וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בימין: מסתמנת הסכמה על פסקת ההתגברות

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 17:04

חלק מראשי הגוש דרשו כי ההסכמה תופיע בהסכם שייחתם טרם השבעת הממשלה. רוב השותפות מבקשות שהפסקה תהיה ברוב של 61 ח"כים, אך לא ברור אם זה ייכתב בהסכם או שיגיעו לסיכום על כך מאוחר יותר, לאחר השבעת הממשלה. על פי הגורמים, גבר הסיכוי להקמת ממשלה ביום רביעי הבא

בווידאו: פגישת ראש הממשלה המיועד, נתניהו וראשי סעות הימין/אבי רוקח

גורמים בגוש הימין אמרו היום (רביעי) כי מסתמנת הסכמה על קידום פסקת התגברות בממשלה החדשה. הגורמים הוסיפו כי גוברים הסיכויים להקמת ממשלה ביום רביעי הבא.

חלק מראשי הגוש דרשו כי ההסכמה תופיע בהסכם שייחתם טרם השבעת הממשלה. רוב השותפות מבקשות שפסקת ההתגברות תהיה ברוב של 61 חברי כנסת, אך לא ברור אם זה ייכתב במפורש בהסכם או שיגיעו לסיכום על כך מאוחר יותר, לאחר השבעת הממשלה.

פסקת ההתגברות היא בעצם הוראה מפורשת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, שמאפשרת לכנסת "להתגבר" על פסילת חוק שנפסל על ידי בג"ץ. אם תקויים הפסקה, הכנסת תוכל לחוקק מחדש את החוק שנפסל, ואף לחוקק חוק שאינו עומד בתנאי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

פגישת נתניהו - סמוטריץ 6 בנובמבר 2022. דוברות הליכוד, אתר רשמי
פגישת נתניהו עם נציגי הציונות הדתית, השבוע/אתר רשמי, דוברות הליכוד

ח"כ יריב לוין אמר היום על פסקת ההתגברות לאחר פגישה עם הנשיא "אנחנו נמצאים בעיצומו של המו"מ. נדון עם השותפות שלנו וננסה להגיע להסכמות על מכלול הנושאים הרלוונטיים". עוד הוסיף לוין ואמר כי "בדמוקרטיה צריך לדעת שכשיש הכרעה מצפים מנבחרי הציבור לפעול לפי ההכרעה ולא לעשות דברים הפוכים". לבסוף הוסיף לוין כי הוא "מייעץ לכולם לא להאמין לשמועות והדלפות".

בכירים בגוש הימין חששו מהאפשרות שנתניהו יסרב לקדם את פסקת ההתגברות שתאפשר לחוקק חוקים למרות שנפסלו על ידי בג"ץ, למרות שמדובר בדרישתם המרכזית במשא-ומתן הקואליציוני. גורמים ביהדות התורה אמרו לאחר הפרסום בוואלה, לפיו נתניהו הציע להקים ממשלה לאחר שיסיים לחלק תיקים ותפקידים ורק בהמשך לנסח הסכמים קואליציוניים, כי בכך מטרתו "למסמס", כלשונם, את הרפורמה המשפטית.

בתחילת השבוע הורתה מועצת גדולי התורה של סיעת אגודת ישראל, הסמכות הרוחנית העליונה, לחברי הכנסת מטעמה לדרוש במשא ומתן הקואליציוני את חקיקת פסקת ההתגברות, וזאת במטרה "למניעת סיכול של החלטות וחוקים שיתקבלו, להגנת קדשי ישראל וזכויות הציבור שומר התורה והמצוות, שעד כה נרמסו בזדון", כלשונם.

עוד בוואלה!

הטקס מתחיל: סבב ההתייעצויות אצל הנשיא יוצא לדרך

לכתבה המלאה
משה גפני בדרכו לפגישה עם בנימין נתניהו במלון לאונרדו ירושלים, 6 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
משב גפני בדרכו לפגישה עם נתניהו, השבוע/פלאש 90, יונתן זינדל

אומנם לא מדובר בתנאי לכניסה לקואליציה אלא בדרישה בלבד, בין היתר כדי שיוכלו לחוקק מחדש את חוק הגיוס מבלי שבג"ץ יפסול אותו שוב. גם בשיחות של גפני וסמוטריץ' עם נתניהו, השניים התנגדו להצעת נתניהו והעלו דרישה לנסח הסכמים קואליציוניים לפני השבעת הממשלה זאת כדי שהדרישות יעוגנו מראש.

בריאיון לוואלה חמישה ימים לפני הבחירות, גפני איים כי "אם הליכוד לא יסכים לפסקת התגברות, לא תהיה קואליציה. לא נוותר על זה, אם יחליטו שלא מביאים את זה - אני קם והולך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully