וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו רוצה לחלק תיקים ותפקידים - ולהשביע ממשלה בלי הסכמים קואליציוניים

לפי התכנית שהציג יו"ר הליכוד לראשי גוש הימין, הממשלה תוקם עם "הסכם רזה" וכותרות כלליות של השינויים שהם מעוניינים להעביר. אם דרישות המפלגות לא ייענו - תהיה להן אפשרות להביע אי אמון בממשלה. סמוטריץ' וראשי יהדות התורה התנגדו מחשש שחלק מהדרישות לא ייענו בהמשך

בווידאו: פגישת ראש הממשלה המיועד, נתניהו וראשי סעות הימין/אבי רוקח

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הציע לראשי המפלגות בגוש הימין בראשותו להקים ממשלה תוך עשרה ימים, עם הסכמות על חלוקת תיקים ותפקידים, אך לדחות את הניסוח והחתימה של ההסכמים הקואליציוניים עד לאחר הקמתה. נתניהו הסביר כי כך יהיה ניתן להוציא את לפיד ושרי הממשלה ממשרדיהם "מהר ככל הניתן", כלשונו.

על פי התוכנית של נתניהו, הממשלה תוקם על פי "הסכם רזה" עם כותרות כלליות בלבד של הדרישות והשינויים אליהם היא מחויבת. ההסכם יכלול ערובה שתקבע שאם דרישות ספציפיות של המפלגות לא ייענו בהמשך, תהיה להן אפשרות להצביע נגד אישור תקציב המדינה ולהביע אי-אמון בממשלה. למרות זאת, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וראשי יהדות התורה התנגדו למהלך מחשש כי חלק מדרישותיהם לא ייענו בהמשך.

פגישת נתניהו - סמוטריץ 6 בנובמבר 2022. דוברות הליכוד, אתר רשמי
פגישת נתניהו עם ראשי הציונות הדתית. אתמול/אתר רשמי, דוברות הליכוד

כוונת נתניהו היא לנסח מסמך כללי שבו תופיע למשל גם ההתחייבות לתיקונים במערכת המשפט, אך מבלי בהכרח להחליט אם מדובר בפסקת התגברות או בחוק יסוד חקיקה, וכן התחייבות לביטול התוכניות הכלכליות של הממשלה הקודמת נגד האוכלוסיה החרדית. לעומת זאת, דרישות תקציביות של הסיעות החרדיות, של בן גביר וסמוטריץ' יובאו בהסכמים שינוסחו מאוחר יותר או סמוך לאישור תקציב המדינה.

גורם בגוש הימין טען כי "הרציונל של המהלך הוא קודם כל להוציא החוצה את לפיד ושרי הממשלה ממשרדיהם. כל יום שהם שם זה נזק עבורנו, וצריך למנוע את זה בהקדם. אחר כך נדון בהרחבה על כל הדרישות, אף אחד לא הולך לשום מקום". נתניהו אמר אתמול שהוא מעוניין להשביע את הממשלה ב-16 לנובמבר, יממה לאחר השבעת הכנסת, זאת בכפוף לסיכומים עם ראשי המפלגות.

היום ייפגש נתניהו עם חבר הכנסת איתמר בן גביר. האחרון צפוי לדרוש את התיק לביטחון הפנים, את תיק החינוך ותפקידים נוספים בכנסת לשאר חברי מפלגתו. עם זאת, נתניהו צפוי לשמור את תיק החינוך לטובת מפלגתו של סמוטריץ' או עבור אחד מחברי הליכוד. בן גביר ידרוש גם הרחבת תקציבים עבור שוטרים וסמכויות נוספות במשרד לביטחון הפנים. מדובר בפגישה ראשונה שבה צפוי להתפרסם תיעוד רשמי של נתניהו ובן גביר, זאת לאחר שראש האופוזיציה ניסה להימנע מכך במהלך קמפיין הבחירות ועוד קודם לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully