפתחויות בסוריה, הפעילות האיראנית במזרח התיכון ובאוקראינה והמתיחות בין טורקיה לבין יוון.

מאחורי הקלעים

במהלך ביקורו של גנץ באזרבייג'ן לפני כמה שבועות נשיא אזרבייג'ן אילהאם אלייב ושר ההגנה האזרי אמרו לו כי ישראל צריכה לחדש את שיתוף הפעולה הביטחוני עם טורקיה, כך לפי בכירים ישראלים.

הבכירים הישראלים אמרו כי טורקיה וישראל הן השותפות הביטחוניות המרכזיות של אזרבייג'ן והממשלה בבאקו רוצה לראות את שתי בנות הברית שלה עובדות יחדיו.

אחרי הביקור בבאקו ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום ביקר באנקרה והגיע להסכם על חידוש היחסים בין משרדי הביטחון של שתי המדינות. בכירים ישראלים אמרו שזה סלל את הדרך לביקור גנץ באנקרה.

ראש הממשלה יאיר לפיד בפגישה עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, במסגרת ביקורו המדיני בניו יורק 20 בפסטמבר 2022. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ארדואן ולפיד בניו יורק, ספטמבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בין השורות

לפני ביקורו של גנץ בטורקיה הוא שוחח בטלפון עם שר ההגנה של יוון ותידרך אותו לגבי הביקור המתוכנן, כך לפי בכירים ישראלים.

בכירים יוונים אמרו כי הם מודאגים מההסלמה בהתבטאויות והאיומים מצד טורקיה בתקופה האחרונה. לדבריהם הם מצפים מישראל להעביר מסר לטורקיה לגבי הצורך להרגיע את המצב מול יוון.
בכירים ישראלים אמרו כי גנץ מתכנן להעביר מסר כזה במהלך ביקורו.

מה הלאה

בכירים ישראלים אמרו כי במהלך ביקורו של גנץ יחודשו היחסים בין שני משרדי הביטחון אך הם הדגישו כי מדובר בצעד ראשון וכי התהליך יהיה הדרגתי ואיטי.

הבכירים הישראלים ציינו כי היחסים ושיתוף הפעולה בין צה"ל לצבא הטורקי עדיין מוקפא וכך גם מכירת נשק ישראלי לטורקיה. "זה ייקח זמן", אמרו הבכירים הישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully