וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 יום למחאות החיג'אב: מה באמת קורה באיראן?

עודכן לאחרונה: 28.10.2022 / 17:36

המפגינים מאדירים, הממשל מכחיש: נתונים שפורסמו בתקשורת האיראנית מעידים על כמות נמוכה יחסית של מפגינים באיראן, בניגוד לנתונים שפורסמו על ידי מקורות אנטי-ממשלתיים. המפגינים מפיצים תיעודים ברשתות החברתיות, במטרה להראות את עוצמת המחאות על מותה של מחסה אמיני

בווידאו: ההפגנות ברחבי איראן נכנסות לשבוע הרביעי/רויטרס

השבוע צויינו יותר מ-40 יום ל"מחאות החיג'אב" באיראן, כשהמפגינים דורשים שינוי בממשל. המתיחות ממשיכה בטהראן, בעוד מותו של לפחות מפגין אחד הצית מתקפות על מבנים רשמיים בעיר.

בעיר מהאבאד שבצפון-מערב איראן נהרג איסמאיל מאולודי, בן 35. לאחר מותו, מפגינים ניסו לפרוץ למשרדי ממשלה. ארגון זכויות האדם הנורווגי הנגאו טען כי הוא נהרג על ידי כוחות הביטחון בהפגנה ביום רביעי. בתיעודים שעלו לרשתות החברתיות, ניתן לראות מפגינים פורצים את גדר המערכת, לפני שכוחות הביטחון פותחים באש לעברם.

בסאקז, עיר הולדתה של מחסה אמיני, הצעירה שמותה עורר את ההפגנות ברחבי המדינה, ממשיכים להפגין מדי יום. המון רב עלה לקברה לציון 40 יום למותה, כמקובל באיראן. בדיווחים במערכות התקשורת המזוהות עם הממשל הוכחש כי ישנה התאספות בטחונית גדולה באזור, אך בתיעודים שהועלו לרשתות החברתיות צולמו שוטרים רבים, לבושים בלבוש מגן.

לפי הדיווחים בתקשורת האיראנית, לקברה של אמיני הגיעו כ-8,000 בני אדם; אולם, הנתונים שסופקו על ידי מקורות אנטי-ממשלתיים היו גבוהים בהרבה והעריכו כי כ-35 אלף בני אדם הגיעו לבית הקברות.

אתר Sky News, שניתח צילומי פנורמה מהשטח, העריך כי למקום הגיעו יותר מ-14 אלף איש - אך ציין כי סביר להניח שהמספר האמיתי של המפגינים גבוה בהרבה.

כשצעדת המפגינים שבה לעיר מבית הקברות, הם ככל הנראה הציתו כמה מבנים, בהם מקלט משטרתי וכיכר מרכזית בסאקז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully