וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת המתקפה על גבעת הקפיטול: מה עשה טראמפ במשך 187 דקות של ההסתערות?

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 15:01

השימוע יפרט לגבי אירועי האלימות שקרו בזמן שתומכי טראמפ עשו דרכם לתוך הקפיטול - ולגבי פעולותיו של טראמפ באותן שעתיים בין הנאום שקרא לתומכים "להילחם בכל הכוח" לפרסום הסרטון שקורא למפגינים ללכת הביתה. זה השימוע הציבורי השמיני והאחרון במספר של הוועדה

החקירה של ועדת בית הנבחרים לגבי המתקפה על גבעת הקפיטול תערוך היום (חמישי) את השימוע האחרון בשעת השיא - 8 בערב שעון מקומי (3 לפנות בוקר שעון ישראל), שיתמקד בשלוש השעות של ההסתערות, לאחר נאומו המשלהב והמסית של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מוקדם יותר בבוקר ה-6 בינואר 2021.

השימוע יפרט לגבי אירועי האלימות שקרו בזמן שתומכי טראמפ עשו דרכם לתוך הקפיטול ולגבי פעולותיו של טראמפ באותן 187 דקות בין הנאום שקרא לתומכים "להילחם בכל הכוח" ופרסום הסרטון שקורא למפגינים ללכת הביתה. זה השימוע הציבורי השמיני והאחרון במספר של הוועדה.

"המוקד של השימוע הערב הוא מה קרה על גבעת הקפיטול בשעה שההמון הזועם פרץ את המחסומים והסתער אל עבר הבניין", אמר עוזר של הוועדה לעיתונאים.

המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, וושינגטון הבירה. רויטרס
מסתערים על הכניסה/רויטרס
ג'ייקוב צ'נסלי בעת ההסתערות על גבעת הקפיטול של ארה"ב, 6 בינואר 2021. רויטרס
המסתערים נכנסו לבניין/רויטרס
בווידאו: עדותה של קאסידי האצ'ינסון, עובדת לשעבר בבית הלבן בועדת החקירה לאירועי הפריצה לקפיטול/רויטרס

הפאנל של שבעה חברי קונגרס דמוקרטים ושני רפובליקנים חוקר את המתקפה על הקפיטול במשך כשנה. במסגרת החקירה רואיינו יותר מאלף עדים והצטברו עשרות אלפי מסמכים. את השימוע היום ינהלו חברת הקונגרס איליין לוריה וחבר הקונגרס הרפובליקני אדם קינזינגר.

בין העדים היום יהיו מתיו פוטינגר, סגן יועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ ושרה מתיוז, סגנית הדובר בבית הלבן, על פי דיווחים בתקשורת. חבר הקוגנרס הדמוקרטי ויו"ר הוועדה ינהל את השימוע מרחוק משום שנדבק בקורונה.

השימוע הערב צפוי להיות האחרון לעת עתה, אך הפאנל הותיר את הדלת פתוחה לשימועים נוספים בחודשים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully