וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון החמיר את עונשו של מורה שאנס תלמידות כיתה א': "הענישה צריכה להיות מחמירה"

עודכן לאחרונה: 11.11.2022 / 13:09

השופטים קבעו כי יואב בושמיץ, שאנס ופגע מינית בתשע תלמידות ירצה 15 שנות מאסר: "הנסיבות המחמירות מחייבות עונש חמור משמעותית". פרקליטת הילדות: "משהו רע מאוד עובר על מערכת המשפט, הענישה לפדופילים עלובה"

בווידאו: מתנדב בבית ספר נאשם בעבירות מין חמורות בילדות/צילום: יואב איתיאל

בית המשפט העליון החמיר היום (חמישי) את עונשו של המורה הפדופיל יואב בושמיץ, שאנס ופגע מינית בתשע תלמידות כיתה א', מ-11 שנות מאסר ל-15. בכך, קיבל את הערעור הפלילי שהוגש על קלות העונש. זאת, ברקע הביקורת הציבורית על ענישה מקלה לעברייני מין.

"העונש שנגזר על בושמיץ איננו מבטא כראוי את חומרת מעשיו, את מספר הקטינות שבהן פגע ואת עוצמת הנזקים שנגרמו להן", כתבו השופטים דוד מינץ, יעל וילנר ועופר גרוסקופף. עוד ציינו כי בצדק טענה פרקליטות מחוז חיפה כי העונש שנקבע למכלול האירועים אינו משקף דיו את חומרת הנזקים שגרמו מעשיו של בושמיץ ושמכלול הנסיבות המחמירות מחייב גזירת עונש חמור במידה משמעותית מזה שנגזר עליו על ידי בית המשפט המחוזי בעיר.

גזר דין,יואב בושמיץ, מתנדב בבית ספר שנאשם בעבירות מין בילדות בנות 6. בית המשפט המחוזי, חיפה, 27 באפריל 2022. יואב איתיאל
עונשו הוחמר ל-15 שנים. יואב בושמיץ/יואב איתיאל

ברקע הביקורת הציבורית על גזר הדין המקל לצעיר שפגע מינית בבת 10 בביתה, ציינו כי "מדיניות הענישה בעבירות מין צריכה להיות מחמירה ולבטא לא רק את האינטרס הציבורי בהרתעתם של עברייני מין פוטנציאליים, אלא גם את הנזקים המשמעותיים הנגרמים לגופם ונפשם של נפגעי עבירות אלו. זאת כאשר הפגיעה בנפשו של קטין, בשלב שבו טרם התגבשה אישיותו באופן מלא, מותירה בו פעמים רבות צלקות עמוקות ומתמשכות אשר ילוו אותו שנים ארוכות". עוד אזכרו בפסיקה כי "במלאכת גזירת הדין בגין ביצוע עבירות מין בקטינים, יש לתת את משקל הבכורה לשיקולי הגמול וההרתעה, ולהעדיפם על פני נסיבותיו האישיות של הנאשם". את הערעור הגישו עו"ד עמרי כהן מפרקליטות המדינה ועו"ד יעל ויסהוף מפרקליטות מחוז חיפה.

עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את הילדות קורבנות העבירה, מסרה בתגובה: "משהו רע מאוד עובר על מערכת המשפט, המקלה עד מאוד בעונשם של פדופילים, וגם במקרה זה, לא ברור כיצד שמונה מקרי אונס נפרדים, שהחוק קובע על כל מקרה 20 שנות מאסר, מייצרים ענישה מעליבה של 15 שנות מאסר במקום מאסר עולם. מדינת ישראל הפכה ידידותית לאנסים מטרידים ובעיקר פדופילים ומערכת המשפט חייבת לכייל את עצמה מחדש בעניין ענישה מחמירה הרבה יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • פדופיליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully