וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רס"ן בר פלח נהרג בהיתקלות באזור ג'נין: "אמר שהוא ישמור בגופו על החיילים"

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 16:50

בבית המשפחה בנתניה התקשו לעכל את מותו של הקצין בן ה-31, שהיה סגן מפקד סיירת הנח"ל. "הוא תמיד דהר לעבר האויב, אבל לפעמים גם סיוטים מתגשמים", אמר אחיו של פלח, שעבר לנח"ל מעוקץ. "הוא כבר היה בשליחות המדינה בארה"ב, אבל חזר לשטח עבור התפקיד", סיפר דודו

בווידאו: בני משפחה, הרמטכ"ל ושר הביטחון סופדים לרס"ן בר פלח שנהרג בחילופי אש בג'נין/צילום: יואב איתיאל, דו"צ ולע"מ

סגן מפקד סיירת הנח"ל, רב-סרן בר פלח, בן 31 מנתניה, הוא קצין צה"ל שנהרג הלילה (שלישי) בהיתקלות עם שני מחבלים בקו התפר באזור ג'נין. "לא היו חובה או מחויבות שנבעו מהתפקיד שלו שהוא לא דהר לעברן, ומסתבר שכך גם במשימה האחרונה שהיתה לו", אמר אחיו, טל פלח. אבל לפעמים סיוטים מתגשמים", המשיך. "לסכנה בשירות שלו הוא היה מודע, הוא נשם סכנה, השתתף במלחמות וכשהוא חזר הוא היה חבוט ברגשות אשם על שדווקא הוא חזר, ושאל למה ואיך דווקא הוא".

לפי צה"ל, תצפיות זיהו את שני המחבלים במרחב גדר התפר, אך בצבא לא ידעו שהם חמושים במשך כשעתיים. כוחות צה"ל הוזעקו לנקודה, איגפו את החשודים ופתחו בנוהל מעצר חשוד. הפלסטינים, שאחד מהם השתייך למנגוני הביטחון, ירו לעבר הלוחמים ופגעו בקצין, שמת מפצעיו. הכוח ירה לעברם בחזרה והרג אותם.

טל האח המשיך, "כל מערכה שהוא השתתף בה הוא חזר עם מסר יותר עוצמתי. הוא לא התאפק. הוא לא היסס. הוא תמיד היה ראשון לכל דבר. גם בתל אביב כשהיה בבית בזמן שהמחבל ביצע את הפיגוע בדיזינגוף אפשר לראות אותו בכל כך הרבה סרטונים מסתובב על חצי אזרחי עם צוות של היחידה שהיה בה. תמיד מיהר לרדוף אחרי האויב".

בר פלח, קצין צה"ל שנהרג בחילופי אש סמוך לג'נין. באדיבות המשפחה
"היה מארגן בשכונה את כל בני הנוער". בר פלח/באדיבות המשפחה

"בשיחות הוא דיבר על זה שיש סיכון, ושהוא שם בשביל להתמודד איתו ולא משנה באיזה תפקיד, מסגרת, או יחידה הוא היה. הוא מאד אהב את השירות ואת היחידה המיוחדת שלו. קיבלנו את הבשורה בדלת כשדפקו חיילים. הסתכלתי על הטלפון שלי, ראיתי שיש התראה (פוש) בתקשורת על אירוע, חיברתי הכל בראש, פחדתי שמדובר בזה ואז כשראיתי מי בדלת כבר היה ברור מאליו", המשיך האח.

"אנחנו משפחה מאד מלוכדת, אנחנו מנחמים אחד את השני. כמובן שעכשיו זה רגע שאין לתאר, הוא יחסר לנו בטירוף. זה בלתי נתפס, אתמול בלילה עוד שוחחנו. עשינו איזו שיחת ועידה ודיברנו על איזה רעיון לעסק שרצינו לעשות איתו. זה לא ייקרה. בר היה גבר בגברים. גבר זה בר. אין בנאדם שאפשר להגיד עליו גבר יותר ממנו. מאה אחוז גבר. בנאדם שלם, טהור וחזק. זה בר".

"הוא אמר לי 'אל תדאגו'"

לידי וואלה הגיע טקסט שכתב רס"ן פלח ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל האחרון. "ביום הזיכרון אנחנו לומדים שיש דבר גדול יותר מהחיים עצמם. יש משהו שבשבילו אנחנו מוכנים להקריב את חיינו - מדינת ישראל", כתב הקצין. "על כך אחשוב בעת הצפירה, בזמן שאעמוד עם כל עם ישראל בדומיה, אזכר בכל אותם גיבורים, אך לא ארכין את ראשי. ארים את ראשי למעלה במבט חד אל הדגל, בחזה מתוח, בגאווה, כי כל אלה הם אחיי, אמיצים ונועזים, שברגעי האמת שמים בצד את כל הרצונות האישיים ומוסרים את נפשם על קדושת השם, העם והארץ".

"הוא היה מלח הארץ", אמר לוואלה! דודו, אלי חסון. "הוא אהב את הצבא בכל מאודו. להגיד עליו 'מורעל' זה בעדינות. הוא כבר היה בארצות הברית גם בשליחות המדינה, אבל עם כל התנאים וחזר, לשטח, עבור התפקיד הזה. הוא אמר לי 'אני בגופי אשמור על החיילים'. וכך היה".

"כשקיבל את התפקיד אמרתי לו תזהר שם, זה לא מה שאתה מכיר. אז הוא אמר אל תדאג, דוד", הוסיף דודו של פלח. "אנחנו מאד רוצים לדעת מה בדיוק קרה. נחכה שיגיע מפקד היחידה ויספר לנו". במשפחה אמרו כי הוא החל את שירותו הצבאי ביחידת עוקץ, ומשם עבר לנח"ל.

"הוא היה אישיות. תמיד נתן. תמיד היה מתנדב", סיפרה סיוון, ידידה שהכירה אותו שנים ארוכות, שהגיעה לבית המשפחה בנתניה. שכנה אחרת סיפרה שהוא היה "מארגן פה בשכונה את כל הנוער. לוקח אותם לים. עושה איתם פעילויות".

בר פלח, קצין צה"ל שנהרג בחילופי אש סמוך לג'נין. באדיבות המשפחה
במשפחה דורשים הסברים מהצבא. פלח/באדיבות המשפחה

מתחקיר ראשוני של צה"ל, עולה כי התצפיות זיהו בסמוך לשעה 23:30 שני חשודים שוכבים סמוך לגדר המערכת עם חפץ חשוד בידיהם, שאותו לא הצליחו לזהות. חיילים הגיעו אל המקום וניסה להבריח את החשודים באמצעים לפיזור הפגנות ולאחר מכן עם נשק. המחבלים הסתתרו בסבך ונעלמו, הלוחמים הזעיקו תצפינית נוספת שאיתרה את החשודים באמצעות רחפן כשעתיים אחרי.

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, אמר כי אחד המחבלים היה איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. "זה חמור מאוד", אמר בתדרוך הבוקר. לדבריו, ייתכן שהמחבלים הניחו מארב לעמדה או לסיור שהיה אמור לעבור שם. "לא ידענו שהם חמושים". לפי הקצין הבכיר, המחבלים היו חמושים ברובה "קרלו" ובכלי נשק נוסף 9 מ"מ מאולתר.

"איבדנו היום קצין ולוחם, זה בוקר לא פשוט", הוסיף מפקד האוגדה. בקצין הקריב את חייו כדי שהאזרחים שלנו יחיו בשגרה. הכוח, מח"ט מנשה, כולל הקשר של הסמג"ד הסתערו על שני המחבלים והרגו אותם. הסמג"ד לפני שנפצע הספיק לבצע ירי לפני שנהרג.

המחבלים אחמד ועבדול רחמן. מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים, אתר רשמי
שני המחבלים שנהרגו בהיתקלות הלילה/אתר רשמי, מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

במערכת הביטחון מזהים התרופפות בשליטה של מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית על השטח, ומזהירים כי ייתכן שלא יהיה מנוס מהרחבת מבצע "שובר גלים" ביהודה ושומרון. המבצע החל במאי בעקבות גל הפיגועים בתוך ערי ישראל, ובמהלכו נעצרו עשרות מבוקשים.

ראש הממשלה יאיר לפיד ספד לרס"ן פלח והביא תנחומים בפני משפחתו. "בר לוחם בכל רמ"ח אבריו, נלחם בטרור והוביל את לוחמיו עד שעתו האחרונה. הפעילות המבצעית שבה נהרג סיכלה פיגוע גדול והצילה חיי אדם", מסר לפיד.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר אמרה כי: "אבל כבד נפל על עירנו. רס"ן בר פלח נהרג הלילה בפעילות מבצעית בג'נין, לאחר שהגן בגופו על אזרחי ישראל ומנע אירוע טרור. מעבר להיותו קצין למופת, חבר מדהים וגולש מעולה, בר היה אהוב על הבריות - כולם הכירו אותו בזכות אהבתו הגדולה למדינה, לעיר וכמובן לצה"ל. הוא הוביל עשרות יוזמות של חלוקת סלי מזון לנזקקים ותמיד התנדב לעזור לכולם. אני משתתפת באבלה הכבד משפחת פלח היקרה משכונת עמידר יחד עם כל תושבי העיר נתניה, על נפילתו של בר האהוב. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully