וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: למרות החלטת העליון, בנו של "פייסל הגדול" נאשם גם בהפקרה

עודכן לאחרונה: 22.10.2022 / 1:20

פרקליט המדינה עמית איסמן הודיע כי כתב האישום נגד עו"ד ראפע אסלאן, הנאשם בגרימת מותה ברשלנות של קצינת צה"ל עמית איטח בתאונה, יותר על כנו וזאת, בניגוד לקביעת בית המשפט העליון, לפיה חוסר שיתוף פעולה עם שוטרים והסתלקות לא בהכרח מהווים הפקרה

בווידאו: תיעוד של עו"ד ראפע אסלאן נכנס למכונית דקות לפני התאונה בה נהרגה עמית איטח/מצלמות אבטחה

הפרקליטות הודיעה היום (חמישי) למשפחתה של קצינת צה"ל עמית איטח כי כתב האישום כנגד ראפע אסלאן, הנהג המואשם בהריגת הצעירה בתאונת דרכים, יותר על כנו. זאת, בדגש על עבירת הרשלנות.

פרקליט המדינה עמית איסמן הודיע היום למשפחה כי כתב האישום, המיחס לאסלאן עבירות גרימת מוות ברשלנות, הפקרה, גרימת חבלה של ממש ושיבוש מהלכי משפט, ישאר ללא שינוי.

נכנס לרכב לבד, כמה דקות לפני התאונה. עו״ד ראפע אסלאן. מתוך תיק החקירה, אתר רשמי
כתב האישום ישאר ללא שינוי - ויכלול הפקרה. זירת התאונה/אתר רשמי, מתוך תיק החקירה

הודעת פרקליט המדינה מגיעה בעקבות אמירה תקדימית של בית המשפט העליון בחודש אוגוסט, ממנה הקישו סנגוריו של אסלאן וכך טענו בפני בית המשפט לפיה אין מקום להאשים אותו בהפקרה. מחקירת המקרה עולה כי לאחר ביצוע התאונה, עמד הנאשם בצד הדרך מבלי שהזעיק עזרה או הושיט עזרה, ולאחר סירב לשתף פעולה עם המשטרה. אבל בתקדים המדובר נקבע כי אין במחדלים אלה, לרבות חוסר שיתוף פעולה עם המשטרה, די לאשמה בגין עבירת הפקרה.

"היום התבשרנו כי פרקליט המדינה קיבל את עמדתנו, והחליט להותיר את עבירת ההפקרה בכתב האישום שהוגש נגד עורך הדין ראפע אסלאן", אומרת לוואלה עורכת הדין בת אל ארז לוינסקי, המייצגת את משפחת המנוחה עמית איטח, "מדובר בהחלטה חשובה ונכונה מבחינה משפטית ומוסרית, לא רק עבור משפחתה של עמית איטח ז"ל, אלא עבור הציבור כולו, ובצעד משמעותי נוסף בדרך לעשיית צדק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עמית איטח ההרוגה בחשד לפגע וברח בגליל העליון. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
הקצינה עמית איטח שנהרגה בתאונת הפגע וברח/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

אסלאן, בנו של איש העסקים פייסל אסלאן, המכונה "פייסל הגדול", מואשם כי בחודש פברואר השנה פגע ברכבו בקצינת צה"ל בת ה-20 עמית אטיח ליד מושב יערה, וגרם למותה. חודש לאחר המקרה, לאחר חיפושים נרחבים אחרי הנאשם, הסגיר את עצמו אסלאן למשטרה. באותו החודש שוחרר הנאשם למאסר בית.

בחודש שעבר, הורה בית המשפט המחוזי בחיפה על הקלות במעצר הבית של אסלאן. בית המשפט החליט להרשות הנאשם לצאת ממעצר הבית פעמיים ביום, בליווי מפקח, לשלוש שעות בכל פעם, ולהסיר ממנו את האזיק האלקטרוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully