וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיס צה"ל בצפון נפרץ: כמות רבה של נשק ותחמושת נגנבה

עודכן לאחרונה: 12.11.2022 / 13:59

לאחר בדיקות בסיס ברמת הגולן עלה החשש של הגניבה. כוחות גדולים הוקפצו למקום, מצ"ח החלה לחקור את האירוע והמידע הועבר למשטרת ישראל ושב"כ. זאת, לאחר שבחודש שעבר נגנבו כ-30 אלף קליעים מבסיס בנגב

פעילות לוחמי צה"ל ביהודה ושומרון/דובר צה"ל

כמות גדולה של כלי נשק ותחמושת נגנבו הלילה (שבת) מבסיס צה"ל ברמת הגולן שנפרץ. כוחות גדולים של צבא הוקפצו למקום ופתחו בסריקות. במקביל, מידע בנושא הועבר למשטרת ישראל ולשב"כ, ומצ"ח פתחה בחקירה. מדובר צה"ל נמסר: "תחמושת צבאית נגנבה מבסיס צה"ל בצפון הארץ. נסיבות הגניבה נחקרות בידי המשטרה הצבאית החוקרת, ועם סיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".

בחודש שעבר נגנבו כ-30 אלף קליעים ממחסני תחמושת של חטיבת גבעתי באזור שדה תימן. המפקדים במחנה מיהרו לבצע ספירה מחודשת וקבעו כי מדובר ב"גניבת ענק". בעקבות התחקיר צה"ל החליט לתגבר בעוד צוות לוחמים את הבסיס. פרטי האירוע הובאו לידיעת מצ"ח שפתחו בחקירה במסגרתה בוחנים אפשרות שהגנבים קיבלו סיוע או מידע מגורמים בתוך הבסיס.

תפיסת כלי נשק מוברחים בגבול לבנון. צפון, דוברות משטרת ישראל
תפיסת כלי נשק מוברחים בגבול לבנון/דוברות משטרת ישראל, צפון

גורמים שמצויים בפרשה אמרו כי מדובר באזור שבעבר גנבו ממנו תחמושת ואמצעי לחימה, וצה"ל שיפר בו את אמצעי האבטחה, כולל הצבת טכנולוגיות מותאמות, וחידד נהלים, אך כפי הנראה לא מספיק, וכתוצאה מכך נפרצו מעגלי האבטחה באופן כזה שהתחמושת הרבה נגנבה "מתחת לאף" של כוחות צה"ל, שמאבטחים את הבסיס.

מעבר לכך, הגורמיםמתחו ביקורת חריפה על האירוע, מאחר ובחודשים האחרונים עומד צה"ל בפני אתגר גדול מאוד ביהודה ושומרון: התמודדות עם חמושים פלסטינים שמבצעים פיגועי ירי. הערכה במערכת הביטחון כי התחמושת שמשמשת את החוליות חלקה מוברחת מהגבול הירדני וחלקה נגנבת ממחסני צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully