וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש המקל על תוקף בת ה-10 בנגב: "בחקירות שלו אמר שזה מעשה נגד יהודים בלבד"

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 8:47

בריאיון ל-103fm מחתה עורכת הדין המייצגת את הילדה על העונש הקל שקיבל הבדואי בן ה-17 שתקף אותה - 5 שנות מאסר בפועל. לטענתה, היו אינדיקציות לכך שתקף אותה מסיבות לאומניות, והסבירה שהסדר הטיעון אליו הגיעו נבע מכך שמשפחתה של הילדה לא רצתה לחייב אותה להעיד

בווידאו: תיעוד מעצר החשודים באונס הילדה בת ה-10 מהדרום/מערכת וואלה! NEWS

חמש שנות מאסר בפועל נגזרו אמש (רביעי) על צעיר מהפזורה הבדואית, שהורשע בביצוע עבירות מין בילדה בת 10 בעת שפרץ לביתה באחד מיישובי הנגב. פרט לעונש המאסר, הטיל בית המשפט על הצעיר פיצוי של 70 אלף שקלים. בריאיון ב־103fm, מחתה עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את הילדה, על העונש הקל, וטוענת כי המעשה נעשה על רקע לאומני.

"זה ניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה", היא אומרת. "נאלצנו להגיע להסדר טיעון. אני מייצגת את הילדה והמשפחה בהליך הפלילי וגם בהליך מול משרד הביטחון. מאז התקדים שעשינו עם הילדה ליפז ב-2006 שנרצחה ונאנסה, ילדה בת 8 בבית שמש, ניהלנו מאבק של כמעט 7 שנים כדי להכיר בילדה כנפגעת טרור".

למה את חושבת שזו בעיה לאומנית?

"אתה צריך להסתכל על הדברים כמכלול. יש מגמה רצינית שכבר מזוהה, של קבוצות גדולות, של שבטים בדואים, שמוצא הזדהות עם המאבק הפלסטיני".

יש אינדיקציה לכך לגבי אותו קטין?

"יש אינדיקציות. אינדיקציה אחת למשל, מדובר כאן בבחור שאין לו בעיית פדופיליה. ללכת, והוא אף פעם לא אנס אף אחד ולא תקף ילדים קטנים. פתאום הוא נכנס לתוך בית, ובחקירותיו הוא אמר שזה מעשה יומי אצלם, של יהודים בלבד. הם לא נכנסים לכפרים של ערבים, לא גונבים רכבים, ציוד או פוגעים בערבים. הם פוגעים רק ביהודים, ואני חושבת שיש לזה משמעות. הבנתי גם נתונים של אלפי מקרי ירי חי באזור, יום יום, זה מצב מלחמה. יש מלחמה בנגב בין ערבים ליהודים".

אב הילדה בת ה-10 שהותקפה מינית בידי צעיר מהפזורה הבדואית. 9 בנובמבר 2022. אבי רוקח
אביה של הילדה מחוץ לבית המשפט, אתמול/אבי רוקח

5 שנות המאסר הוא עונש מקל?

"בוודאי. העונש על מעשה וניסיון לעשות מעשה הוא אותו עונש. העונש צריך להיות לפחות 20 שנה על כל אחת מהעברות שהוא הורשע בהן, אז איך הגענו לחמש שנים?"

בית המשפט תמיד מתחשב כשמדובר בקטין

"זה נכון, אבל לא ייתכן שזאת תהיה התחשבות כל כך מוגזמת. צריך בכלל לשנות את כל החקיקה בנוגע לענישת קטינים, כי יש קטין בן 10 ויש דקה ל-18".

למה עשו עסקת טיעון?

"קודם כל יש כאן איזשהו שקר שהמערכת מנסה לייצא לתקשורת, שכביכול הענישה הקלה היא תוצאה של הסדר טיעון - זה שקר, זה לא נכון. היה הסדר טיעון כי הם רצו לחייב את הילדה להעיד בבית המשפט. אני לא מבינה למה אני רואה בשנה וחצי האחרונות הרבה ילדים שנדרשים להגיע פיזית, לא חוקר ילדים שיעיד במקומם, הם עצמם צריכים להעיד. אני חייבת לחשוב קודם כל על נשמתו של הילד. צריך להעביר ילדה בת 10 חקירה נגדית? אנחנו הגשנו בקשה לנסות להעיד כשהילדה בבית שלה, עם הדובי שלה, ושישמעו את עדותה, עושים את זה בהרבה מדינות מתוקנות. כשיש ילדים בטראומה צריך לנסות לעזור להם. בית המשפט סירב".

אז זה מה שהוביל לעסקת הטיעון?

"לעסקת הטיעון לגבי כתב אישום מתוקן, שבו הוא מודה. במקום מעשה סדום ומעשה מגונה, הסכמנו לניסיון למעשה סדום ולניסיון למעשה מגונה, אבל העונש היה אמור להיות לפחות, אם הוא לא היה קטין, לפחות 20 שנה. היו צריכים לתת לו 13 שנה, אבל לתת לו 5 שנים? מתוך זה יורד שליש מנהלי, זה מילים יפות ל'אין יותר מקום בבתי הכלא', והתנהגות טובה כל אחד יכול לקבל. מחרתיים הוא בחוץ.

"לפני בערך 13 שנה, הייתה כאן מהפכה חוקתית סמויה שהציבור לא דווח עליה כמו שצריך, וגם התקשורת לא דיווחה את זה. באו הסנגוריה הציבורית, גוף חזק במשרד המשפטים, יחד עם הסנגורים של לשכת עורכי הדין ששולטים כבר הרבה שנים ביד רמה בלשכה עצמה, וביחד הם החליטו שהענישה בישראל על אותה עבירה בבית המשפט בקריית שמונה או אילת, שאין אחידות בענישה. לכן התוצאה של וועדת גולדברג, שבמקום שענישה בחוק העונשין תהיה ענישת מינימום הולכים לעונש הקלים ביותר שאי פעם נתנו על אותה עבירה ומחליטים שמהיום זה מתחם הענישה. ככה אנחנו רואים את אבא של עדי ביטי, השופט נותן לו עבודות שירות על פגיעה מינית בכמה ילדות, את איבגי מקבל עונש מגוחך וכו'. עברייני מין בישראל, פדופיל שהורשע בפגיעה בילדה בת 8 קיבל שנתיים כי הוא היה בן 18".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully