וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין צה"ל נהרג בחילופי אש בסמוך למחסום ג'למה באזור ג'נין, 2 מחבלים חוסלו

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 11:31

מחבלים שהניחו מארב בסמוך לגדר בקו התפר זוהו על ידי תצפיות של צה"ל, אך בצבא לא ידעו שהם חמושים במשך כשעתיים. הקצין, בר פלח, נורה ומת מפצעיו. אחד המחבלים - איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בעבר. ההיתקלות הקשה מגיעה על רקע ההתדרדרות הביטחונית בשטחים

בווידאו: הרמטכ"ל ושר הביטחון סופדים לקצין צה"ל שנהרג בחילופי אש בג'נין/צילום: דובר צה"ל ולע"מ

קצין צה"ל נהרג הלילה (רביעי) בחילופי אש בסמוך למחסום ג'למה שבאזור ג'נין עם שני מחבלים פלסטינים, שנורו ונהרגו. הקצין ההרוג הוא רב-סרן בר פלח, בן 31 מנתניה. הפיגוע הוא האחרון בשורת אירועי טרור בתקופה האחרונה ביהודה ושומרון, שבמהלכה אירעו בחודשים האחרונים עשרות פיגועי ירי.

לפי צה"ל, תצפיות זיהו את שני המחבלים במרחב גדר התפר, אך בצבא לא ידעו שהם חמושים במשך כשעתיים. כוחות צה"ל הוזעקו לנקודה, איגפו את החשודים ופתחו בנוהל מעצר חשוד. הפלסטינים, שאחד מהם השתייך למנגוני הביטחון, ירו לעבר הלוחמים ופגעו בקצין, שמת מפצעיו. הכוח ירה לעברם בחזרה והרג אותם.

בר פלח, קצין צה"ל שנהרג בחילופי אש סמוך לג'נין. דובר צה"ל
נהרג בחילופי האש. בר פלח/דובר צה"ל

מתחקיר ראשוני של צה"ל, עולה כי התצפיות זיהו בסמוך לשעה 23:30 שני חשודים שוכבים סמוך לגדר המערכת עם חפץ חשוד בידיהם, שאותו לא הצליחו לזהות. חיילים הגיעו אל המקום וניסה להבריח את החשודים באמצעים לפיזור הפגנות ולאחר מכן עם נשק. המחבלים הסתתרו בסבך ונעלמו, הלוחמים הזעיקו תצפינית נוספת שאיתרה את החשודים באמצעות רחפן כשעתיים אחרי.

עוד בוואלה!

פלסטיני ירה על טרקטור בצפון הגדה - ותיעד את הפעולה

לכתבה המלאה
הזירה בה נהרג קצין צה"ל במהלך פעילות מבצעית סמוך למעבר ג'למה 14 בספטמבר 2022. דובר צה"ל
בצבא מתקשים לבלום את גל הטרור. צה"ל בזירת הפיגוע, הבוקר/דובר צה"ל

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, אמר כי אחד המחבלים היה איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. "זה חמור מאוד", אמר בתדרוך הבוקר. לדבריו, ייתכן שהמחבלים הניחו מארב לעמדה או לסיור שהיה אמור לעבור שם. "לא ידענו שהם חמושים". לפי הקצין הבכיר, המחבלים היו חמושים ברובה "קרלו" ובכלי נשק נוסף 9 מ"מ מאולתר.

"איבדנו היום קצין ולוחם, זה בוקר לא פשוט", הוסיף מפקד האוגדה. בקצין הקריב את חייו כדי שהאזרחים שלנו יחיו בשגרה. הכוח, מח"ט מנשה, כולל הקשר של הסמג"ד הסתערו על שני המחבלים והרגו אותם. הסמג"ד לפני שנפצע הספיק לבצע ירי לפני שנהרג.

המחבלים אחמד ועבדול רחמן. מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים, אתר רשמי
שני המחבלים שנהרגו בהיתקלות הלילה/אתר רשמי, מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

האירוע התרחש כיממה לאחר ניסיון פיגוע סמוך למעבר ג'למה, במהלכו פלסטיני ירה לעבר טרקטור ונמלט מבלי שהיו נפגעים. בעקבות האירוע הוחלט לסגור את מעבר ג'למה וסאלם.

במערכת הביטחון מזהים התרופפות בשליטה של מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית על השטח, ומזהירים כי ייתכן שלא יהיה מנוס מהרחבת מבצע "שובר גלים" ביהודה ושומרון. המבצע החל במאי בעקבות גל הפיגועים בתוך ערי ישראל, ובמהלכו נעצרו עשרות מבוקשים.

ראש הממשלה יאיר לפיד ספד לרס"ן פלח והביא תנחומים בפני משפחתו. "בר לוחם בכל רמ"ח אבריו, נלחם בטרור והוביל את לוחמיו עד שעתו האחרונה. הפעילות המבצעית שבה נהרג סיכלה פיגוע גדול והצילה חיי אדם", מסר לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully