וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי מודיעין אמריקנים מעריכים: איראן ביקשה מרוסיה סיוע בתכנית הגרעין

עודכן לאחרונה: 4.11.2022 / 18:41

לפי דיווח CNN, טהראן ביקשה ממוסקבה עזרה ברכישת חומרים גרעיניים ובייצור דלק גרעיני. עם זאת, גורמי המודיעין בארה"ב הדגישו כי לא ברור האם הקרמלין הסכים. בתחילת השבוע אמרה ארה"ב לאיראן כי "לא תבזבז זמן על שיחות הגרעין", מה שככל הנראה גורם לאחרונה לחפש חלופות

תקיפת מל"טים מתאבדים תוצרת איראן בקייב, בירת אוקראינה/רויטרס

גורמי מודיעין בארה"ב מעריכים כי איראן ביקשה מרוסיה עזרה בחיזוק תכנית הגרעין שלה - כך דיווחה היום (שישי) רשת CNN. הדיווח מגיע לאחר שבתחילת השבוע אמר השליח האמריקני רוב מאלי לאיראן כי ממשל ביידן לא "יבזבז זמן על שיחות הגרעין" איתה, נוכח הסיוע האיראני לרוסיה במלחמתה באוקראינה, וכן דיכוי מחאות החיג'אב בתוך איראן.

לפי אותם גורמי מודיעין, איראן ביקשה את עזרתה של רוסיה ברכישת חומרים גרעיניים נוספים ובייצור דלק גרעיני. הדלק עשוי לסייע לאיראן להפעיל כורים גרעיניים שברשותה ועלול לקצר אף יותר את זמן יצירת הנשק הגרעיני שלה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן אברהים ראיסי בפגישתם בקרמלין במוסקבה, רוסיה, 19 ינואר 2022. AP
פוטין וראיסי בפגישתם בקרמלין במוסקבה, בינואר/AP

הגורמים הדגישו כי הסיכון להפצת נשק גרעיני משתנה בהתאם לסוג הכור אותו ישמש הדלק הגרעיני. כמו כן הם עדיין לא יודעים האם רוסיה אכן הסכימה לעזור בעניין זה לאיראן. עד היום התנגד הקרמלין באופן פומבי להשגת נשק גרעיני על ידי האיראנים.

בקשתם לסיוע של האיראנים מהרוסים מגיעה על רקע שותפות הולכת ומתרחבת בין הצדדים בחודשים האחרונים. לאחרונה דווח כי איראן מספקת מל"טים וציוד לחימה לרוסיה, בו עושה האחרונה שימוש במלחמה נגד אוקראינה. כמו כן גורמים רשמיים בארצות הברית טוענים כי מוסקבה עלולה לייעץ לטהראן בעניין דיכוי המחאה האלימה, מחאת החיג'אב, שמתחוללת בה קרוב לחודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully