וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזה את בית המשפט: יועצו הבכיר לשעבר של טראמפ נידון לארבעה חודשי מאסר

עודכן לאחרונה: 22.10.2022 / 10:36

סטיב באנון סירב לשתף פעולה בחקירת תקיפת הקפיטול שהתרחשה בשנה שעברה והואשם בשני סעיפי זלזול בקונגרס. לצד חודשי המאסר, הוא ייאלץ גם לשלם 6,500 דולר. זאת כשאלו אינן בעיותיו המשפטיות היחידות, כשבספטמבר הוא הואשם בהונאה של תרומות לסיוע בבניית החומה של טראמפ

סטיב באנון הגיע לכנס הימין הקיצוני בצרפת וחיזק את ראש המפלגה ותומכיה/צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

סטיב באנון, יועצו הבכיר של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, נידון אתמול (שישי) לארבעה חודשי מאסר על סירובו לשתף פעולה עם מחוקקים שחקרו את המהומות בקפיטול בארצות הברית שהתרחשו ב-6 בינואר 2021. באנון נמצא אשם ביולי האחרון בשני סעיפי זלזול בקונגרס בגין אי מתן מסמכים או עדות לוועדת בית הנבחרים החוקרת את התקיפה. התובעים ביקשו מאסר של שישה חודשים, בעוד פרקליטיו של באנון ביקשו מאסר על תנאי.

השופט המחוזי בארה"ב קרל ניקולס הורה לבאנון, שהיה בין היתר גם יועץ מרכזי לקמפיין הנשיאותי של טראמפ ב-2016, לשלם קנס בסך 6,500 דולר. כמו כן, השופט אפשר לבאנון לדחות את ריצוי עונשו בזמן שהוא מערער על הרשעתו.

לבנון יש שבועיים להגיש את הערעור שלו, מה שעורכי דינו טענו כי הם מתכוונים לעשות. אם הוא לא יגיש את הערעור בזמן, הוא ידרש להסגיר את עצמו עד לתאריך 15 בנובמבר.

סטיב באנון בכנס בוושינגטון, אוקטובר 2017. רויטרס
סירב לשתף פעולה בחקירה. סטיב באנון/רויטרס

לפי הוועדה החוקרת, באנון בן ה-68 שוחח עם טראמפ לפחות פעמיים ביום שלפני הפיגוע, השתתף בפגישת תכנון במלון בוושינגטון ואמר בפודקאסט הימני שלו כי "הגהנום הולך להשתחרר מחר".

גזר הדין שקיבל אתמול אינו מסיים את בעיותיו המשפטיות של באנון. בספטמבר הוגש נגדו כתב אישום במדינת ניו יורק באשמת הלבנת הון וקשירת קשר, כשהתובעים האשימו אותו בהונאת תרומות לסיוע בבניית החומה המובטחת של טראמפ לאורך הגבול בין ארה"ב למקסיקו.

באנון, שהודה בחפותו, עלול לעמוד בפני עד 15 שנות מאסר אם יורשע באישומים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully