וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: סרטון של שוטרים תוקפים מינית אישה נהפך ויראלי; ביידן "נדהם" מהמחאה

עודכן לאחרונה: 15.10.2022 / 11:41

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הוא "נדהם" מההפגנות הגדולות באיראן. "אני רוצה שתדעו שאנחנו עומדים עם האזרחים, הנשים האמיצות של איראן", הוא אמר בקולג' באירווין, קליפורניה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר אתמול (שישי) כי הוא "נדהם" מההפגנות הגדולות באיראן. "אני רוצה שתדעו שאנחנו עומדים עם האזרחים, הנשים האמיצות של איראן", הוא אמר בקולג' באירווין, קליפורניה, לקבוצה של מפגינים שהחזיקו שלטי "שחררו את איראן". "זה הדהים אותי לראות מה התעורר באיראן. זה העיר דבר מה שאיני חושב שישכך במשך זמן רב מאוד", הוא אמר.

ההפגנות התעוררו בעקבות מותה של מחסה אמיני בת ה-22 ב-16 בספטמבר, בעודה במעצר על ידי משטרת המוסר האיראנית. יותר ממאה אנשים נהרגו במחאות על ידי כוחות הביטחון, על פי אארגון איראן יומן רייטס, ובהם 23 קטינים.

לדברי ביידן, "נשים בכל העולם נרדפות בדרכים שונות, אך הם צריכות להיות מסוגלות ללבוש מה שהן רוצות, בשם אלוהים", הוא הוסיף. "איראן חייבת לשים קץ לאלימות נגד אזרחיה שבסך הכל מבטאים את הזכויות הבסיסיות שלהם. אני רוצה להודות לכם שאתם מוחים כך בפומבי".

נשים מפגינות במקסיקו על מותה של מחסה אמיני באיראן.. רויטרס
נשים מפגינות על מותה של אמיני/רויטרס

סרטון של כוחות הביטחון פוגעים מינית במפגינה נהפך ויראלי בימים האחרונים. רבים קראו לצדק ולהתפטרות מפקד המשטרה. הסרטון המדובר אירע בכיכר ארגנטינה בטהראן ביום רביעי ובו נראית קבוצה של שוטרים בציוד מגן וקסדות מקיפים אישה בכביש ראשי. אחד מהם תופס אותה בצווארה ומוביל אותה לתוך קהל של יותר מעשרים שוטרים, רבים מהם על אופנועים.


בעודה מובלת, שוטר אחר ניגש לאישה מאחור ושם את ידו על ישבנה האישה מתכופפת לקרקע ועוד שוטרים מגיעים לזירה. "הם מושכים לה בשיער" נשמע קול של אישה צועק. נהגים בכלי רכב ליד הזירה החלו לצפור. האישה שלא נראה היה כי חבשה חיג'אב, נראית בורחת מהזירה. קול אחר נשמע אומר "תראו את השוטר, הוא צוחק". המשטרה בטהראן אמרה כי התקרית נחקרת, על פי דיווח סוכנות הידיעות "אירנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully