וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בפיקוד הצפון על גניבת הענק: מפקד האוגדה מגיע מהדרום, ולא למד מהלקחים שם

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 11:57

לפי המפקדים, "מפקד האוגדה יודע מה המשמעות של גניבות תחמושת - הוא מגיע מפיקוד דרום שם יש חגיגת גניבות כל שבוע. בסוף יורים את הכדורים על חיילים". בנוסף, בדרגי השטח מותחים ביקורת על המטכ"ל: "אם באמת יעשו בדיקות מעמיקות לאבטחת בסיסים בצה"ל יגלו חורים ענקיים"

פעילות לוחמי צה"ל ביהודה ושומרון/דובר צה"ל

מפקדים בפיקוד צפון מתחו היום (ראשון) ביקורת חריפה על מפקד אוגדה 210, תא"ל ציון רצון, שבה נמצא בסיס צנובר ממנו נגנבה התחמושת אתמול. "מפקד האוגדה יודע מה המשמעות של גניבות תחמושת. הוא מגיע מפיקוד דרום שם יש חגיגת גניבות כל שבוע. לא שומעים על זה כי לא מדובר תמיד בגניבות ענק. כל גניבה כזו משפילה אותנו", אמרו המפקדים.

בדרגי השטח של צה"ל מתחו ביקורת על המטה הכללי. "אם באמת יעשו בדיקות מעמיקות לאבטחת הבסיסים יגלו חורים ענקיים. התקן לאבטחה לא דומה בכל הבסיסים. ומי שגונב? יודע את זה", אמר גורם צבאי שאחראי על אבטחת בסיס גדול. בינתיים, גם הלילה נגנב נשק נוסף.

הגורם הצבאי הוסיף כי "רוצים להגן על בסיסים בלי לתת משאבים, תקציב לגדר נורמלית, חמ"ל, תאורה, צירי תנועה, כלי רכב תקינים, כוח אדם מיומן - אי אפשר בלי זה. השינוי מתחיל מלמעלה. יש תוכניות חדשות אבל הן איטיות ובינתיים יש גניבות".

תפיסת כלי נשק מוברחים בגבול לבנון. צפון, דוברות משטרת ישראל
תפיסת כלי נשק מוברחים בגבול לבנון/דוברות משטרת ישראל, צפון

עוד אמרו הגורמים בפיקוד הצפון: "בסוף מי גונב את התחמושת של צה"ל? אזרחים ישראלים. ולאן זה עובר? לשטחים. המחבלים יורים את הכדורים האלה על חיילי צה"ל". גורם צבאי נוסף, אמר כי "התחקירים והמסקנות אחרי גניבות לא מיושמים. אין מי שבודק אם ההנחיות מבוצעות. תבדקו למה בבסיס צנובר לא למדו מהמסקנות והלקחים מאחת הגניבות בסיס שדה תימן".

קצין בכיר בפיקוד הדרום פנה לאחרונה למפקדים שאחראים על אבטחת בסיס שדה תימן, ביניהם מפקדים בכירים בחטיבת גבעתי, ומתח עליהם ביקורת, בעקבות גניבת 30 אלף הקליעים לפני כחודש וחצי. "אתם מובלעת בג'ונגל. אתם צריכים לפעול אחרת, לחשוב אחרת על הדרך שבה אתם מאבטחים את הבסיס", אמר, וההדגיש את האיום התמידי של גנבים באזור.

במקביל, הבוקר ביקר מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין, במחנה האימונים צנובר וקיים תחקיר ראשוני של גניבת התחמושת עם מפקד אוגדה 210. האלוף שוחח עם המפקדים וציין כי מדובר באירוע חמור שהיה צריך להימנע וכי יופקו לקחים כדי למנוע אירועים מסוג זה.

מנתוני הגניבות מבסיסי צה"ל עולה כי בחמש השנים האחרונות חלה ירידה במספר גניבות הנשק, אך עלייה בגניבות התחמושת. כך לדוגמא, בשנת 2020 נגנבו 80 כלי נשק, ב-2021 נלקחו 28 כלי נשק, ובשנת 2022 - 23 בלבד. הציוד נגנב בדרך כלל מאזורים שאינם בתוך הבסיסים, כמו מטווחים ושטחי אימונים. מעבר לכך, השנה נגנבו לראשונה שני כלי נשק מסוג "רינגו", שנעלמו במהלך הפרות סדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully