וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג'יה מלוני הפכה רשמית לראש הממשלה האישה הראשונה של איטליה

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 16:48

מלוני שזכתה לרוב קולות בבחירות הכלליות שהתקיימו ב-25 בספטמבר קיבלה את המנדט להרכבת ממשלה לאחר שיצרה ברית בין המפלגות השמרניות במדינה. ממשלתה מבשרת על עליית הימין הקיצוני לשלטון לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה באיטליה. היא תושבע רשמית הבוקר

איטליה: ג'ורג'יה מלוני מושבעת לראש הממשלה האישה הראשונה/רויטרס

הפוליטיקאית ג'ורג'ה מלוני קיבלה אתמול (שישי) את המנדט להקמת הממשלה הבאה של איטליה ובכך תהיה האישה הראשונה שמכהנת בתפקיד זה במדינה. "ג'ורג'ה מלוני קיבלה את המנדט והציגה את רשימת השרים שלה", אמר אוגו זמפטי פקיד בלשכת הנשיא. בסך הכל, חולקו תשעה משרדים לפוליטיקאים של "האחים של איטליה", חמישה לכל אחת מהמפלגות "ליגה" ו"פורזה האיטליה", ול"טכנוקרטים" ניתנו חמישה תפקידים נוספים בקבינט.

מלוני בת ה-42 נבחרה בבחירות הכלליות במדינה שהתקיימו ב-25 בספטמבר בהובלת מפלגתה "האחים של איטליה", ויצרה ברית בין המפלגות השמרניות במדינה. ממשלה זו מבשרת על עלייתה של ממשלת ימין קיצוני לראשונה בתקופה שאחרי מלחמת העולם השנייה באיטליה.

הממשלה החדשה תושבע רשמית הבוקר, ולאחר מכן תתמודד הממשלה בהצבעות אמון בשני בתי הפרלמנט בשבוע הבא.

ג'ורג'ה מלוני, מנהיגת המפלגה הימנית קיצונית "האחים של איטליה" באיטליה. רויטרס
האישה הראשונה שמכהנת כראש ממשלה באיטליה. ג'ורג'ה מלוני/רויטרס

האחים של איטליה נוצרה ב-2012 אך שורשיה נטועים בתנועה הניאו פשיסטית האיטלקית שצצה לאחר מותו של מוסוליני ב-1945. לאחר כמה גלגולים, מלוני עזבה את מפלגת PdL של ברלוסקוני כדי להשיק את "האחים של איטליה" - המלים הראשונות בהמנון האיטלקי.

המפלגה הלכה והתחזקה מאז וכעת היא גדולה יותר מהמפלגה הפופוליסטית לגה, הודות למצע שלה שמתנגד להגירה ולאיחוד האירופי. איטליה היא יעד מרכזי שאליו מגיעים מהגרים שחוצים את הים התיכון בסירות.

בשנת 2019, ג'ורג'יה מלוני נשאה נאום שבא להגדיר אותה: "אני אישה, אני אמא, אני איטלקייה, אני נוצרייה, ואתה לא יכול לקחת את זה ממני", אמרה. עתה, שלוש שנים לאחר מכן, היא יכולה להוסיף תואר נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully