וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בטקס לציון רצח רבין: "שוב הופרחו במערכת בחירות האשמות בבגידה, אין מקום לשנאה"

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 15:45

הנשיא הדגיש את הצורך בשיתוף פעולה בין חלקי העם: "לא מספיק השתנה מאז הרצח, יש בחברה סימנים שמצביעים על קושי עמוק, מהותי, ביכולת שלנו לנהל מחלוקת". לראשונה מאז הרצח: משפחתו של רבין לא תנאם בטקסים הממלכתיים

בווידאו: הרצוג בטקס לציון רצח רבין: "שוב הופרחו במערכת בחירות האשמות בבגידה, אין מקום לשנאה"/לשכת העיתונות הממשלתית

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם היום (ראשון) בטקס האזכרה לראש הממשלה יצחק רבין, והדגיש את הצורך בשיתוף הפעולה בין חלקי העם. זאת, ברקע מערכת הבחירות החולפת וההאשמות שהוטחו במהלכה בין הפוליטיקאים.

"גם בחלוף עשרים ושבע שנים מאז הרצח, נדמה שלא הרבה השתנה, לא השתנה מספיק; כששוב ושוב מתגלים בחברה הישראלית סימנים מדאיגים של הסתה והשתלחות, של אלימות המכרסמת ביסודות הדמוקרטיה", אמר הנשיא. "סימנים שמצביעים על קושי עמוק, מהותי, ביכולת שלנו לנהל מחלוקת, ביכולת שלנו להתגבר ולנווט את מדינתנו ואת חיינו יחד, גם במציאות של חוסר הסכמה על הנושאים היקרים ביותר לליבנו".

"מערכת הבחירות, עוד מערכת בחירות, כבר מאחורינו; ושוב הופרחו לחלל האוויר האשמות בבגידה, ושוב נשמעו השוואות לנאצים, ושוב התמלא המרחב הציבורי, כולל הרשתות החברתיות -באלימות מסוכנת", המשיך. "זוהי העת להנמיך את הלהבות, ולגלות אחריות. למנהיגיו של הציבור הישראלי מכל הקשת, מהקואליציה הצפויה ומהאופוזיציה הצפויה, אני קורא ומבקש: תקפנו די, נאבקנו די, גידפנו די".

הטקס הממלכתי "נר יצחק" הפותח את אירועי הזיכרון לצחק רבין, בית הנשיא 6 בנובמבר 2022. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הרצוג בבית הנשיא, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לראשונה מאז רצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, משפחתו לא נאמה בטקסי האזכרה הממלכתיים לציון הרצח. במרכז ההסברה המפיק את הכנסים הוצע למשפחה לשאת דברים כמו מדי שנה אך המשפחה הודיעה כי החליטה שלא לנאום בטקסים.

מטעם משפחת רבין נמסר כי: "מתוך כבוד למעמד ולהכרעה הדמוקרטית, ולשם שמירה על הזיכרון של ראש משפחתנו שנרצח, החלטנו להימנע מלהיגרר לקלחת הפוליטית בימים אלו ולוותר על נשיאת דברים. המשפחה".

עוד בוואלה!

"נתניהו מעולם לא עזב את המרפסת": הציוץ של הח"כית מימינה עורר סערה

לכתבה המלאה
דלה רבין. יונתן זינדל, פלאש 90
"החלטנו להימנע מלהיגרר לקלחת הפוליטית". דליה רבין/פלאש 90, יונתן זינדל

בשנים האחרונות נאומי בני משפחת רבין כללו ביקורת חריפה על ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ויום הזיכרון הממלכתי עורר מתיחויות פוליטיות.

בתוך כך, הערב תתקיים בככר הבימה בתל אביב עצרת ציבורית של חניכי תנועות הנוער וארגון "האסיפה הישראלית". בתו של ראש הממשלה לשעבר, דליה רבין, צפויה לנאום באירוע זה מאחר ואין בו נוכחות פוליטית.

על החלטת משפחת רבין שלא לנאום בטקסים דווח לראשונה בגלי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully