וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר מותו של רב סרן בר פלח: "אירעו שגיאות מקצועיות, הטיפול הרפואי היה מקצועי"

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 9:35

צה"ל פרסם את תחקיר ההיתקלות שבה נפל סגן מפקד סיירת נח"ל, ממנו עולה שהכוחות לא זיהו שמדובר בחמושים וכי השיטה שבה בחרו לבודד את האזור שבו היו המחבלים הייתה שגויה. עוד נכתב כי הקשר של פלח זחל לעברו תחת אש והעניק לו טיפול ראשוני, במקביל לירי שביצע אל המחבלים

בווידאו: הרמטכ"ל ושר הביטחון סופדים לקצין צה"ל שנהרג בחילופי אש בג'נין/צילום: דובר צה"ל ולע"מ

צה"ל פרסם הבוקר (חמישי) את תחקיר נפילתו של רב סרן בר פלח בתקרית ההתקלות עם מחבלים סמוך למעבר ג'למה שבשומרון. מהתחקיר עולה כי בוצעו שגיאות באופן שבו בחר הכוח שהוביל פלח לבודד את המרחב שבו שהו המחבלים. עם זאת, נכתב כי מהרגע שבו המחבלים פתחו באש - הכוח ביצע ירי עד להריגתם ופלח חתר למגע "ופעל בנחישות במטרה להסיר את האיום".

האירוע התרחש השנה ביום רביעי, 14 בספטמבר, והחל לאחר שכוח תצפיות של צה"ל זיהה שני חשודים במרחב גדר התפר, סמוך לכפר ג'למה. כוח צה"ל שנכח בעמדה סמוכה פתח בנוהל מעצר חשוד, שכלל שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, ירי חי לאוויר ולעבר המרחב בו זוהו החשודים. תחילה, המחבלים לא הגיבו לפעולות אלו.

בעקבות הדברים, כוחות צה"ל בפיקוד מח"ט מנשה, אלוף-משנה אריק מויאל, וסגן מפקד סיירת הנח"ל, רס"ן בר פלח, הוקפצו למקום. מאחר והחשודים לא הגיבו ולא זוהתה תנועה, הכוח איגף אותם והתקרב לכיוונם, והחשודים פתחו באש אל עבר הכוח. הלוחמים השיבו באש והרגו את המחבלים. במהלך חילופי האש בין המחבלים לכוח נהרג רב-סרן פלח.

בר פלח, קצין צה"ל שנהרג בחילופי אש סמוך לג'נין. דובר צה"ל
רס"ן בר פלח/דובר צה"ל

"מהתחקיר הפיקודי עולה כי חטיבת "מנשה" והכח שפעל בשטח במיוחד, עמדו במשימת ההגנה וסיכלו פיגוע בעורף ישראל, זאת במחיר כואב של נפילת סגן מפקד סיירת נח"ל, רס"ן בר פלח", נכתב בהודעת צה"ל.

"עוד עולה כי אמצעי התצפית וכלל הכוחות שהיו בנקודה שלטו במתרחש באופן מלא לאורך האירוע כולו, אולם לא זיהו שמדובר במחבלים חמושים", הוגש בתחקיר. "לאחר פציעתו של רס"ן פלח ותחת אש, הקשר שלו זחל לכיוונו והעניק לו טיפול רפואי ראשוני, תוך דיווח בקשר והזנקת כוחות רפואה, במקביל לכך שביצע ירי יחד עם לוחמים נוספים אל עבר החשודים עד להריגתם".

עוד בוואלה!

גלשנו, רקדנו ושתינו שרטרז - זה מה שבר פלח אהב

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל אביב כוכבי בשטח, סיכום מבצע עלות השחר 09 באוגוסט 2022. דובר צה"ל, אתר רשמי
"מדובר באירוע בו סוכל פיגוע ונמנעה פגיעה באזרחים", כוכבי/אתר רשמי, דובר צה"ל

עוד נכתב בתחקיר כי "לצד זאת, מהתחקיר עלו שגיאות בשיטה בה בחר הכוח לבודד את המרחב בו שהו המחבלים", אך צויין: "מהרגע בו המחבלים פתחו באש לעבר הכוחות, הלוחמים ביצעו ירי לעבר המחבלים עד להריגתם. רס"ן בר פלח הוביל את לוחמיו בפיקוד מלפנים, חתר למגע, ופעל בנחישות במטרה להסיר את האיום".

מהתחקיר עולה כי כוחות הרפואה חברו לרס"ן פלח לאחר נטרולם המלא של המחבלים, וכי הטיפול בנקודה היה מקצועי ומהיר, "אך בשל אופי פציעתו לא ניתן היה להציל את חייו".

הרמטכ"ל אביב כוכבי קבע בעקבות התחקיר כי "המשימה בוצעה וסוכל פיגוע". לפי הודעת צה"ל, כוכבי קבע כי מדובר באירוע המבטא חתירה למגע והובלה של מפקדים מלפנים, וסיכם זאת כאירוע עם כמה שגיאות מקצועיות והנחה על הטמעת הלקחים ביחידות השונות.

הרמטכ"ל אמר כי "על אף תוצאותיו המצערות, מדובר באירוע בו סוכל פיגוע ונמנעה פגיעה באזרחים. התנהגות הכוחות באירוע, החל מהמפקדים, ביניהם רב-סרן בר פלח ז"ל, דרך המח"ט ועד לאחרון החיילים, מהווה דוגמה לאומץ ולנחישות. עם זאת, במהלך הקרב נעשו מספר שגיאות, שיש ללמוד אותן לעומקן וליישמן על מנת למנוע הישנות של מקרים מסוג זה".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • ג'למה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully