וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את פעולות טראמפ במתקפה על הקפיטול: "כולם יישאו באחריות"

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 14:46

התובעים מתשאלים עדים לגבי שיחות עם טראמפ ולגבי הוראות שנתן הנשיא לשעבר בקשר לניסיונות למנוע מג'ו ביידן את הניצחון על ידי שיבוש תהליך אישורו בקונגרס. עם זאת, המשרד לא חוקר את טראמפ באופן אישי

משרד המשפטים האמריקני החל לחקור את פעולותיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, במסגרת חקירתו לגבי ניסיונות הנשיא להפוך את תוצאות הבחירות ב-2020, כך דיווח אתמול (שלישי) "וושינגטון פוסט".

על פי מקורות, משרד המשפטים החל לראיין גורמים רשמיים לשעבר בבית הלבן, כולל ראש הסגל לשעבר של סגן הנשיא דאז מייק פנס, שאישר ביום שני כי העיד בפני חבר מושבעים פדרלי גדול שחוקר את המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021 ועל ניסיונות טראמפ להפוך את הפסדו בבחירות.

התובע הכללי מריק גרלנד במסיבת עיתונאים במשרד המשפטים בוושינגטון. 25 ביוני 2021. רויטרס
"לא מוטרד". התובע הכללי של ארה"ב מריק גרלנד/רויטרס

התובעים מתשאלים עדים לגבי שיחות עם טראמפ ועורכי דינו ומקורבים אחרים, דיווח העיתון, על פי שני מקורות. הם נשאלים גם לגבי ההוראות שנתן טראמפ בקשר לניסיונות למנוע מג'ו ביידן את הניצחון על ידי שיבוש תהליך אישורו בקונגרס. החקירה של משרד המשפטים נפרדת מהשימועים הטלוויזיוניים של ועדת בית הנבחרים שחוקרת את אירועי גבעת הקפיטול.

על פי הדיווח, באפריל קיבלו חוקרי משרד המשפטים הקלטות של שיחות טלפון של גורמים בכירים בבית הלבן, לדוגמה, ראש הסגל לשעבר של טראמפ, מארק מדוז.

ג'ייקוב צ'נסלי בעת ההסתערות על גבעת הקפיטול של ארה"ב, 6 בינואר 2021. רויטרס
ג'ייקוב צ'נסלי בעת ההסתערות על גבעת הקפיטול של ארה"ב, 6 בינואר 2021/רויטרס

עד כה, משרד המשפטים לא פתח בחקירה נגד טראמפ עצמו, ששיבח את המסתערים על גבעת הקפיטול אך הכחיש כי היה מעורב. שום נשיא בהיסטוריה של ארצות הברית לא נאשם בהתנהלות פלילית. תשאול העדים כעת אין משמעו שהתובעים הפדרליים יחליטו להגיש כתב אישום פלילי נגד טראמפ.

כשהתובע הכללי מריק גרלנד נשאל אתמול אם הגשת כתב אישום נגד נשיא לשעבר מטרידה אותו, הוא אמר כי "כולם יישאו באחריות". תובעים פדרליים יתבעו את "כל מי שאחראי פלילית להתערבות בהעברת שלטון מסודרת ממשל אחד למשנהו", אמר גרלנד ל-NBC ניוז. לדבריו, החקירה של משרד המשפטים היא "הרחבה ביותר בהיסטוריה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully