וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תקבע: לא יתווספו ימי הנצחה ממלכתיים לראשי ממשלה ואישי ציבור אחרים

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 13:57

לאור בקשות של מפלגות ומשפחות להנציח את מנחם בגין, ברל כצלנסון ואחרים בימים מיוחדים, שר התרבות ומזכיר הממשלה גיבשו עקרונות להנצחה הממלכתית. המתווה, ששומר על העיקרון שרק רה"מ והנשיא הראשון ופוליטיקאים שנרצחו יזכו לימי זיכרון ממלכתיים, יובא לאישור השרים

בווידאו: ישיבה מיוחדת במלאת 26 שנה לרצח יצחק רבין/צילום: ערוץ הכנסת

ברקע דרישות של גורמים פוליטיים ומשפחות של נשיאים וראשי ממשלה לשעבר, הממשלה צפויה לקבוע כי היא תימנע מהנצחה קבועה וממלכתית של אישים פוליטיים וציבוריים נוספים.

בשבועות האחרונים התכנסה ועדה משותפת ליו"ר ועדת השרים לסמלים וטקסים, שר התרבות, חילי טרופר ולמזכיר הממשלה שלום שלמה, שדנה בבקשות שהגיעו לוועדת השרים ולמזכירות הממשלה מכלל הקשת הפוליטית לקיום טקסים ואירועים ממלכתיים נוספים לאישים פוליטיים שונים וכן לקביעת ימי ציון לאומיים נוספים עבור דמויות ציבוריות מרכזיות נוספות.

מפגש מפלגת העבודה לזכר יצחק רבין, 02 נובמבר 2021. ראובן קסטרו
יום השנה ליצחק רבין. נובמבר, 2021/ראובן קסטרו

טרופר ושלמה התחילו לעבוד על הסדרת ימי ההנצחה בעקבות בקשות של מפלגת העבודה לקבוע יום ממלכתי לזכרו של ברל כצנלסון, ממקימי תנועת העבודה, ושל ימינה, שרצו שיהיה יום הנצחה לזכרו של הרב קוק, מאבות הציונות הדתית. בנוסף, ח"כ יריב לוין קידם הצעת חוק לקביעת יום הנצחה ממלכתי לראש הממשלה לשעבר מנחם בגין, ומשפחות של ראשי ממשלה ונשיאים נוספים כמו יצחק שמיר ויצחק נבון פנו גם הם לקביעת יום הנצחה. בסופו של דבר ההחלטה שהתקבלה היא שלא יתווספו ימי הנצחה ממלכתיים לאף אחד מלבד ראש הממשלה הראשון בן גוריון והנשיא הראשון חיים ויצמן וראש הממשלה יצחק רבין והשר רחבעם זאבי שנרצחו בפיגועי טרור. הוועדה הסדירה מסלול הנצחה נוסף לראשי ממשלות נוספים דרך הכנסת.

לגבי כלל האישים המכוננים בחיי היהדות/הציונות/התרבות והישראליות בכלל, שחברי הכנסת מעוניינים לחוקק עבורם חוקי הנצחה נוספים, הוועדה קבעה שיוכלו לקבוע פעילויות כגון אירוע/ים עיון בכנסת או/ו ציון היום במליאה. חבר כנסת יוכל להגדיר את היום כיום לאומי לציון המונצח, במידה וישנה הסכמה לעניין, אך הוא לא יוגדר כיום ממלכתי ולא ייכללו בו טקסים ממלכתיים.

ההחלטה תובא לאישור בוועדת השרים לטקסים וסמלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully