וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליח האמריקני לאיראן: ממשל ביידן לא יבזבז זמן על שיחות הגרעין

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 18:29

בעקבות דיכוי מחאות החיג'אב, ובשל העברת סיוע לרוסיה במלחמה נגד אוקראינה, השליח הודיע כי הממשל האמריקני לא יקדם את המו"מ עם המשטר בטהראן ש"נמצא במבוי סתום". בכיר אמריקני: גם אם איראן תכריז שהיא רוצה לחזור להסכם - הבית הלבן ככל הנראה יסרב

בווידאו: דובר המשרד האיראני מתייחס לשיחות הגרעין/צילום: רויטרס

השליח האמריקני לאיראן רוב מאלי אמר הערב (שני) בכנס בוושינגטון כי לאור דיכוי מחאות החיג'אב על ידי המשטר האיראני, והסיוע האיראני לרוסיה במלחמה באוקראינה ממשל ביידן לא יבזבז זמן על שיחות הגרעין עם המשטר בטהראן.

איברהים ראיסי נואם בעצרת הכללית של האו"ם 21 בספטמבר 2022. רויטרס
נשיא איראן. איברהים ראיסי/רויטרס

למה זה חשוב

  • ממשל ביידן לא הודיע רשמית כי שיחות הגרעין מתות ויורדות מהשולחן, אבל דבריו של מאלי היו ההכרזה הקרובה ביותר לכך מצד בכיר אמריקני.

עוד בוואלה!

הברחות הנשק מאיראן עלו מדרגה. כך גם מלחמת הצללים של צה"ל לסיכולה

לכתבה המלאה

תמונת המצב

  • מאלי אמר בכנס כי לא הייתה כל התקדמות במשא ומתן עם איראן מאז סוף אוגוסט או תחילת ספטמבר כאשר איראן דחתה את ההצעות של האיחוד האירופי והציגה דרישות נוספות משלה.
  • הוא הוסיף כי כעת ממשל ביידן מתמקד בסוגיות ההפגנות באיראן והחלטת המשטר בטהראן להצטרף לרוסיה במלחמה באוקראינה ולספק לה מל"טים תוקפים.
נציגי המעצמות ואיראן בשיחות הגרעין בווינה, אוסטריה, 29 בנובמבר 2021. רויטרס
שיחות הגרעין בווינה/רויטרס

מה הם אומרים

  • "המיקוד שלנו עכשיו אינו על שיחות הגרעין. הנושא הזה לא נמצא על סדר היום שלנו. אנחנו לא מתכוונים להתמקד על נושא שנמצא במבוי סתום כאשר דברים אחרים מתרחשים, ואנחנו לא מתכוונים לבזבז את הזמן שלנו על זה. בשעה שאיראן נוקטת במדיניות בה היא נוקטת", אמר מאלי.

התמונה הגדולה

  • מאלי אמר בכנס שהממשל לא ויתר על המסלול הדיפלומטי כדי לנסות לפתור את סוגיית הגרעין האיראני אבל הזכיר כי הנשיא ביידן מוכן להשתמש באופציה הצבאית כמוצא אחרון כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני.
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנאום על נשמת האומה, 2 בספטמבר 2022. רויטרס
"גם אם איראן תכריז שהיא רוצה לחזור להסכם - הבית הלבן ככל הנראה יסרב". ביידן/רויטרס

בין השורות

  • בכיר נוסף בממשל האמריקני אמר לוואלה כי עמדת הבית הלבן בסוגיה היא אפילו קשוחה עוד יותר. לדבריו, ההפגנות והסיוע האיראני לרוסיה שינו בצורה בסיסית את המצב. עוד אמר כי גם אם איראן תבוא היום ותאמר שהיא רוצה לחזור להסכם הגרעין ממשל ביידן קרוב לוודאי לא יסכים לכך.
  • הבכיר האמריקני הוסיף כי הממשל כבר מתנהל כאילו הסכם הגרעין לא קיים יותר ונוקט צעדים כדי להבטיח שלארצות הברית יש אופציה צבאית מוכנה.

מה הלאה

  • מאלי ציין כי ארצות הברית מתכוונת למקד את מאמציה בשימוש בסנקציות ובכלים נוספים, כדי להפעיל לחץ על איראן בנושא הסיוע לרוסיה ודיכוי ההפגנות.
  • "אין שום דבר שאנחנו לא עושים בגלל שאנחנו חושבים על הסכם גרעין פוטנציאלי בעתיד. אנחנו לא קושרים לעצמנו את הידיים", אמר מאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully