וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנס לעיני המורה: 11 שנות מאסר למתנדב בבית ספר שתקף מינית ילדות

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 6:36

ביהמ"ש גזר 11 שנות מאסר על יואב בושמיץ מפרדס חנה שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות ב-9 תלמידות כיתה א' בבית ספר יסודי בקרית אתא. על בושמיץ הוטלו גם עונשי מאסר על תנאי, ונקבע כי הוא ישלם פיצויים בסך 270 אלף שקלים לילדות שהתלוננו נגדו

בווידאו: מתנדב בבית ספר נאשם בעבירות מין חמורות בילדות/צילום: יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (רביעי) 11 שנות מאסר על יואב בושמיץ, בן 19 מפרדס חנה, שהורשע באונס בנסיבות מחמירות וביצוע עבירות מין חמורות בתשע תלמידות כיתה א' בבית ספר יסודי בקרית אתא. בושמיץ ביצע חלק ממעשי האינוס בזמן שמורה נכחה בכיתה ומול עיניה, בתקיפה מינית חמורה ראשונה באופייה בישראל. הפרשה נחקרה בתחנת זבולון של המשטרה. התובעת עו"ד יעל וייסהוף ניהלה את התיק מטעם פרקליטות מחוז חיפה.

על אף המעשים החמורים, על בושמיץ הוטלו עונשים מקלים באופן יחסי. מלבד המאסר, הושתו עליו גם שנה וחצי מאסר על תנאי, ונקבע כי הוא ישלם פיצויים כספיים של עשרות אלפי שקלים לכל אחת מתשע המתלוננות נגדו. הכספים ישמשו כתוכנית חיסון לכל ילדה עד שתגיע לגיל 18. בחלק מהמעשים הודה עוד בחקירתו במשטרה ואף סייע להנהלת בית הספר ולחוקרים להגיע לילדות בהן פגע. בשאר המעשים הודה מיד עם תחילת משפטו.

עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את הילדות, זעמה על גזר הדין שלטענה מהווה רק "סימן קריאה על ביזיון ובושה של מערכת החוקים בישראל בכל הקשור להגנה על ילדים ממעשי פדופיליה. היא תקפה את שר החינוך הקודם יואב גלנט שלטענתה במהלך הסגרים הכניס למערכת החינוך "כל מני אנשים מהרחוב" שהוגדרו כתומכי האוראה, כמו "הפדופיל שביצע מעשי אינוס ילדה אחר ילדה בזמן שהמורה יושבת ומסמסת בכיתה".

גזר דין,יואב בושמיץ, מתנדב בבית ספר שנאשם בעבירות מין בילדות בנות 6. בית המשפט המחוזי, חיפה, 27 באפריל 2022. יואב איתיאל
בושמיץ בבית המשפט, היום/יואב איתיאל

בושמיץ, שעד הפרשה הזו היה מוכר כצעיר נורמטיבי בן למשפחה נורמטיבית שאמא שלו גם היא מורה, העתיק את מגוריו לקריות והגיע לשירותו בבית הספר בשלהי 2020, במסגרת שנת שירות ועסק שם בפעילות התנדבותית בתפקיד סייע הוראה. תחילה עבד כסייע בכיתה ד', ובהמשך עבד כסייע בכיתה א'.
"מדובר בביצוע עבירות במספר רב של קטינות רכות בשנים, ובמספר רב של הזדמנויות", טענה כנגדו פרקליטות מחוז חיפה עם הגשת כתב האישום בינואר אשתקד. "העבירות בוצעו במהלך שעות הלימוד, בכיתה הומה ילדים, מורה וסייעת, בתעוזה רבה וללא עכבות. הנאשם ניצל את מעמדו כסייע הוראה, את פערי הכוחות ומעמדו כלפי הקטינות, ואת הזדקקותן לעזרתו במטלות השיעור, ופגע בהן פגיעה חמורה ומתמשכת".

על פי כתב האישום שהוגש כנגד יואב בושמיץ, הוא נהג לסייע לתלמידות הצעירות במהלך השיעור, לכרוע על ברכיו לכיוונן, ותוך כדי מתן ההסבר לבצע בהן את המעשים המיניים החמורים. במקרה אחד הוא ביצע בשתיים מהתלמידות מעשים מיניים, בזמן ששטפו את ידיהן בשירותי בית הספר.

עוד בוואלה!

בזמן השיעור בכיתה: מתנדב בבית ספר נאשם בעבירות מין בילדות בנות 6

לכתבה המלאה
יואב בושמיץ. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, צילום מסך
יואב בושמיץ/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

"זה התגלה כאשר אחת הילדות קמה באמצע השיעור, נגשה למחנכת, הצביעה על יואב בושמיץ ואמרה לה שהוא נוגע לה בתחתונים", סיפרה לוואלה! ש', אחת האימהות לתלמידות הכיתה שנפגעו, "המחנכת מיד הפנתה אותו למנהלת וכשהוא הודה בפניה היא הראתה לו תמונה כיתתית וביקשה שיסמן במי נגע. הוא סימן שלוש בנות אבל אח"כ הסתבר שזה היה בקנה מידה כיתתי ולא רק אותן ילדות. לפעמים זה היה קורה כשהמורה הייתה יוצאת לצלם דפים ומשאירה אותו עם הילדים אבל זה קרה גם כשבכיתה הייתה מורה נוכחת ולפעמים איתה גם סייעת. הילדות סיפרו שכשזה היה קורה הן היו מנסות ליצור קשר עין עם המורה כי היו מתביישות או מפחדות לצעוק, אבל לפעמים המורה הייתה בלפטופ או עסוקה במשהו אחר. הזעקה האילמת שלהן נותרה ללא התייחסות".

עו"ד רוני אלוני סדובניק בגזר דינו של יואב בושמיץ, מתנדב בבית ספר שנאשם בעבירות מין בילדות בנות 6. בית המשפט המחוזי, חיפה, 27 באפריל 2022. יואב איתיאל
עו"ד סדובניק/יואב איתיאל

"בחיים שלי לא אשכח את היום הזה בו נודע לי מה שהוא עשה לילדה שלי", הוסיפה, "התקשרו אליי מבית הספר ב-10 בבוקר ולא אמרו דבר פרט ל'בואי בשעה הקרובה לפגישה עם צוות בית הספר'. סיפרו לי שהיתה פגיעה מינית כלשהי שלא יודעים מה חומרתה או היקיפה וביקשו לשאול את הילדה שאלות כלליות על הבחור שהסתבר שהיה עוזר הוראה בכיתה שלה ושעד אותו רגע אף אחד מההורים לא ידע על קיומו של עוזר הוראה כלשהו, לא טרחו לעדכן אותנו. כשבצהרים אחרי שעות בית הספר שאלתי את הילדה שאלות כלליות וזה לא הוליד כלום שאלתי ישירות 'יואב לא יגיע יותר לבית הספר כי עשה משהו רע. גם לך קרה משהו?' ענתה שכן וסיפרה לי מעצמה על הכול. מבחינתי השמים נפלו. מאז המקרה החלטנו לעבור עיר ולנסות להתחיל מחדש. עברנו לעיר אחרת בצפון, בלי משפחה או חברים. קרענו את משפחתנו מהישוב, מהסביבה המוכרת, למקום חדש ומרוחק בלי משפחה וחברים".

"המעשים המיוחסים לנאשם מלמדים על העדר שליטה בדחפיו המיניים ועל מסוכנותו לציבור בכלל, ולקטינות בפרט", טענה הפרקליטות שביקשה לגזור עליו 20-25 שנות מאסר. אירוע רב נפגעות כזה בבית ספר ועוד בפרק זמן קצר כזה, ככל הנראה לא היה עוד. אין למה להשוות. "פיגוע המוני", כינתה זאת אחת האימהות. אבל הסניגור, עו"ד רונן יאיר, ביקש לגזור עליו רק 8 שנות מאסר. וכך, בפער כזה, צפוי היה מראש עוד לפני מתן גזר הדין כי לפחות אחד הצדדים יבקש לערער עליו לבית המשפט העליון.

בושמיץ המוחזק בכלא השרון עצור מאז נחשפה הפרשה. משפחתו מלווה אותו בדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully