וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלטות כ"ץ: "נתניהו, כל החיילים שלו הפכו לעדי מדינה"

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 21:15

חבר הליכוד הביע את רצונו לחזור למשרד האוצר בהקלטות שנחשפו בחדשות 12, ולעג לבכירים הנאמנים ליו"ר המפלגה. לדבריו, "ביבי נותן תפקיד לשני סוגי אנשים - אלה שהוא רוצה ואלה שהוא חייב להם. אני המתאים לתפקיד". סביבת נתניהו: "מי שיאיים ימצא את עצמו בחוץ"

נתניהו: "חילוקי הדעות לא ייעלמו - אסור שכוח האגרוף יחליף את כוח השכנוע"/ערוץ הכנסת

בכיר הליכוד ישראל כ"ץ תקף את יו"ר המפלגה בנימין נתניהו בהקלטות שפורסמו הערב (ראשון) בחדשות 12. כ"ץ הביע את רצונו לחזור למשרד האוצר, ולעג לבכירים הנאמנים לנתניהו בדברים שהוקלטו לפני כשבועיים, עוד לפני הבחירות. "ראינו את החיילים שלו כולם עדי מדינה", אמר. "אני לא בא לריב עם אלי כהן, אני לא הולך להתחרות מולו, וביבי לא יזכה שאני אתחרה מולו על תיק האוצר".

"ביבי נותן תפקיד לשני סוגי אנשים - אלה שהוא רוצה ואלה שהוא חייב להם. אם הוא ישאיר את הליכוד לסוף, גם בליכוד יש מעגל ויש סיעה ויש אנשים", המשיך כ"ץ. "למה הוא צריך לתת לי את תיק האוצר? כי אני הייתי בתפקיד, הוא ואני זזנו מתפקידנו. אני המתאים לתפקיד. נכון שאני אדם עצמאי, אבל יודע לתאם ונותן את הכבוד. הוא חייב לתת לי כי יש לי סיעה - אני היום בסיעה עם דודי, ביטן, מאי גולן וניסים וטורי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ישראל כץ בישיבת ממשלה, 27 באוקטובר 2019. רויטרס
"אני המתאים לתפקיד". נתניהו וכ"ץ/רויטרס

כ"ץ תקף בכיר ליכוד נוסף, ניר ברקת, והאשים אותו בזיוף מכתב שבו ראשי סניפים קוראים למנות אותו לראש מטה הבחירות של הליכוד, כדי ששאר בכירי המפלגה יכעסו עליו ויחרימו את הכנס שלו. "אין מכתב כזה, יום לפני הכנס מכתב מזוייף. יצר איזו פרובוקציה, אולי אנשים לא יבואו. האיש חולה, כל היום מתעסק בי".

לטענת כ"ץ, הוא לא יצטרך לאיים כדי לקבל את תפקיד שר האוצר, משום שנתניהו יבין לבד מה המשמעות של דחיקתו מהתיק. "אני יו"ר המזכירות, אני דומיננטי בליכוד, אני הייתי גם בתפקיד וזה לגיטימי. אף אחד לא יכול להגיד מילה ברגע שהוא אומר תמשיך כשר אוצר", הסביר כ"ץ. "אלי כהן, תן לו את תיק התחבורה והוא ינשק לביבי את הידיים כל היום".

בסביבת נתניהו אמרו כי הוא "אינו מתרשם מהאיומים". "מי שיאיים ימצא את עצמו בחוץ ולא במשרד החוץ", נמסר. מאי גולן ונסים ואטורי התנערו בעקבות פרסום ההקלטות מהשתייכותם לסיעה פנימית של כ"ץ. גולן מסרה: "אני כאן בכדי לסייע לנתניהו להרכיב ממשלה, לא חלק משום סיעה וזה מלבד סיעת הליכוד בראשות נתניהו. רק נתניהו יקבע מי יהיה שר או שרה, לא אף אחד אחר". ואטורי מסר כי "מעולם לא תיכננתי ולא הצטרפתי ליוזמה להקמת סיעה לעומתית בליכוד עם ישראל כ"ץ. בפריימריז האחרונים כ"ץ ואנוכי כלל לא שיתפנו פעולה, בלשון המעטה, ולא התחלנו לעשות זאת אחרי הבחירות".

באוגוסט האחרון נערכו הפריימריז בליכוד, וכמה חברי כנסת בולטים נדחקו למקומות נמוכים ברשימה ביניהם כ"ץ, שירד מהמקום לשלישי ל-12. בנוסף, יולי אדלשטיין התרסק מהמקום השני למקום ה-18 וחיים כץ מהמקום ה-11 ל-23. ח"כ צחי הנגבי, נבעט מהמקום ה-13 אל תחתית הרשימה ולא התברג במקום ריאלי, וכך גם אורלי לוי-אבקסיס, מהמקום ה-26 ברשימה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully