וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר ונתניהו נפגשו: "נפעל במהירות להקמת ממשלת ימין"

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 19:08

בן גביר העלה את דרישתו לתיק ביטחון הפנים עם סמכויות נרחבות וביקש למפלגתו גם את תיק החינוך או התחבורה. הוא סירב להצעת נתניהו להשביע את ממשלה ואז לנסח הסכמים קואליציוניים. גורמים ביהדות התורה חוששים מהאפשרות שיו"ר הליכוד יסרב לקדם את פסקת ההתגברות

בווידאו: ן גביר, עם הגעתו לפגישה עם נתניהו במוצדת זאב בתל אביב/מערכת וואלה!

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר נפגשו היום (שני) במצודת זאב בתל אביב במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. בתום הפגישה נמסר מלשכת נתניהו כי היא הייתה "מצויינת", וכי השניים סיכמו "לפעול במהירות להקמת ממשלת ימין שתחזיר את המשילות והביטחון לאזרחי ישראל".

ח"כ בן גביר אמר בצאתו כי "הפגישה התקיימה באווירה טובה. אנחנו בדרך להקים ממשלת ימין מלא מלא, לשמור על חיילי צה"ל, להסתכל בעיניים של כל האנשים שחלקם מפחדים להסתובב בנגב ובגליל, להחזיר להם את הביטחון, ולהחזיר להם את המשילות. יש לנו הרבה עבודה".

בן גביר העלה בפגישה עם נתניהו את הדרישה למנותו לשר לביטחון הפנים עם סמכויות רחבות, זאת בנוסף לתיק נוסף כמו חינוך או תחבורה עבור יצחק וסרלאוף, שמקום שני במפלגה, ותיק שלישי בנוסף לכך. נתניהו העלה שוב את התוכנית שהציע לשאר ראשי גוש הימין לחלק את התפקידים, להשביע את הממשלה בשבוע הבא ורק מאוחר יותר לנסח את ההסכמים הקואליציוניים. בדומה לחלק מראשי הגוש, בן גביר הבהיר כי הוא מסרב לכך ואמר ליו"ר הליכוד כי נדרש לנסח באופן מפורט את העקרונות של הממשלה הבאה שתוקם וכך גם לאפשר כלי עבודה במשרדים הממשלתיים שמפלגתו תקבל.

נתניהו, בן גביר בפתח פגישתם במצודת זאב בתל אביב 7 בנובמבר 2022. מערכת וואלה!, אתר רשמי
צילום משותף ראשון של נתניהו ובן גביר. היום/אתר רשמי, מערכת וואלה!

בכניסה לפגישה, אמר בן גביר כי יקים ממשלת "ימין מלא מלא", והוסיף, "נשמור על חיילי צה"ל, על שוטרי משטרת ישראל, על אזרחי ישראל. נעשה הכל שתקום ממשלת ימין מלא מלא". מתוך הפגישה פרסמה לשכת נתניהו לראשונה תיעוד עם בן גביר, לאחר שנתניהו ניסה להימנע מכך.

בכירים בגוש הימין חוששים מהאפשרות שנתניהו יסרב לקדם את פסקת ההתגברות שתאפשר לחוקק חוקים למרות שנפסלו על ידי בג"ץ, למרות שמדובר בדרישתם המרכזית במשא-ומתן הקואליציוני. גורמים ביהדות התורה אמרו לאחר הפרסום בוואלה, לפיו נתניהו הציע להקים ממשלה לאחר שיסיים לחלק תיקים ותפקידים ורק בהמשך לנסח הסכמים קואליציוניים, כי בכך מטרתו "למסמס", כלשונם, את הרפורמה המשפטית.

אתמול מועצת גדולי התורה של סיעת אגודת ישראל, הסמכות הרוחנית העליונה, הורתה לחברי הכנסת מטעמה לדרוש במשא ומתן הקואליציוני את חקיקת פסקת ההתגברות, וזאת במטרה "למניעת סיכול של החלטות וחוקים שיתקבלו, להגנת קדשי ישראל וזכויות הציבור שומר התורה והמצוות, שעד כה נרמסו בזדון", כלשונם.

משה גפני בדרכו לפגישה עם בנימין נתניהו במלון לאונרדו ירושלים, 6 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
גפני בכניסה למשא ומתן עם נתניהו, אמש/פלאש 90, יונתן זינדל

אומנם לא מדובר בתנאי לכניסה לקואליציה אלא בדרישה בלבד, בין היתר כדי שיוכלו לחוקק מחדש את חוק הגיוס מבלי שבג"ץ יפסול אותו שוב. גם בשיחות של גפני וסמוטריץ' עם נתניהו, השניים התנגדו להצעת נתניהו והעלו דרישה לנסח הסכמים קואליציוניים לפני השבעת הממשלה זאת כדי שהדרישות יעוגנו מראש.

בריאיון לוואלה חמישה ימים לפני הבחירות, גפני איים כי "אם הליכוד לא יסכים לפסקת התגברות, לא תהיה קואליציה. לא נוותר על זה, אם יחליטו שלא מביאים את זה - אני קם והולך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully